י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לא עמדה בהסכמים

האיחוד האירופי תובע את חברת אסטרה-זנקה

חברת החיסונים הבריטית-שוודית נתבעת בפעם השנייה על ידי האיחוד האירופי, לאחר שלא עמדה בהסכמי אספקת החיסונים למדינות האיחוד. עורכי הדין של החברה מתגוננים "התחייבה לעשות את המאמצים הסבירים ביותר".

האיחוד האירופי תובע את חברת אסטרה-זנקה
אילוסטרציה צילום: unsplash

האיחוד האירופי פתח אתמול (שלישי) בצעדים משפטיים כדי לאלץ את חברת החיסונים אסטרה-זנקה, למסור מיליוני מנות חיסון נגד קורונה עד חודש יולי. דובר האיחוד אמר כי "הגוש נקט בצעד המשפטי נגד ענקית הפארמה כדי לקבל את הזריקות לפני יולי".

זו התביעה השנייה שהגיש האיחוד נגד חברת התרופות הבריטית-שוודית בגלל אספקת חיסונים מאוחרת. "אנו רוצים שבית המשפט יורה להחברה למסור 90 מיליון מנות נוספות, בנוסף ל-30 מיליון שנמסרו כבר ברבעון הראשון", כך אמר דובר האיחוד האירופי, סטפן דה קיימרקר, בהצהרה לתקשורת.

עורכי הדין של ענקית הפארם אמרו בתגובה כי "אין צורך בהליך המשפטי החדש בהתחשב בכך שכבר מתנהלת תביעה אחת".

החברה התחייבה במקור למסור 300 מיליון מנות מדצמבר ועד סוף יוני, אך עיכבה את המשלוחים, ורק 50 מיליון מנות הגיעו עד כה. מטרת החברה היא לשלוח 100 מיליון מנות בסך הכל עד סוף יוני, הרבה מתחת לדרישה האחרונה של האיחוד האירופי.

עורך הדין של החברה אמר כי אסטרה-זנקה עמדה בחוזה שהיה לה עם הגוש מכיוון שהיא לא מחויבת למסור את כל כמויות החיסונים, וטען כי החברה "התחייבה לעשות את המאמצים הסבירים ביותר".

אסטרהזניקה האיחוד האירופי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד