י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לילה של אש ברחבי הארץ | מתעדכן

ברקע תקיפות צה"ל: ירי טיל נ"ט מצפון הרצועה - הרוג ופצועים

לפחות 850 רקטות נורו לעבר שטח ישראל מאז החל מבצע 'שומר החומות' | הלילה ביצע ארגון חמאס את המטח הכבד ביותר לעבר גוש דן. בפגיעה ישירה סמוך ללוד, נהרגו אב ובתו בת ה-16 | בעוד בצה"ל מרחיבים את מעגל התקיפות טיל נ"ט נורה מצפון הרצועה, דיווח על נפגעים

ברקע תקיפות צה"ל: ירי טיל נ"ט מצפון הרצועה - הרוג ופצועים
זירת האירוע צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במבצע 'שומר החומות' נכנס הבוקר (רביעי) ליומו השלישי ובמערכת הביטחון נערכים לאפשרות שהוא עשוי לקחת עוד ימים ארוכים. אחרי מטחי הרקטות הכבדים, צה"ל מתכוון לעלות הבוקר שלב והחל להשמיד תשתיות תת קרקעיות של ארגון הטרור החמאס. "הבוקר תוקפים באופן נרחב נכסים תת קרקעיים של חמאס ומגבירים את התקיפות. לחמאס הולך ויורד אורך הנשימה, אבל יש לו עוד יכולת לירות רקטות לימים רבים", אמר דובר צה"ל תא"ל הדי זילברמן.

הלילה במשך מספר שעות רצופות, שיגרו ארגוני הטרור מאות רקטות לעבר שטח ישראל. אזעקות נשמעו בדרום במרכז ובאזור השרון. כתוצאה מהירי הנרחב, נרשמו מספר פגיעות ישירות בבתים במרכז הארץ. סמוך ללוד, נהרגו חליל עוד בן 52 ובתו, אדין עוד בת ה-16. גם ביהוד נפגע בית מגורים באופן ישיר, לא היו נפגעים.

במושב אחר בשפלה, נפצעו מספר בני אדם באורח קל, לאחר שנפגעו מרסיסי רקטה שנחתה בסמוך לביתם ליאור טביב חובש באיחוד הצלה סיפר: "אני גר במרחק שלושה בתים ממקום נחיתת הרק"ק, מיד כשהתאפשר בהתאם להנחיות פקע"ר ניגשתי למקום, הענקתי סיוע רפואי לשני נפגעים באורח קל ולאחר מכן הם פונו באמבולנס לבית החולים."

בתוך כך, בשורה של תקיפות הלילה ברצועת עזה, נפגעו בכירים בארגוני הטרור ובתיהם, הושמדו מספר מגדלים רבי קומות ותשתיות טרור רבות. במבצע משותף של צה"ל ושב"כ סוכלו לפני פעילים ממערך המודיעין הצבאי של חמאס וביניהם חסן קאוגי, ראש מחלקת בטחון במודיעין הצבאי של חמאס וסגנו, וואיל עיסא, ראש מחלקת הריגול הנגדי בביטחון הצבאי של מודיעין צבאי, אחיו של מרואן עיסא, סגן ראש הזרוע הצבאית של חמאס כשתקפו באמצעות מטוסי קרב מבנה בו שהו הפעילים. בצה"ל מעריכים כי עד כה נורו לעבר שטח ישאל לפחות 850 רקטות וכ-500 מטרות טרור הושמדו ברצועה. 

עדכונים שוטפים:

12:45 > מטח נוסף אל עבר יישובי העוטף

11:56 > אחרי ירי הנ"ט: תקיפה נרחבת של צה"ל ברצועת עזה, הפלסטינים מדווחים על הרוגים.

11:47 > דיווח מעזה: משלחת ממצרים תיכנס לרצועת עזה דרך מעבר רפיח בכדי לדון בהפסקת אש.

11:39 > צה״ל בתום תחקיר ראשון: בוצע ירי נ״ט אחד בלבד.

11:37 > פצוע נוסף שנפצע באופן בינוני מההדף הובל כעת לבית החולים ברזילי.

11:34 > צה"ל ממשיך לתקוף בשעה זו מטרות טרור ברצועת עזה. פרטים נוספים בהמשך.

‏דובר צה״ל: מתחקור ראשוני של אירועי ירי הנ"ט עולה כי בוצע ירי נ״ט אחד בלבד. צה"ל מדגיש כי המרחב אליו בוצע ירי הנ"ט הוא מרחב סגור ומבודד ויש להימנע מלהגיע אליו

11:25 > נקבע מותו של ישראל שנפגע מטיל נ״ט, הפצועים מטופלים בבית החולים, פצוע נוסף במצב אנוש ופצוע בינוני. עדיין נמשך מטח הרקטות על יישובי העוטף

11:20 > דובר ביה"ח ברזילי: "ארבעה נפגעים באירוע, בהם שניים אנוש, אחד קשה ופצוע במצב קל. מדובר בפציעות קשות וחודרות, חלקן מסכנות חיים".

11:10 > צה״ל משיב אש בעזה: דיווח על ששה הרוגים בשני חיסולים ממוקדים ברצועה.

11:00 > חמאס בירי טיל נ"ט נוסף לעבר ישראל.

10:51 > שטח תחת אש: טיל נ״ט פגע ברכב, בחמאס משגרים מטח של רקטות לישובי העוטף כדי למנוע את חילוץ הפצועים, מסוקי חיל האוויר הוזנקו למקום. חמאס לוקח אחריות לירי לישראל, 2 פצועים אנוש ואחד במצב קשה חולצו תחת אש לבית החולים ברזילי.

10:50 > רקטות נורו אל עבר יישובי העוטף

10:40 > ירי נ"ט בוצע לפני זמן קצר מצפון רצועת עזה לשטח ישראל. דווח על שני פצועים אנוש ואחד במצב קשה.

10:36 > רכב ובו פעילי טרור הותקף בצפון הרצועה.

10:30 > דיווח: חמאס פנה בשעות האחרונות לגורמים בין לאומיים במטרה להגיע להסכמות על הפסקת אש, בישראל מסרבים לדון בנושא.

10:07> האירוע בוטל, חזרה לשגרה בעוטף ובשדרות.

9:49> חשש לאירוע ביטחוני: תושבי שדרות ויישובים בעוטף עזה הונחו להסתגר בבתים.

9:23> אחרי תקיפת ביתו של בכיר חמאס: צה"ל הורה לתושבי העוטף לשהות במרחבים מוגנים.

9:15> דובר צה"ל: לפני זמן קצר צה"ל תקף את ביתו של בכיר בארגון הטרור חמאס, צאלח דהמאן, אשר שימש כמחסן אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס.

08:20> בעקבות בעירה במכל הדלק באזור התעשייה באשקלון: תחת ענן עשן שעוטף את האזור, הגיעו הבוקר למרכז הרפואי ברזילי מיגוניות בטון שפוזרו ברחבי בית החולים

דוברות בית החולים 'ברזילי'

08:13> לוחמי ההגנה האווירית יירטו כלי טיס בלתי מאויש שחצה מרצועת עזה לשטח ישראל.

08:00> דיווח על אישה בת 67 שעודכנה כי חברתה נהרגה אתמול ולקתה בהתקף לב כתוצאה מחרדה מותה נקבע בבית החולים "אסף הרופא".

 

הנפילה בברקת\\צילום: דוברות איחוד הצלה

דובר צה"ל תא"ל הדי זילברמן הסביר הבוקר כי הסיבה לירי הנרחב לגוש דן, היא תקיפת מטרות עוצם של ארגון חמאס. "כשתקפנו מטרת עוצם בסביבות 20:00, קיבלנו מטח לגוש דן, ואחרי מטרת העוצם השנייה שלנו שכמובן היא לא האחרונה, קיבלנו מטח נוסף לגוש דן. מטרת העוצם השנייה לוותה גם בבכירי המודיעין הצבאי. זה קורה בשתיים וחצי בלילה".

הוא הוסיף כי צה"ל ממשיך את התקיפות בסדרה של משפחות: בנינים רבי הקומות, נכסים תת קרקעיים סיכול בכירים. פגענו בבניין שיש בו בכירים, מספרי שתיים ושלוש במודיעין הצבאי של חמאס". לדבריו, "עד כה תקפנו סדר גודל של 500 מטרות ברצועת עזה וכ-850 רקטות נורו לשטח לישראל מתחילת המבצע. ממשיכים במאמץ הגנה נרחב קרקעי וגם אווירי של כיפת ברזל".

אמש (שלישי) קיימו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ, הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי וראש השב"כ נדב ארגמן הצהרה בקריה בתל אביב, לאור התמשכות הירי לעבר יישובי ישראל. "אנחנו בעיצומה של מערכה כבדה", אמר נתניהו. "צה"ל תקף אתמול והיום מאות מטרות טרור של החמאס והג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה. חיסלנו עשרות מחבלים, כולל מפקדים בכירים, הפצצנו מפקדות של החמאס, מוטטנו בניינים ומגדלים שמשמשים את ארגוני הטרור. אנחנו ממשיכים לתקוף בכל העוצמה".

שומר החומות ירי רקטות מבצע צבאי עזה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד