י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
כך תינצלו מהחלקיקים

הבעירה במיכל הדלק: משרד הבריאות בהמלצה מיוחדת

בעקבות תלונות על קשיי נשימה, גרד בגרון וצריבות בעיניים ולאור עלייה בריכוז החלקיקים הנשימים בתחנת הניטור שמשון הסמוכה למיכל הדלק באזור התעשיה באשקלון, המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות יצאו בהמלצה מיוחדת

הבעירה במיכל הדלק: משרד הבריאות בהמלצה מיוחדת
הפגיעה הישירה בקו הנפט צילום: מתוך הסרטון

לאחר ימים של מתיחות הגיעה ההתפרצות. ובימים האחרונים, מותקפות ערי ישראל במטחי רקטות מרצועת עזה. חלק גדול מהרקטות מנוטרלות בדרך בחסדי שמים, על ידי מערכות כיפת ברזל. וחלקן אף הצליחו לפגוע. ובמקרים מסויימים אף לגרום לנזק בגוף מלבד הנזק בנפש ובנכס.

לא רק ערי ישראל ספגו ביממה האחרונה פגיעות ישירות, בין המותקפים אתמול (שלישי) היה גם קו הנפט שבין אשקלון לאילת, שספג פגיעה ישירה, בשעה 15:00 בצהריים, ובשעות הערב האש התעצמה וכוחות הכיבוי הביעו הערכה כי ייקח זמן רב לכיבוי וחשש לחומרים מסוכנים ודליקים שיתפשטו.

צפו בתיעוד | שימוש לפי סעיף 27א

הבוקר אומת החשש, ובמשרד הבריאות, ובמשרד להגנת הסביבה יצאו בהודעה מיוחדת לאור החלקיקים המסוכנים המתפשטים באוויר.

בהודעת משרד הבריאות נאמר: "בעקבות בעירה במכל הדלק באזור התעשייה באשקלון: ובעקבות תלונות על קשיי נשימה, גרד בגרון וצריבות בעיניים ולאור עלייה בריכוז החלקיקים הנשימים בתחנת הניטור שמשון הסמוכה למכל הדלק באזור התעשיה באשקלון, המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות ממליצים לתושבי אשקלון, זיקים, כרמיה, מבקיעים והאזור, להימנע משהייה בחוץ שלא לצורך".

עוד הודגש כי מדובר "פרט למקרים של אזעקות, שבהם נדרשים התושבים להתפנות למרחב מוגן הנמצא מחוץ לבית".

"הימנעות משהות בחוץ תצמצם את החשיפה של האוכלוסייה לזיהום האוויר ולמטרדי ריח כתוצאה מהבעירה. ניתן לעקוב אחרי נתוני תחנות הניטור באפליקציה של המשרד, "אוויר בסביבה" או באתר מערך ניטור אוויר ארצי" הוסיפו המשרדים בהודעתם.

חלקיקים שריפה דלק שומר החומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד