י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פוטין הבטיח לבדוק

טבח מחריד בבית הספר הביא למותם של ילדים ומורה

בעיר קאזאן שברוסיה צעיר פתח בירי לעבר הילדים והוביל למותם של כמה מהם וכן של מורה בת 25. הנשיא פוטין מבטיח לבדוק את חוקי בקרת הנשק במדינה

טבח מחריד בבית הספר הביא למותם של ילדים ומורה
אילוסטרציה צילום: unsplash

טבח בבית ספר ברוסיה הביא למותם של מספר ילדים ומורה. לפחות 7 ילדים ומורה נהרגו באירוע הירי בעיר קאזאן.

גורמים רשמיים טוענים כי שבעה ילדים ושני מבוגרים נהרגו מירי בבית ספר בעיר קאזאן ברוסיה. עשרים ואחד אנשים נוספים, בעיקר ילדים, נפצעו.

המתקפה אירעה בבירת הרפובליקה טטרסטן, 820 ק"מ ממזרח למוסקבה. ראש ממשלת רוסיה מיכאיל מישוסטין דיבר על "צער גדול" ואילו מנהיג טטרסטן, רוסטם מיניכנוב, הגדיר את ההתקפה כ"טרגדיה גדולה". הוא אמר, "אנו עצובים מאוד שזה קרה". בתגובה לירי אמר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי יבדוק את חוקי בקרת הנשק במדינה.

שמונה עשר ילדים ושלושה מבוגרים טופלו בבתי חולים בגלל פצעי ירי, שברים וחבלות. המתקפה החלה אתמול בסביבות השעה 09:20 שעון מקומי, כך אמר גורם בשירותי החירום לסוכנות הידיעות הרוסית 'טאס'.

האות הראשון מכפתור המצוקה בבית הספר נשלח למשטרה רק כעבור חמש דקות, ילדים קפצו מחלונות כדי להימלט וכן פצועים רבים פונו. הטלוויזיה הרוסית דיווחה כי שניים מהילדים מתו לאחר שקפצו מחלון בקומה השנייה.

אלווירה איגנטיבה, מורה לאנגלית בת 25, נהרגה בניסיון להגן על אחד הילדים, כך מסר גורם במשטרה לסוכנות הידיעות טאס. היורה הוא אילנז גליאייב, חוקרים רוסים אומרים כי הוא תושב קאזאן וההערכה היא שלמד פעם בבית הספר.

היורה החזיק בנשק חוקי, לדברי חבר הפרלמנט הרוסי אלכסנדר קינשטין, החשוד קיבל רישיון נשק רק לאחרונה. וכי מדובר ברובה ציד אוטומטי למחצה.

היורה כתב ברשתות החברתיות לפני הפיגוע, ופרסם כי הוא מתכנן להרוג "מספר עצום" של אנשים לפני שירה בעצמו. דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, אמר כי הנשיא פוטין הורה לראש המשמר הלאומי של רוסיה "להביא בדחיפות תקנות חדשות בנוגע לסוגי הנשק שיכולים להיות חוקיים לאזרחים'.

טבח בבית ספר רוסיה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד