ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
סיכום אירועי הלילה

מטחים כבדים על המרכז; פגיעה ישירה באוטובוס בחולון; הרוגה בראשל"צ

ארגוני הטרור בעזה פתחו הערב במתקפת טילים יוצאת דופן על ערי המרכז | אישה נהרגה בראשון לציון לאחר שרקטה פגעה בביתה, מספר בני אדם נוספים נפצעו | רקטה שפגעה פגיעה באוטובוס בחולון גרמה לפציעתם של תשעה, בהם שניים קשה | בישראל נערכים להרחבת המבצע

מטחים כבדים על המרכז; פגיעה ישירה באוטובוס בחולון; הרוגה בראשל"צ
שיגור רקטות מעזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

אחרי האיומים - בארגוני הטרור עברו למעשים: מספר דקות לפני השעה 21:00 החלו הארגונים לשגר עשרות רקטות לעבר הערים בגוש דן ובשרון. הירי מגיע אחרי שבחמאס הצהירו כי פגיעה במגדלים רבי קומות תוביל ירי למרכז הארץ. למרות זאת, דקות לאחר האיום, צה"ל הפציץ בנין לאחר שהורה ליושביו להתפנות. אזעקות נשמעו בכל הערים במרכז הארץ מאשדוד ועד הערים בצפון השרון. גם בערים החרדיות בני ברק ואלעד הופעלו אזעקות והתושבים נאלצו להתפנות למרחב מוגן.

כתוצאה מפגיעה ישירה בעיר ראשון לציון, נפצעה אישה כבת 50 באורח אנוש אך פראמדיקים נאלצו לקבוע את מותה. באירוע אחר בחולון נפצעו מספר בני אדם כתוצאה מפגיעה ישירה באוטובוס בעיר. ממד"א נמסר כי חובשים ופראמדיקים מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח 6 נפגעים, בהם אישה כבת 30 במצב קשה, גבר כבן 50 וילדה כבת 5 במצב בינוני עם רסיסים ו-3 נפגעים במצב קל מהבתים הסמוכים שנפגעו מרסיסי זכוכיות. גם בגבעתיים ובתל אביב נפצעו תושבים כתוצאה מפגיעת רסיסים.

רונן סאנאנס, חובש רפואת חירום במד"א שהגיע לאירוע בחולון סיפר: "כשהגענו למקום בכוחות גדולים של מד"א ראינו אוטובוס ומספר כלי רכב עולים באש, בסמוך שכבה אישה כבת 30 בהכרה מלאה, היא סבלה מפציעות רסיסים בבטן ובגפיים, בנוסף היה גבר כבן 50 עם פגיעות מרסיסים בבטן ובראש, פעוטה כבת 5 הייתה עם פציעות רסיסים בגופה, 3 פצועים נוספים סבלו מפגיעות רסיסי זכוכית בגפיים. הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים ופנינו אותם לבית החולים שמצב

כל העדכונים:

06:00 > אזעקה נשמעה כעת ביישוב אלעד ובסביבה.

דובר צה"ל: במבצע משותף של צה"ל ושירות הביטחון הכללי סוכלו לפני כשעתיים פעילים ממערך המודיעין הצבאי של חמאס וביניהם חסן קאוגי, ראש מחלקת בטחון במודיעין הצבאי של חמאס וסגנו, וואיל עיסא, ראש מחלקת הריגול הנגדי בביטחון הצבאי של מודיעין צבאי, אחיו של מרואן עיסא, סגן ראש הזרוע הצבאית של חמאס כשתקפו באמצעות מטוסי קרב מבנה בו שהו הפעילים.

05:00 > שוב אזעקות ומטח מאסיבי לעבר יישובי הדרום והשפלה.

04:32 > לפני זמן קצר, כלי טיס של צה״ל סיכל שני פעילי חמאס שעסקו בירי רקטי.

04:25 > דובר צה"ל מעדכן: מטוסי קרב של צה"ל תקפו לפני זמן קצר מבנה שבשימוש ארגון הטרור חמאס בשכונת רמאל בצפון רצועת עזה. במבנה נמצאים מטה המודיעין, מטה הגדה, מחלקת ההסברה וחטיבת עזה של ארגון החמאס. טרם התקיפה צה״ל הזהיר את האזרחים ששהו בבניין ונתן להם שהות מספקת להתפנות מהמבנה. צה"ל ממשיך בתקיפת יעדי טרור ברצועת עזה בשעה זו

04:00 >> בתגובה לירי הכבד לישראל: צה"ל תקף בניינים רבי קומות ומתחמים של חמאס ברצועת עזה. (כאן)

03:57 > אישה וילד בן 7 נהרגו מפגיעת הרקטה בלוד. 

03:55 > מטח רקטות נוסף לעבר יישובי השפלה; בהם לוד ורמלה.

03:54 > סמי אבו אלחמיד, לשעבר כתב חדשות 13: פגיעה ישירה של רקטה ששוגרה מעזה בבית של משפחה ערבית בשכונת דהמש בלוד. שני פצועים אחד אנוש והשני קשה.

03:45 > הפגיעה הישירה בבית ביהוד: אין נפגעים. המשפחה שהתה במקלט.

03:42 > משרד הבריאות של חמאס מעדכן: 35 הרוגים בעזה ו-233 פצועים בדרגות שונות.

03:40 >  אזעקה נוספת כעת בבת ים, חולון ובראשל"צ.

03:39 > מנכ"ל מד"א אלי בין בחדשות 12: ביהוד כל המשפחה שהתה בממ"ד. יש הרס רב לבית. ללא נפגעים. הפגיעה היתה ישירה של טיל. בשאר האזורים יש לנו שני פצועים אחד באורח אנוש ואחד באורח קשה והם משכונת הקרח בלוד. הם לא שהו בממ"ד, ונפגעו בחצר בית. הנפגעים הם לא מהבית ביהוד כפי שדווח. ישנם עוד מספר נפגעי חרדה ברמת גן. עוד אירוע של אדם בן 80 ולצערנו מסיבה כלשהי התמוטט ונזקק להחייאה שמתבצעת בביתו.

03:33 > דיווח ראשוני על פגיעה ישירה בבית ביהוד. לפי הדיווח בשלב זה, במקום שני פצועים באורח קשה.

03:30 > ניר דבורי בחדשות 12: בן 84 התמוטט בעקבות אירועי לבבי בדרכו למרחב המוגן בתל אביב. מתבצעות עליו פעולות החייאה.

03:24 > דובר מד"א, זכי הלר מוסר כי בהמשך לאזעקות מהדקות האחרונות ברחבי הארץ, בשלב זה לא דווח על נפגעים. צוותי מד"א יצאו לסרוק במקומות בהם דווחו נפילות.

03:20 > דו"צ מוסר כי צה"ל תקף בשעות האחרונות מספר יעדי ופעילי טרור משמעותיים במרחב רצועת עזה. התקיפות נמשכות גם בשעה זו.

03:18 > המטחים לעבר יישובי הדרום, השפלה וגוש דן נמשכים. כיפת ברזל יירטה רקטות מעל נתיבי איילון.

03:02 > המטחים לעבר בני ברק ואזור גוש דן נמשכים. האזעקות לא פוסקות.

02:58 > הזרוע הצבאית של חמאס טוענת שירתה 100 רקטות לבאר שבע בתגובה להמשך תקיפת הבניינים רבי הקומות בעזה.

02:50 > אחרי כשלוש שעות של שקט, מטח כבד של רקטות שוגר לעבר יישובי הדרום, השפלה וגוש דן.

23:32> מטח נוסף לעבר אשקלון

22:30> מטח רקטות לעבר אשקלון

22:05 > פיקוד העורף: לא יתקיימו מחר לימודים בגוש דן

22:49> ראש השב"כ: ארגון טרור שיורה על בירת ישראל זה בלתי נסבל, נמשיך לעשות את מה שנכון להבטיח את בטיחותם של כל אזרחי מדינת ישראל"

22:47> שר הביטחון: "זה רק ההתחלה. ארגוני הטרור נפגעו קשות וימשיכו להיפגע"

22:45> נתניהו: "חמאס וג'יאהד ישלמו מחיר כבד מאוד על התוקפנות שלהם, דמם בראשם"

22:20> הותר לפרסום: רקטה פגעה בצינור הנפט אילת-אשקלון

22:10> אחרי הירי למרכז - דיווחים בעזה: צה"ל תוקף מגדלים ברצועה

21:58 > ראש הממשלה ושר הביטחון ימסרו הצהרה מהקרייה ב- 22:15

21:45 > בצלאל סמוטריץ׳ מגיב לירי לגוש דן: "אין מנוס ממיטוט חמאס. לשטח את הרצועה". חבר הכנסת איתמר בן גביר: "אם יש ממשלה בירושלים צריך כבר הלילה, להפוך את שכונת הוילות של החמאס על יושביה לחניון. אדוני ראש הממשלה: מאסנו בדיבורים. תתעורר!!!".

21:36 > הרוגה בראשון לציון כתוצאה מפגיעת רקטה.

21:35 > שוטרי מחוז ת"א מטפלים בשעה זו במספר זירות בגוש דן, לרבות סיוע לאזרחים במרחב הציבורי ובחינת שרידי ירי ע"י חבלני המשטּרה. מחולון פונו עפ"י גורמי רפואה 4 נפגעים- 2 באורח קשה ושניים באורח בינוני אל המרכז הרפואי, כתוצאה מנפילה סמוך לאוטובוס. בגבעתיים נפגעו 4 תושבי המקום באורח קל משרידים שנפלו על בית.

21:30 > הירי לגוש דן | בכיר בצה"ל מאיים: "נגיב בעוצמה לירי. מי שלקח את ההחלטה לא קרא אותנו נכון".

האוטובוס שנפגע בחולון//צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90

21:25 > דוברות מד"א: אישה נפצעה קשה בפגיעה ישירה בראשון לציון.

21:20 > נמל התעופה בן גוריון נסגר באופן זמני עקב ירי הטילים הבלתי פוסק.

21:17 > 20 דקות ברצף: אזעקות ושיגורים בלתי פוסקים לעבר יישובי המרכז, גוש דן והשפלה.

21:13 > בחולון: 3 פצועים במצב בינוני, בהם גבר כבן 50, אישה כבת 30 וילדה כבת 5.

21:11 > אזעקה נשמעה בדקות האחרונות באזור נתב"ג, נוסעים התבקשו לשכב על הרצפה.

21:10 > דיווח ראשוני על כמה רכבים ואוטובוס עולים באש בחולון. פצוע קשה לפי דיווחים. (כאן)

21:05 > הירי לגוש דן נמשך: פצוע קשה בגוש דן כתוצאה מפגיעה ישירה.

20:55 > ‏פיקוד העורף מנחה את תושבי הדרום והמרכז לשהות בקרבת מרחבים מוגנים ובקבלת התרעה להיכנס למרחב מוגן ולשהות בו 10 דקות. הנחיות פיקוד העורף הוכחו כמצילות חיים.

20:52 > אזעקות בכל רחבי גוש דן והשפלה | חמאס טוען: "ירינו 130 רקטות לתל אביב"

20:50 > ההתרעות נשמעו ביישובים; תל אביב יפו, בת-ים, חולון, ראשון לציון, אשדוד, קדימה-צורן, אור יהודה, יבנה, נס ציונה, בני ברק, גבעתיים, גבעת שמואל, הרצליה, יהוד-מונוסון, כפר שמריהו, נתניה, סביון, קריית אונו, רחובות, רמת גן, אלעד, באר יעקב, גדרה, מקווה ישראל, פתח תקווה, רמת השרון, הוד השרון, טייבה, קריית מלאכי, רעננה, כפר סבא, גן רווה, לב השרון, חבל יבנה, גדרות, שדות דן, מ"א באר טוביה, חוף אשקלון, דרום השרון, ברנר, גזר, חבל מודיעין, נחל שורק, חוף השרון, יואב, מטה יהודה, שומרון, שפיר.

20:48 > חמאס מממש את האיום ומשגר מטח רקטות לעבר יישובי גוש דן.

20:40 > אבו חמזה, דובר הג'יהאד האיסלאמי: בתגובה לתקיפה של מגדלי מגורים ואזרחים בעזה, חמאס והג'יהאד ישגרו רקטות בשעה 21:00 לעבר תל אביב.

20:35 > אחת מההרוגות בירי הרקטות לאשקלון היא סומיה סנטוש, עובדת זרה בת 32 מהודו. הקשישה בה טיפלה, נעמי פרלמן, נפצעה קשה. 

20:30 > גל ברגר, ראש הדסק לענייני ערבים ב'כאן 11': חמאס מתגאה בטקטיקה וטילים חדשים ומאיים לשגר מטח רקטות לתל אביב אם ישראל תמשיך לתקוף רבי קומות ברצועת עזה. בינתיים, ישראל מסרבת להפסקת אש.

20:20 > מטח שיגורים לאזור העיר נתיבות.

20:10 > הכתב הצבאי רועי שרון ב'כאן 11': בזכות מידע שהביא שב"כ, צה"ל הצליח לחסל מפקדים בחמאס ובג'יהאד האיסלאמי. 80 כלי טיס של חיל האוויר תוקפים בורות שיגור ברצועה וגם כוחות קרקעיים ערוכים בדרום. צה"ל הודיע קודם לתושבים ברצועה: אם אתם נמצאים באזור של אמצעי לחימה ותחמושת - תתפנו.

20:05 > בגלל המצב הביטחוני כלל הדיונים בבתי המשפט באשקלון ובאשדוד נדחו, פרט למקרים דחופים.

20:00 > למרות איומי חמאס: צה"ל תקף בניין רב קומות ברצועה. מהלך שמהווה קו אדום מבחינת ארגון חמאס.

דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן, אמר מוקדם יותר כי השעות האחרונות עומדות בסימן של החרפה של העימות. "אנחנו עולים מדרגה בתקיפות, כמות ואיכות", ציין. הוא הוסיף כי התקיפות בעוצמה רבה שהרצועה לא חוותה שנים רבות. לא מדובר במשהו של ה-24 שעות קרובות, זה יימשך ויתעצם".

כאמור, צה"ל ביצע הערב תקיפה חריגה בהיקפה בצפון הרצועה, בה הותקפו כל בורות השיגור של הגודדים באזור. "80 מטוסים, 150 מטרות שהן בורות שיגור שהוטמנו באדמה ומשמידים אותן. בתוך ה80 האלה יש גם שמונה מטוסי f35", אמר דובר צה"ל. בצה"ל מתמקדים בשעות האחרונות בחיסול בכירים של ארגוני הטרור - מה שמוביל לירי רחב היקף. בצה"ל ובמערכת הביטחון נערכים ברצינות לאפשרות שחמאס ישגר רקטות לתל אביב וגוש דן.

נכון לשעה נכון לשעה 19:30 בערב, זוהו לפי נתוני צה"ל כ-480 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל וכן כ-150 שיגורים כושלים שנפלו בשטח הרצועה. לוחמי ההגנה האווירית יירטו כ-200 שיגורים. מוקדם יותר קיימו ראש הממשלה ושר הביטחון הערכות מצב בפיקוד הדרום.  "אנחנו בעיצומה של מערכה. מאז אתמול צה"ל תוקף מאות תקיפות את החמאס והג'יהאד האסלאמי בעזה", אמר נתניהו. "סיכלנו מפקדים, פגענו בהרבה מאוד מטרות איכותיות שלהם. הסיכום של הישיבה הוא להגביר עוד יותר גם את עוצמת התקיפות וגם את קצב התקיפות".

בשעות הצהריים נורו מספר רקטות לעבר העיר אשקלון. באותו מטח נהרגו שתי נשים בשתי זירות שונות לאחר שרקטה פגעה בבית שבו שהו. בנוסף, מספר בני אדם נפצעו בדרגות פציעה שונות, אחד מהם באורח אנוש. בית החולים ברזילי עדכן כי 84 בני אדם פונו בעקבות המטחים האחרונים לעיר. בסך הכל נפצעו יותר מ-90 בני אדם מאז החל המבצע. הצנזורה התירה לפרסום כי הפגיעות הישירות בעיר - בשל תקלה במערכת כיפת ברזל.

שומר החומות ירי רקטות חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד