י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ברקע המתיחות בדרום

אובדן שליטה: עימותים בכל רחבי המדינה

ברקע שיגורי הרקטות לישראל, בתוך המדינה כמה מוקדי אלימות והתפרעויות, אשר בהן לקחו חלק אלפי צעירים ערבים שמציתים עסקים, רכבים, מסעדות ועוד כלים של המשטרה | בין הערים: לוד, ירושלים, חיפה, עכו ורמלה

אובדן שליטה: עימותים בכל רחבי המדינה
כוחות מג"ב בלוד צילום: דוברות המשטרה

בעוד בלוד נכנסים כוחות צבא, הלילה (בין שלישי לרביעי) נרשמו עוד מוקדי עימותים ואלימות ברחבי המדינה, כאשר בכמה בהם המשטרה לא הורגשה במקום.

ברמלה התקיימו כמה אירועי ונדליזם, אשר כללו שריפות רכבים ואלימות מצד הצעירים הערבים, ומה שחימם יותר את העיר הוא הפגנת מאות היהודים בעיר, שהתקיימה אחר הצהריים לאחר שאתמול העיר הייתה שקטה.

בשכונת שייח ג'ראח, שבמזרח ירושלים, קרוב ל-200 צעירים ערבים התפרעו והפרו את הסדר ויידו אבנים לעבר כוחות המשטרה במקום. אחד החשודים ביידוי האבנים נעצר.

בנוסף, התקיימה מחאת אנשי השמאל קיצוני, אשר מחאו בכיכר ציון נגד המשטרה: "משטרה אלימה מייצרת מלחמה" ו"מעזה עד שדרות ילדות רוצות לחיות".

במושבה הגרמנית בחיפה כמה מאות ערבים הפגינו וקראו "פלסטין ערבית, חיפה ערבית, ברוח ודם נפדה את אל-אקצה", ולאחר מכן החלו להתפרע בעיר ולזרוק נפצים על המשטרה.

גם בזמן האזעקות, המתפרעים החלו למחאות ולהפגין, ואף הציתו פחים בעיר, ושלושה בני אדם נפצעו.

בעכו הוצתה תחנת משטרה מקומית בעיר, ונשרפה לגמרי כתוצאה מהצתה של ערבים. האחרונים יידו ללא פחד אבנים אל עבר כוחות המשטרה, ואלה פינו אותם בעזרת רימוני הלם.

בנוסף פונתה אכסניה שלמה בעיר בשל גרימת נזק קשה למבנה וחשש לפגיעה בבאי המקום, ובמהלך הערב הוצתה מסעדת "אורי בורי" בעיר ומכוניות בסביבתה עלו באש.

"השאלה היא איך בכלל הגענו למצב הזה שבו אזרחים ישראלים מרשים לעצמם לצאת ולהתעמת עם כוחות הביטחון ומשטרת ישראל", אמר אחד המפגינים והמשיך, "התשובה היא בהתנהלות של חלק מהשוטרים. אני מוסלמי שמחובר לדת, לא אשב ולא אשתוק כשאני רואה את מה שקורה במסגד אל-אקצה ובשייח ג'ראח".

עימותים נרשמו גם בבקה אל-גרביה, באבו סנאן ובבסמת טבעון, אום אל פאחם, קלנסווה, טייבה.

מתיחות ביטחונית מתיחות בדרום מהומות שומר החומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד