י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מסרבים לנצור את האש

בחמאס ובג'יאהד האיסלאמי מברכים את ערביי לוד

ארגוני הטרור ממשיכים לעודד ולשלהב את ערביי ישראל לצאת ולהתפרע ברחובות ישראל | מנהיג חמאס איסמעיל הנייה אומר כי הוא מסרב לנצור את האש ומטיל על ישראל לשאת בהשלכות של סבב הלחימה הנוכחית

בחמאס ובג'יאהד האיסלאמי מברכים את ערביי לוד
איסמעיל הנייה צילום: צילום מסך

דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו-עובידה, קרא לערביי ישראל - שאותם הוא מכנה "בעלי הבית" - להמשיך בפעולותיהם בתוך ישראל. כמו כן, הוא קרא לאנשי הגדה להצטרף גם כן ולהשתתף בהתרחשויות האחרונות: "אנו נגן עליכם. עמדו איתנים וקחו בכח את זכויותיכם".

גם בג'יהאד האיסלאמי מברכים את ערביי לוד, עכו, אום אלפחם ושאר הערים שבהן התרחשו הלילה מהומות נגד יהודים: "הגיע הזמן שנעמוד יחד בפני תכניות הטרור של ישראל", נכתב הלילה בהודעה מטעם הארגון. כמו כן, בארגון קראו לרשות הפלסטינית להפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל ולגורמים השונים בגדה להשתתף גם כן "באינתיפאדה ובזעם נגד הכיבוש". כך דיווח עומרי חיים ב'כאן 11'.

מנהיג חמאס איסמאעיל הנייה הסביר, כי למרות הפצרות גורמים ערביים ובינלאומיים, הוא מסרב לנצור את האש ומטיל על ישראל לשאת בהשלכות של סבב הלחימה הנוכחית.

בארגון הליגה הערבית מסרו לערוץ 'אל-ערביה' בעקבות ההתפתחויות, כי "יש להפסיק את מעגל האלימות בירושלים ובעזה". עוד נמסר כי הארגון "פועל להביא להרגעה בירושלים ובעזה כדי למנוע אבידות כבדות בנפש", מוקדם יותר יום התקיימה ישיבה של שרי החוץ של הליגה הערבית כדי לדון במצב בזירה הפלסטינית.

שליח האו"ם למזרח התיכון תור ונסלנד קרא גם הוא להפסיק את האש באופן מיידי ואמר כי המצב מסלים לקראת מלחמה מלאה. "המנהיגים בכל הצדדים צריכים לקחת אחריות", בדבריו בטוויטר כתב כי את "מחיר הלחמה בעזה ישלמו אנשים רגילים" וכי האו"ם פועל עם כל הצדדים כדי להשיב את השקט.

גם סעודיה השתתפה בגינויים, שר החוץ של סעודיה, פיסל בן פרחאן, אומר כי "הפעולות ה-לא חוקיות" של ישראל בימים האחרונים ובהן "הפריצה" למסגד אל-אקצא הן "הפרה בוטה של כל האמנות הבין לאומיות", בפגישה שלא מן המניין של הליגה הערבית בצל האירועים האחרונים בירושלים הוסיף בן פרחאן כי "הממלכה מסרבת לחלוטין לתכניותיה של ישראל לפנות פלסטיניים מבתיהם", הוא הוסיף כי הממלכה מגנה כל צעד חד צדדי שיפר את החלטות הקהילה הבין לאומית ויקשה על חידוש הליך השלום. עוד אמר בן פרחאן כי הממלכה מדגישה שהיא עומדת לצד העם הפלסטיני, הוא קרא לקהילה הבין לאומית לנקוט בצעדים שיבטיחו את עצירת "ההפרות הישראליות".

שומר החומות הג'יהאד האיסלאמי ארגון חמאס איסמעיל הנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד