י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הטרור משתכלל

דיווח: חמאס השתמש בטיל חדש עוקף כיפת ברזל

ארגון חמאס מפרסם כי במטח ששיגר היום לעבר העיר אשקלון הוא השתמש בפעם הראשונה בטקטיקה חדשה בשיגור טיל "א-סג'יל" לו יכולת פגיעה גבוהה, ובשל כך הטיל הצליח לחמוק מכיפת ברזל וגרם להרוגים ופצועים קשה

דיווח: חמאס השתמש בטיל חדש עוקף כיפת ברזל
שיגור רקטות מעזה צילום: Atia Mohammed/Flash90

חמאס מפרסם על טיל חדש לדבריו שיכול לעקוף את כיפת ברזל ונורה היום (שלישי) לעבר אשקלון. הזרוע הצבאית של חמאס טוענת כי הארגון השתמש בפעם הראשונה בירי על אשקלון בטקטיקה חדשה בשיגור טיל "א-סג'יל" שיש לו יכולת פגיעה גבוהה, לכן הטיל הצליח לחמוק מכיפת ברזל וגרם להרוגים.

שם הרקטה החדשה לפי חמאס, "סג'יל" - מגיע מאזכור מהקוראן - שמו של החומר שממנו היו עשויות אבנים שהטילו ציפורים אגדיות על צבא זר כשניסה להשמיד את הכעבה שבמכה - סעודיה. כך דווח בערוץ הטלגרם של 'כאן פלסטינים'.

לאחר הירי על אשקלון, פרסם הג'יהאד האיסלאמי כי הוא "לוקח אחריות על ירי "ממושך וכבד" על אשקלון".

בתוך כל מקורות פלסטיניים מדווחים על הפצצות רבות מתקיפות צה"ל בג'באליא, ובבית לאהיא בצפון הרצועה,

בנוסף מדווחים מקורות ערביים על תקיפות אינטנסיביות של צה"ל ברצועה בשעות האחרונות. לדברי כתב אל-ג'זירה, מדובר ב-14 תקיפות תוך מספר דקות. מקורות פלסטיניים מדווחים כי מספר ההרוגים עלה ל-3, כולל ילד ואישה, בהפצצה על הבית ברחוב א-נפק בצפון הרצועה, אך אין עדיין אישור רשמי ממשרד הבריאות בעזה.

העולם הערבי כצפוי מגנה, שר החוץ הקטארי, מוחמד בן עבד א-רחמן אל ת'אני, אמר בישיבת שרי החוץ של הליגה הערבית כי "ההפצצה הישראלית ביממה האחרונה בעזה שהובילה לאבדות בנפש בקרבת האזרחים היא תקיפה נפשעת שראויה לגינוי ואינה מתקבלת על הדעת. ישיבת החירום מתקיימת באמצעות וידאו קונפרנס והיא כונסה בתחילה בעקבות המתיחות בירושלים".

שר החוץ הקטארי קרא גם בישיבה לגבש עמדה ערבית מאוחדת "להפסקת התקיפות ולתמיכה בפלסטינים". ראש הממשלה הפלסטיני, מוחמד אשתייה אמר לסוכנות הידיעות הטורקית כי הרשות הפלסטינית עורכת שיחות עם הקהילה הבינלאומית, בכדי "לעצור את התוקפנות הישראלית על רצועת עזה". לדבריו, ישראל מבצעת בעזה פשעי מלחמה.

בתוך כך, משרד הבריאות בעזה מדווח על 28 הרוגים עד לשעה זו, מתוכם 10 ילדים. מספר הפצועים עומד על 152.

רצועת עזה כיפת ברזל אשקלון חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד