י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חדור מטרה

דיווח: למרות ההסלמה בנט חותר לחתום עם עבאס

למרות האווירה והלחץ הציבורי בעקבות המהומות והתקיפות הבלתי פוסקות מצד חמאס, הבוקר דווח כי יו"ר ימינה נפתלי בנט, נחוש בדעתו להקים ממשלת 'אחדות לאומית' עם לפיד בהישענות על המפלגה האיסלאמית - רע"מ

דיווח: למרות ההסלמה בנט חותר לחתום עם עבאס
נפתלי בנט בדרך לנשיא צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

ההסלמה בדרום והמהומות על ירי ערביי ישראל ברחבי הארץ בימים האחרונים העלו ספקות בנוגע לאפשרות כי לבסוף תקום ממשלה בתמיכת רע״מ, כאשר הזעם הציבורי נגדם לא ייתן לכך לגיטימציה לשיתוף פעולה, אך בימינה נחושים לבצע את המהלך.

קודם לתחילת המהומות דובר על חתימה בין ימינה לרע״ם תוך שעות או לכל היותר תוך ימים, אלא שהמהומות שהחלו בשכונות ירושלים ונמשכו בירי בלתי פוסק מצד החמאס הביאו להערכה פוליטית כי לבסוף בנט לא יכול להבשיל מהלך כזה.

אתמול היה מי שהספיד ממשלת האחדות, כך שבכחול לבן, בראשה עומד שר הביטחון בני גנץ הקפיאו את כל המגעים כדי לטפל במצב הביטחוני ולא להתעסק בנושאים פוליטיים.

פרשן 'החדשות' עמית סגל מדווח הבוקר כי בימינה לא הורידו את האפשרות להקמת ממשלה בתמיכת רע״מ מהפרק, בוודאי לא פומבית. כך על פי הדיווח בימינה מקווים לחדש את המגעים ולחתום על הקמת ממשלה בראשות בנט ולפיד בהישענות על עבאס לאחר רגיעה בקרבות.

אתמול הגיע נפתלי בנט לביקור באשקלון שם נשאל על שיתוף הפעולה עם רע"מ אחרי המצב בישראל, אך בנט התחמק מלהשיב ואמר "בימים שאחרי נשאל את כל השאלות", קודם לכן אמר "אין גוש א׳ או גוש ב׳ בישראל, כולנו עם אחד שנחושים לעמוד יחד מול האויב"

יושב ראש רע״מ מנסור עבאס אמר הבוקר בראיון בערבית, "אין מנוס מלשוב למגעים הפוליטיים להרכבת הממשלה אחרי שהאש תדעך. יש לנו הזדמנות אמיתית למלא תפקיד חשוב בפוליטיקה הישראלית למען החברה שלנו".

מנסור עבאס נפתלי בנט שומר החומות יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד