ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"לעצור את האנרכיה"

נתניהו: "להחזיר המשילות לערי ישראל באגרוף ברזל"

ראש הממשלה מחלק ביממה האחרונה את זמנו בין הלשכה בקריה לבין הרחובות בערים המשותפות. "הלכתי בשתיים לפנות בוקר ללוד, עוד חזית שנפתחה שם של אנרכיה. נתנו שם גם כן החלטות והזרמת כוחות, והיום בצהריים כאן בעכו. אנחנו ממשיכים במאמץ לעצור את האנרכיה"

נתניהו: "להחזיר המשילות לערי ישראל באגרוף ברזל"
בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע היום (רביעי) לתחנת המשטרה בעכו, לדיון הערכת מצב בעקבות האירועים בעיר יחד עם ראש העיר, שר הבט"פ, מפכ"ל המשטרה ובכירים נוספים.

בתום הערכת המצב אמר נתניהו: "אנחנו במאבק בכמה חזיתות. אתמול בלילה לאחר הדיונים וההחלטות בקריה לגבי רצועת עזה, הלכתי בשתיים לפנות בוקר ללוד, עוד חזית שנפתחה שם של אנרכיה. נתנו שם גם כן החלטות והזרמת כוחות, והיום בצהריים כאן בעכו. אנחנו ממשיכים במאמץ לעצור את האנרכיה, להחזיר את המשילות לערי ישראל באגרוף ברזל אם צריך, בכל הכוחות הנדרשים ובכל הסמכויות הנדרשות".

ראש הממשלה הוסיף וסיפר: "מכאן אני הולך חזרה לקריה, להיפגש עם הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר. הערב אכנס את הקבינט, יש התפתחויות קשות, כולל ירי הנ"ט. אנחנו נגיב ומגיבים בעוצמה הולכת וגדלה - לא אפרט כאן". 

לגבי ההתפרעויות שראינו לצערי בערים מעורבות" המשיך נתניהו: "קודם כל זה דבר שהוא בלתי נסבל. זה מזכיר לנו מראות מהעבר של עמנו ואנחנו לא יכולים לקבל את זה - בוודאי לא במדינתנו. ההנחיה הראשונה שלי הייתה להזרים כוחות מג"ב מאיו"ש לעזור למשטרת ישראל, וזו הנחיה שבוצעה. הכוחות האלה הגיעו ללוד, לעכו ולמקומות אחרים. הם נשלטים עכשיו על ידי המשטרה בצורה שלא הייתה קודם לכן - וזה חשוב. שנית, ביקשתי לצייד אותם בסמכויות מצב חירום. גם על זה היה קצת מאבק אבל פתרנו את הבעיה המשפטית הזו. עכשיו הם מצוידים בכלים כולל במקרה הצורך, להטיל עוצר". 

"צריך להבין שדבר ראשון אנחנו רוצים לעצור את גל המהומות. אני קורא לכל מנהיגי הציבור, בראשם מנהיגי הציבור הערבי, לגנות ולפעול בכל דרך לעצור זאת. בכל מקרה אנחנו נפעיל את הכוח הריבוני שנמצא בידינו כדי להשליט סדר ולהחזיר את השקט והביטחון לאזרחי ישראל וערי ישראל". 

עוד הוסיף נתניהו: "מרקם החיים שכולנו שואפים אליו וכולנו היינו גאים בו, ויש כאלה שמנסים לפרום אותו - לא ניתן, נטפל בהם, נשליט את המשילות ונחזיר את עכו ואת ערי ישראל למסלול של שילוב, הצלחה ולקיחת חלק בפלא הישראלי. מי שחושב שיצליחו להסיג אותנו לאחור - הם לא יצליחו. בשילוב של מדיניות נכונה, השקעת משאבים וגם הרבה כוח במקום שצריך".

"אני רוצה להודות לאלה שאמונים על המשימה הזאת - לשוטרים ולחיילי מג״ב, למפכ״ל, למפקדים ולשר הבט"פ". אמר נתניהו, וחידד: "צריך כאן עבודה חזקה וגיבוי, בדיוק כפי שאזרחי ישראל נותנים גיבוי לחיילי צה״ל, כך הם צריכים לתת גיבוי לשוטרי ישראל וללחומי ולוחמות מג"ב. זה אותו מאבק, זהו מאבק על עתידה של מדינת ישראל וביטחונה - ביטחונה החיצוני וביטחונה הפנימי. אנחנו נותנים גיבוי מלא למשטרה".

"אם מישהו חשב שלא תהיה כאן הנהגה מלוכדת, עוצמתית וחזקה בגלל שיקול כזה או אחר - טעו. אנחנו כאן ואנחנו מפעילים את כל כובד כוחנו ומשקלנו כדי להגן על מדינת ישראל מאויבים מבחוץ ומפורעים מבפנים" אמר נתניהו לסיום, וסיכם: "אני מברך את השב״כ, חיל האוויר, פיקוד הדרום וצה״ל על מבצע סיכול מפקדים בכירים של החמאס. מי שפוגע בנו - דמו בראשו".

בנימין נתניהו שומר החומות לוד עכו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד