ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
חקירת אסון מירון

חשיפת 'בחדרי': קרב עקיצות בין ליצמן לפרוש

חקירת אסון מירון ממשיכה לעורר מחלוקת בקרב הסיעה החסידית. ליצמן מגיב לפרוש ומוסר: "הנציגות החרדית תפעל יחד, בשקיפות וללא משוא פנים, בשיתוף כל גורם אחראי עליו תוטל המשימה לחקירת ובדיקת האסון הנורא הזה"

חשיפת 'בחדרי': קרב עקיצות בין ליצמן לפרוש
ליצמן ופרוש צילום: דוד כהן / פלאש 90

ברקע חשיפת 'בחדרי חרדים' על הסתייגות רוב חברי סיעת 'יהדות התורה', להקמת ועדת חקירה ממלכתית, מלבד השר יעקב ליצמן וחבר הכנסת יצחק פינדרוס. היום (שלישי) נרשם קרב עקיצות בסיעת 'אגודת ישראל' המפוצלת.

בתגובה לחשיפת 'בחדרי חרדים', שיגרו מלשכת השר ליצמן הודעה חריגה, בה נמסר כי "במענה לפניות כתבים נדגיש, בישיבת הסיעה הבהיר השר יעקב ליצמן כי אין כל התנגדות ואין שום וטו לכל ועדה שתקום לחקור את האסון הנורא במירון".

עוד ציינו בלשכת שר השיכון כי "הנציגות החרדית תפעל יחד, בשקיפות וללא משוא פנים, בשיתוף כל גורם אחראי עליו תוטל המשימה לחקירת ובדיקת האסון הנורא הזה, כדי למנוע הישנות מקרה קשה זה. זו מחויבותנו למשפחות ההרוגים ולציבור".

אסון מירון תשפ"א > חשיפה: החרדים מתנגדים לוועדת חקירה ממלכתית; יגישו חוק משלהם

באופן מוזר לא ציינו בלשכת ליצמן באיזה סוג ועדה השר כן תומך, שזה היה מקור הדיון, עליו דיווחנו הבוקר, שרוב הסיעה התנגדה להקמת ועדת חקירה ממלכתית מחשש לפגיעה בנושאי הדת ובמסורת ההילולא, מה גם שהשר ליצמן לא השתתף באותו הדיון, והבהיר את עמדתו בפתח הישיבה כי הוא תומך בחקירה ממלכתית ואז המשיך לדרכו.

הודעת ליצמן נועדה לעקוץ את סגן השר מאיר פרוש שהתנגד נחרצות להקמת ועדת חקירה ממלכתית, למרות שהבהיר שוב ושוב כי ההתנגדות היא רק לחקירה ממלכתית דווקא כי בראשה יעמוד שופט עליון והחשש הוא שלא יבינו את הזיקה הדתית למקום. פרוש הציע למנות דיין לוועדה או למצוא פתרון אחר. בהודעת לשכת ליצמן ניסו לחדד את ההבדלים בין ליצמן לפרוש ושמא לעורר זעם כביכול. לכן פרוש מסרב לוועדת חקירה.

בלשכת סגן השר לא נשארו חייבים והשיבו לליצמן בעקיצה משלהם, ומסרו: "נושא של אופי ועדת החקירה תעלה להכרעה של מועצת גדולי התורה. אין לנו עמדה רשמית בעניין", זאת בהתייחס לסערה מיום ראשון השבוע. אז שיגרו סגן השר מאיר פרוש וחבר הכנסת ישראל אייכלר מכתב לראש הממשלה, בו דרשו ממנו להודיע על ויתור בתפקיד ראש הממשלה לשנה וחצי לטובת כל מועמד אחר מהימין שיוכל לגייס מאחוריו תמיכת כל מחנה הימין.

ליצמן תקף אז את פרוש ואייכלר ומסר: "אגודת ישראל אחידה בתמיכתה בבנימין נתניהו לאורך כל מערכות הבחירות האחרונות. יודגש כי מי שמחליט באגודת ישראל זו אך ורק מועצת גדולי התורה".

אסון מירון תשפ"א יעקב ליצמן מאיר פרוש ועדת חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד