י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
הגיס של הראשון לציון

המשולח מירושלים נפטר בפתאומיות בארה"ב

הלך לעולמו באופן פתאומי הרב מרדכי מויאל ז"ל מהנהלת ת"ת רוממה בירושלים לאחר דום לב בגיל 53. המנוח הוא גיסו של הראשון לציון הגר"י יוסף. הוא נפטר בארה"ב שם גייס כספים לטובת הת"ת

המשולח מירושלים נפטר בפתאומיות בארה"ב
הרב מרדכי מויאל ז"ל צילום: באדיבות המצלם

מארצות הברית הגיעה הבשורה המרה על פטירתו של השלוחא דרבנן, השד"ר של תלמוד תורה רוממה בירושלים הרב מרדכי מויאל ז"ל, מדום לב, והוא בן 53 בלבד.

המנוח התגורר בסמיכות לתלמוד התורה בשכונת רוממה בירושלים. והותיר אחריו 6 ילדים, משפחה מכובדת, חתנים ובנים בישיבות הקדושות ואת רעייתו תחי', כשלמרבה הצער 3 מילדיו לא זכה להוביל את מתחת לחופה.

היה נודע כאיש חסד גדול. וכאמור בעת שליחותו למוסד תלמוד תורה רוממה, קיבל דום לב פתאומי, ונלב"ע. בני משפחתו חבריו ומוקיריו קיבלו את הבשורה בתדהמה, בפרט לאור כך שהוא היה ידוע כאדם בריא, ולא הייתה ידועה בעיה רפואית כלשהי. 

בצעירותו למד בישיבת פורת יוסף, ובהגיע עת נישואיו נישא לרעייתו למשפחת עטייה הנכבדת. חתנו יבלחט"א הוא רבי רחמים עטייה משכונת גאולה בירושלים. לצדו חתנים במשפחה גם יבלחט"א הראשון לציון הגר"י יוסף וכן הרב ניסים נפתלי, ר"מ מדרש 'בית נשיא' ע"ש המדרש בארם צובא חלאב.

חתנו הרב רפאל סופר שוחח עם 'בחדרי חרדים' וסיפר: "דיברתי איתו ב-1 בלילה במשך 45 דקות. בדבריו הוא אמר לי שהקדוש ברוך הוא עושה מלחמת טילים כדי שלא תהיה מלחמת אחים". עוד הוסיף: "לא היה שום רמז על חולשה כלשהי".

החתן הוסיף וסיפר על יחסו המיוחד לבני משפחתו, למרות התקופות הארוכות בהן היה שוהה בניכר לטובת מעשי הצדקה והחסד, והנהלת התלמוד התורה: "הוא היה מחובר מאד למשפחתו, הוא היה שולח מזוודות עם קניות מחו"ל, וזאת על מנת להיות מחובר לבני המשפחה, גם אחרי טיסה היה מתחבר מיד לבני משפחתו, ולא הלך לנוח כשאר בני האדם, אלא משלים פערים".

בני משפחתו ומקורביו פועלים כעת להביא את גופתו ארצה למרות המצב הביטחוני המורכב. הלווייתו צפויה להתקיים מחר בצהריים מרחבת תלמוד התורה שהיה בראש מעייניו.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

ברוך דיין האמת הגר"י יוסף הרב מויאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד