ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"הייתי עצבנית ומפוחדת"

שמעה עברית: ניסתה לפרוץ לביתה של שכנתה היהודייה

אנטישמית ניסתה לפרוץ לביתה של שכנתה היהודייה לאחר ששמעה אותה מדברת עברית. "הייתי בלחץ, לא ידעתי מה לעשות, הייתי בלי טלפון וכבר הייתי עצבנית ומפוחדת"

שמעה עברית: ניסתה לפרוץ לביתה של שכנתה היהודייה
פתיחת דלת צילום: pexels

ישראלית המתגוררת בגרמניה סיפרה כי שכנתה, עובדת פרלמנטרית לשעבר של מפלגת שמאל בגרמניה, ניסתה לפרוץ לביתה לאחר ששמעה אותה מדברת עברית.

הישראלית, אלמוג גוטר בת ה-26, אמרה למשטרה כי האירוע קרה ב-3 במאי, מספר ימים לאחר שקטרין וונגלר שמעה את גוטר מדבר עברית בטלפון מספר ימים קודם לכן. וונגלר היא מנהלת משרדו לשעבר של הולגר מאן, מחוקק של מפלגת SPD בפרלמנט הממלכתי בסקסוניה.

הצעירה הישראלית המתגוררת בגרמניה פרסמה פוסט בפייסבוק על השתלשלות האירועים.

"הותקפתי ע"י השכנה שלי בגרמניה רק בגלל שאני ישראלית יהודייה ומדברת עברית, אנחנו גרות בשכונה נחשבת ובטוחה ובכללי, גרות בגרמניה כבר מספר שנים ומעולם לא חווינו מקרה כזה. להיפך, אנחנו תמיד מתגאות כמה שגרמניה בטוחה" כתבה.

"אחרי תקופה בספרד, חזרנו להתגורר בגרמניה ונתקלנו בשכנה נחמדה שהתעניינה באיזו שפה אנחנו מדברות בינינו, כי אנחנו היחידות בבניין שלא משוחחות בגרמנית ביניהן. היא חייכה ושאלה, אתן מדברות פורטוגזית? השבנו בחיוך שאנחנו מדברות עברית, היא הייתה בשוק והרימה את הטון ואמרה עברית(היבריששש)?? כדי לוודא הבנה אמרנו לה כן. אתן מישראל? כן. היא הגיבה בפרצוף שוק שהפך לפרצוף נגעל ואמרה למה אתן מישראל מגיעות לגרמניה?"

"היא צחקקה שעברית היא שפה לא יפה והוסיפה שאנחנו צריכות לדבר בינינו רק בגרמנית כי אנחנו בגרמניה. היא שאלה אם אנחנו יהודיות ומה אנחנו עושות כאן. זה הדליק לנו נורה אדומה אז התעלמנו ממנה, אבל זה גרם לה לשאול שוב ושוב באובססיביות את אותן השאלות תוך כדי שהיא צוחקת ומזלזלת".

"בכל פעם שיצאנו או נכנסו לדירה היא פתחה את הדלת שלה וניסתה ליצור אינטראקציה שלילית בניסיון להשפיל או לזלזל ובעיקר ניסתה לגרום לחוסר נעימות על מנת שנעזוב את הבניין. לפני יומיים ביום שני, 3.5.21 המצב איתה החמיר ולא ציפיתי שכך יסתיים היום. בסביבות השעה 22:00 בלילה, יצאתי מהדירה עם מזוודה גדולה לכיוון האוטו שלי שחונה ברחוב המקביל".

"פתחתי את דלת הבית והיא כמובן פתחה את דלתה בדיוק באותו הרגע. אני, כהרגלי, התעלמתי ממנה והוצאתי את המזוודה מהדלת והתחלתי ללכת לכיוון המדרגות. היא יצאה מביתה והחלה לצעוק עליי ׳החוצה החוצה החוצה!׳ תצאי מפה, תצאי ואל תחזרי עם תנועות אגרסיביות, כאילו היא מנסה לגרש חיה, עם נפנופי ידיים. היא הבחינה שאני עם מזוודה וחשבה שאני עוזבת אז התחילה לרקוד ולצעוק קריאות עידוד שאני עוזבת לישראל. תלכי כבר מהמדינה הזאת, את לא שייכת לפה, את זרה! וצעקה שהיא תזמין לי משטרה שתגרש אותי".

"אני לא זוכרת איך הגבתי באותו רגע, קפאתי ולא יצאו לי מילים מהפה. יצאתי מהבניין ושמתי את המזוודה ברכב. זה לקח לי מספר דקות. כאשר סגרתי את הרכב והתחלתי לצעוד לכיוון הבניין, פתאום ראיתי אותה משוטטת בחוץ ומחפשת אותי, לא האמנתי למראה עיניי. הייתי בטוחה שהיא תחזור לדירה שלה ותניח לי לנפשי".

"לא יודעת מאיפה הכוחות והביטחון שהיו לי להתקרב לבניין, כנראה כוח ההישרדות. כאשר היא הבחינה שאני מתקרבת, היא מיד נעצרה בכניסה ׳בעמידת מפקד׳ עם 2 ידיים על המותניים וכשהתקרבתי היא דחפה אותי ועצרה אותי מלהיכנס לבניין, ביקשתי ממנה לזוז ושתיתן לי להיכנס מייד. היא אמרה לי לא ודחפה אותי! קיבלתי מכה חזקה שרק עכשיו אני מרגישה אותה. באותו הרגע לא הרגשתי כלום, כנראה מרוב אדרנלין. היא צעקה את לא נכנסת לבניין, אחרי השעה 22:00 את לא נכנסת לבניין ושאני צריכה לישון ברחוב".

"הייתי בלחץ, לא ידעתי מה לעשות, הייתי בלי טלפון וכבר הייתי עצבנית ומפוחדת. הזמן עבר והרגשתי שאני צריכה לקחת החלטה. או לברוח ולחפש עזרה באמצע הלילה או להתחיל לצעוק ובמקביל להתעמת איתה פיזית כדי להיכנס לדירה שלי. לבסוף החלטתי לצעוק לעזרה.
היא הכניסה פתאום את ידה לכיס כאילו שהיא עומדת לשלוף סכין או חפץ כלשהו, ומיד צעקתי בכל הכוחות שלי ׳שיראל שיראל׳, בדרך נס, שיראל שמעה את הצעקות שלי ופתחה את הדלת. צעקתי לה שהשכנה לא נותנת לי להיכנס ושתעזור לי, שיראל ירדה במדרגות, אני צעקתי לה שתזהר כי היא מסוכנת. כשהאישה הבחינה ששיראל מגיעה היא הסתובבה אליה ואני הצלחתי להיכנס פנימה ולרוץ בכל כוחי. היא רדפה אחרינו במדרגות עד לכניסת הדירה אבל איכשהו הצלחנו לברוח ממנה ולסגור את הדלת".

"מכאן, במשך שעה וחצי היא ניסתה לפרוץ לנו את הדלת, צלצלה בפעמון, דפקה בעוצמה אדירה וצעקה בלי הפסקה, הרגשתי בתוך סיוט אחד ארוך שמסרב להיגמר. היא צעקה תלכו מכאן, תחזרו למדינה שלכן, אני אקרא למשטרת ההגירה שתיקח אתכן מפה, תחזרו לישראל ועוד ועוד. הבניין מאוכלס במלואו. אף אחד מהשכנים לא יצא החוצה וניסה לעזור. התקשרנו למשטרה ואמרנו להם להגיע דחוף כי השכנה עומדת לשבור את הדלת. חיכינו שעה(!) עד שהמשטרה תבוא, למרות שהתקשרנו מספר פעמים".

"בסופו של דבר המשטרה הגיעה וסיפרנו כל מה שקרה. לאחר שסיימנו עם השוטרים הם הלכו לדבר איתה. כמובן שהיא הכחישה את כל המקרה אבל למזלי הצלחתי לתעד מספר סרטונים שהועברו למשטרה. השעה כבר הייתה בערך 2:00 בלילה. חשבנו שזה נגמר אחרי שהמשטרה דיברה איתה, אבל לצערי השכנה הזאת הייתה דבקה במטרה לגרום לנו לרצות לצאת מהדירה ולא לחזור לשם".

"פתאום שמעתי דפיקה בדלת, שאלתי מי זה ונאמר לי שזו המשטרה. פתחתי מעט את הדלת וראיתי שזו היא, מחזיקה טלפון כדי לצלם אותי ומנסה לפרוץ את הדלת, סגרתי מהר את הדלת והיא התחילה שוב לצלצל בפעמון בלי הפסקה (הוא מאוד מאוד רועש) ולדפוק ולצעוק אמירות אנטישמיות קשות, התקשרנו שוב למשטרה שלמזלנו הפעם הגיעו במהרה. השוטרים הסלימו איתה ואיימו עליה שאם יגיעו פעם נוספת היא תילקח למעצר".

"יצאנו מיידית מהדירה ואנחנו מפחדות להתקרב למקום או בטעות להיתקל בה ברחוב. 48 שעות עברו מהמקרה הזה ואני לא מצליחה להירדם או להפסיק לשחזר את אותה הסיטואציה, איך דבר כזה קורה בשנת 2021? אני כואבת ומאוכזבת ובעיקר עדיין מזועזעת ולא מאמינה שזה קרה לי, לנו, לדירה הזו אנחנו כבר לא נחזור. תשמרו על עצמכם, תהיו ערניים. זה יכול לקרות לכל אחד".

וונגלר, שעבדה במפלגה הירוקה במשך שנים הכחישה כי השתמשה באלימות או בשפה אנטישמית. "אני משתמשת במקל הליכה, אני לא יכולה לתקוף אף אחד" אמרה וונגלר לאתר החדשות Tag24

הצעירה הוסיפה בפוסט נוסף, כי "המשטרה מטפלת בנושא ואעדכן בהתפתחות. תודה על כל ההודעות החמות שכתבתם, זה מעודד מאוד. מדגישה שוב שמדובר במקרה חריג מאוד שלא משקף לרגע את רצף השנים המדהימות שלנו בגרמניה. אנחנו מהמקרה הזה למדנו שיש משוגעים בכל מקום, גזענות / אנטישמיות רק מוסיפים לזה".

שפה עברית אנטישמיות בגרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד