ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
שלא לחבל במאמצים

המתיחות בישראל: ארה"ב מעכבת את הודעת האו"ם

ארצות הברית מעכבת את פרסום הודעת מועצת הביטחון של האו"ם בנוגע למהומות בישראל | 15 חברי מועצת הביטחון דנו לראשונה ביום שני בעימותים במזרח ירושלים סביב מסגד אל-אקצה ובנושא פסיקת בית המשפט לפינוי פלסטינים מבתים השייכים ליהודים

המתיחות בישראל: ארה"ב מעכבת את הודעת האו"ם
הנשיא ג'ו ביידן צילום: מתוך האינסטגרם שלו

ארה"ב הורתה למועצת הביטחון של האו"ם, להמתין עם פרסום הודעה פומבית בנוגע להסלמת המתיחות בין ישראל לפלסטינים, משום שהיא עלולה להזיק למאמצים מאחורי הקלעים להפסיק את האלימות, כך על פי דיפלומטים המעורים בנושא מטעם ארה"ב.

המקור אמר כי וושינגטון "עוסקת פעילה בדיפלומטיה מאחורי הקלעים עם כל הצדדים בכדי להשיג הפסקת אש", ואמר בתנאי אנונימיות, כי "הצהרת המועצה עשויה לעשות נזק כרגע". כך דיווחה סוכנות הידיעות 'רויטרס'. מועצת הביטחון מתכוונת במקום זאת לדון באלימות האחרונה, אמרו מספר דיפלומטים.

מועצת הביטחון דנה לראשונה ביום שני בעימותים במזרח ירושלים סביב מסגד אל-אקצה, העיר שסוערת במהלך חודש הרמדאן, ועל פסיקת בית המשפט לפינוי פלסטינים מבתים השייכים ליהודים. מועצת הביטחון בת 15 החברים החלה בדיונים על טיוטת הצהרה שתביע דאגה מההתנגשויות והפינויים האפשריים, ותקרא לישראל לחדול מפעילות ההתיישבות היהודית, הריסות ופינוי, ותלחץ לריסון כללי.

הצהרות כאלה צריכות להיות בהסכמה. אולם דיפלומטים אמרו כי ארצות הברית, אמרה לעמיתיהם במועצה כי "לא להוציא הצהרה כרגע". הנציגות האמריקנית באו"ם פרסמה, כי "ארצות הברית פועלת באופן קונסטרוקטיבי כדי להבטיח שכל פעולה של מועצת הביטחון תועיל בהורדת המתיחות".

דובר משרד החוץ, נד פרייס, אמר לעיתונאים כי "וושינגטון רוצה לראות צעדים שיסייעו בהפחתת האלימות, בין אם הצעדים הגיעו מישראל, מהרשות הפלסטינית או ממועצת הביטחון".

"האו"ם עובד עם כל הגורמים הרלוונטיים בכדי להרגיע את המצב בדחיפות", אמר דובר האו"ם סטפן דוג'ריק. לדבריו, המזכ"ל הכללי אנטוניו גוטרס מוטרד מ"מספר הנפגעים ההולך וגדל, כולל ילדים".

"כוחות הביטחון הישראליים חייבים לנקוט באיפוק מרבי בשימוש בכוח. ושיגור ללא הבחנה של רקטות ומרגמות לעבר מרכזי אוכלוסייה ישראלים אינו מקובל", אמר דוג'ריק לעיתונאים.

ארצות הברית או"ם שומר החומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד