ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
למרות המצב הרגיש

לפיד לא עוצר: ממשיך במגעים להקים ממשלה

גם על רקע ההסלמה בדרום והתפרעויות בכמה מוקדים ברחבי הארץ, יו"ר 'יש עתיד' מצהיר כי ימשיך במו"מ להרכבת קואליציה | ישראל זקוקה עכשיו ממשלת אחדות "אין לי שום כוונות לעצור את התהליך הדמוקרטי" | בנוסף תוקף את נתניהו "מה שראינו והרגשנו הוא תוצר של ההזנחה"

לפיד לא עוצר: ממשיך במגעים להקים ממשלה
יאיר לפיד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שבוע לאחר שקיבל את המנדט מידי הנשיא, יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד מצהיר הבוקר (רביעי) כי למרות המצב הביטחוני הרגיש, ימשיך במאמצים להרכבת ממשלה.

"ישראל זקוקה יותר מתמיד לממשלת אחדות שתאפשר לנו להתמודד יחד עם האתגרים", טען לפיד והמשיך, "אין לי שום כוונות לעצור את התהליך הדמוקרטי של הרכבת ממשלה חדשה בגלל החמאס. זה יהיה פרס לטרור, והגיע הזמן שישראל תפסיק לתת פרסים לטרור".

לפיד המשיך ונימק: "אירועי השבוע האחרון – מהר מירון עד שייח׳ ג׳ראח, מעזה ועד עכו – לא יכולים להיות תירוץ להשארת נתניהו וממשלתו במקומם. בדיוק להיפך: הם בדיוק הסיבה למה צריך להחליף אותו מה שיותר מהר".

"נמשיך את המאמצים להקים ממשלה חדשה, מפני שאנחנו פועלים בקודים אחרים: אנחנו לא מפחדים מהם, והם לא ינהלו לנו את החיים", הוסיף.

יחד עם זאת הבהיר: "אנחנו ניתן גיבוי מלא לכוחות הביטחון ולשוטרים לפעול בכל דרך להחזרת השקט. הניסיון מלמד שארגוני טרור מבינים רק כוח, וצריכים לדעת שנפעיל כוח ללא היסוס".

הוא המשיך: "מדינות אינן מפסיקות להתקיים ברגע שיורים עליהן. הן יודעות לפעול במקביל. גם כשמשגרים טילים וזורקים אבנים, הרופאים והאחיות בבתי החולים ממשיכים לעבוד, הרפתנים בעוטף עזה קמים לפרות שלהם, ההיי-טק הישראלי אינו שובת".

"גם הדמוקרטיה הישראלית אינה נבהלת מאיומים ואינה פוסקת מעבודתה. צריך לקחת נשימה עמוקה ולהרגיע את הילדים שנבהלו מהפיצוצים מעל הבית, אבל במקביל אנחנו ממשיכים במאמץ להקים ממשלת אחדות ישראלית", סיכם.

יאיר לפיד שומר החומות קואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד