ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"זו רק ההתחלה"

נתניהו וגנץ על הסלמה - "דמם בראשם" • צפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ מסרו הערב הצהרה לתקשורת בעקבות ההסלמה הביטחונית בעימות מול ארגוני הטרור בעזה והבהירו כי המערכה תימשך | נתניהו: "חמאס שילמו וישלמו מחיר כבד מאוד על התוקפנות שלהם. דמם בראשם" | גנץ: "יש המון מטרות בקנה – זו רק ההתחלה. אני מכיר את הזירה העזתית, ארגוני הטרור נפגעו קשות וימשיכו להיפגע"

נתניהו וגנץ על הסלמה - "דמם בראשם" • צפו
נתניהו בהצהרה צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ, הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי וראש השב"כ נדב ארגמן מסרו הצהרה בקריה הביטחונית בתל אביב, לאור התמשכות הירי לעבר יישובי ישראל.

ראה"מ בנימין נתניהו פתח את הצהרתו ואמר: "אנחנו בעיצומה של מערכה כבדה - מבצע "שומר החומות". צה"ל תקף אתמול והיום מאות מטרות טרור של החמאס והג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה. חיסלנו עשרות מחבלים, כולל מפקדים בכירים, הפצצנו מפקדות של החמאס, מוטטנו בניינים ומגדלים שמשמשים את ארגוני הטרור. אנחנו ממשיכים לתקוף בכל העוצמה".

לדבריו, "סיימנו עכשיו התייעצות והערכת מצב עם ראשי מערכת הביטחון וקיבלנו החלטות. חמאס והג'יהאד האסלאמי שילמו ואני אומר לכם כאן, ישלמו מחיר כבד מאוד על התוקפנות שלהם. אני אומר כאן הערב - דמם בראשם".

לסיום אמר ראש הממשלה: "אזרחי ישראל, אנחנו עומדים מאוחדים מול אויב שפל. כולנו דואבים על ההרוגים, כולנו מתפללים לשלום הפצועים, כולנו עומדים מאחורי צה"ל וכוחות הביטחון. אני מבקש מכולכם, בלי יוצא מן הכלל, לקיים את הנחיות פיקוד העורף בקפדנות - להיכנס למרחבים המוגנים - זה בפירוש מציל חיים. אני אומר לכם הערב דבר נוסף, המערכה הזו תיקח זמן. בנחישות, באחדות ובעוצמה נשיב את הביטחון לאזרחי ישראל". כך נתניהו.

שר הביטחון: "יש המון מטרות בקנה - זו רק ההתחלה"

אחריו נשא דברים שר הביטחון גנץ שפתח ואמר: "צה"ל פועל ב-24 השעות האחרונות ביחד עם השב"כ, לצידה עם המשטרה, ועושה זאת אופן עוצמתי, במאות תקיפות. מפעלי ייצור, מנהרות ומגדלים שמשמשים את ראשי הארגונים, מתפוררים ברחבי עזה- ועוד יתפוררו".

"יש המון מטרות בקנה – זו רק ההתחלה. אני מכיר את הזירה העזתית, ארגוני הטרור נפגעו קשות וימשיכו להיפגע בשל ההחלטה המופקרת שלהם לירות לשטח מדינת ישראל".

"אנחנו נחזיר את השקט והביטחון ונעשה זאת לטווח הרחוק. פגשתי את ראשי הרשויות בעוטף, שנותנים גב מלא למהלך- וכך כל אזרחי ישראל. צה"ל, אני מבקש להזכיר, שומר ומגן על כולם- יהודים וערבים כאחד, ואני קורא לכל אזרחי ישראל- זו העת לנהוג באופן אחראי ולהימנע מאלימות הדדית ומאלימות בכלל".

לדברי גנץ, "אני, ראש הממשלה וכל הדרג המדיני מגבים את כוחות הביטחון כולם ואת צה"ל בהובלת הרמטכ"ל. ניתן להם לעשות את עבודתם ככל שיידרש, הם עושים עבודה מצוינת וניתן להם להמשיך בה".

גנץ פנה לזירה הבינלאומית ואמר: "אני מבקש לומר למנהיגי מדינות העולם - אין מדינה ריבונית שהייתה מקבלת ירי על אזרחיה וריכוזי אוכלוסייה. גם אנחנו לא מקבלים זאת. יש לנו את הזכות והחובה לפעול - כך נעשה".

הרמטכ"ל: "בעזה עומדים לשלם מחיר עוד יותר יקר"

הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי אמר בהצהרתו: "צה"ל פועל בעוצמה רבה, תקפנו מעל 500 מטרות שכוללות אמצעי לחימה ואתרים ליצור, הפגיעה היא פגיעה קשה. חיסלנו מאות פעילי טרור בהם בכירים, בצד השני בעזה המציאות היא מציאות קשה".

עוד אמר הרמטכ"ל: "אנחנו ממשיכים לתקוף, ארגוני הטרור בעזה עומדים לשלם מחיר עוד יותר יקר ממה ששילמו, אנחנו ערוכים לחזק את המערכה ככל שיידרש. אנחנו נחושים לפגוע בארגוני הטרור באופן עוצמתי ביותר".

ראש השב"כ נדב ארגמן דיבר קצרות ואמר: "ארגון טרור שיורה על בירת ישראל ביום חגה זה בלתי נסבל, נמשיך לעשות את מה שנכון להבטיח את בטיחותם של כל אזרחי מדינת ישראל".

שומר החומות הצהרה לתקשורת בני גנץ בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד