י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הצביעות חוגגת

בעולם דואגים לעזה: "ייתכן שבוצעו פשעי מלחמה"

ברחבי העולם שוב תופסים צד ומגנים את ישראל ודורשים איפוק משני הצדדים מבלי לעשות הבחנה בין התוקפן האלים לבין הצבא שמגן על אזרחיו. "ייתכן כי פשעי מלחמה בוצעו במהלך גל ההתקפות המתמשכות של ישראל"

בעולם דואגים לעזה: "ייתכן שבוצעו פשעי מלחמה"
בוריס ג'ונסון צילום: לשכת ראש הממשלה

בעוד בישראל אזרחים נהרגים ממטחי טילים, בעולם ובייחוד באירופה תוקפים את ישראל בשעה שהיא מתגוננת ומגנה על אזרחיה. מדינות רבות פרסמו הודעות "מדאיגות" על המצב וקראו, "לשני הצדדים לגלות איפוק", כאילו שמדובר בו בשני צדדים שווים בעימות.

העולם שמודאג מהמצב בעזה, פחות מודאג מסתבר מהמצב במיאנמר, תימן, עיראק, איראן, לוב, לבנון, ניגריה, אפגניסטן, סין וצפון קוריאה.

עוד אישיות שמאד מודאגת מהמצב, היא התובעת הבינלאומית בהאג. "ייתכן כי פשעי מלחמה בוצעו במהלך גל ההתקפות המתמשכות של ישראל על פלסטינים ברחבי השטחים הכבושים וברצועת עזה החסומה", אמרה פאטו בנסודה.

"אני מציינת בדאגה רבה את הסלמת האלימות בגדה המערבית, כולל מזרח ירושלים, כמו גם בעזה וסביבתה, וביצוע אפשרי של פשעים במסגרת חוק רומא", כתבה בנסודה בטוויטר. מנגד, לפשעי המלחמה שמבצע ארגון חמאס, היא פחות הביעה דאגה.

שליח "השלום" למזרח התיכון של האו"ם, טור וונסלנד, צייץ בטוויטר: "עצרו את האש מיד, אנחנו לקראת מלחמה רחבת היקף, מנהיגים מכל הצדדים צריכים לקחת את האחריות להפסקת ההסלמה. המלחמה בעזה היא הרסנית ומשלמים עליה מחיר אנשים רגילים" עוד ציין כי "האו"ם פועל אצל כל הצדדים להחזרת השקט, עצרו את האלימות עכשיו".

ממשלת אוסטרליה מודאגת מאוד מהאלימות המחריפה במזרח ירושלים, עזה והגדה המערבית וקוראת באופן חד משמעי לכל המנהיגים לנקוט בצעדים מיידיים כדי לעצור את האלימות, לשמור על איפוק ולהשיב את הרוגע.

"אנו קוראים גם לכל הצדדים להימנע מפעולות חד צדדיות המערערות את יציבות השלום", מסרו.

"אלימות אינה פתרון. מתקפות רקטות ומעשים ללא הבחנה שמניעים את מעגל האלימות ושפיכת הדם לעולם אינם מוצדקים. כבוד לחוק ולסדר הוא העיקר, ואנו קוראים לכל הצדדים להימנע ממעשים אלימים או פרובוקטיביים. אנו קוראים להפסיק את הפעולות המגבירות את המתיחות, כולל הפקעת קרקעות, פינוי כפוי, הריסות ופעילות התיישבותית. המוקד של כל הצדדים לסכסוך חייב להיות בחזרה למשא ומתן שלום ישיר ואמיתי בהקדם האפשרי, במטרה להגדיר הסכם שלום צודק ועמיד", הוסיפו.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון קרא לשני הצדדים לגלות איפוק. "אני קורא לישראל ולפלסטינים לסגת מהמצב, ולשני הצדדים לגלות איפוק. בריטניה מודאגת מאוד מהאלימות הגוברת ומהנפגעים האזרחיים, ואנחנו רוצים לראות רגיעה דחופה של המתיחות".

בית הדין הבינלאומי אוסטרליה בוריס ג'ונסון עזה שומרי החומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד