ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
מאורעות תשפ"א

צפו: נתנאל מתעד ובוכה - "רוצים אותנו בשקיות"

סגן ראש עיריית לוד, נתנאל איזק, זעק היום מחוץ לבית הכנסת 'בית ישראל' שהוצת במהלך הפרעות: "אנשים מורידים מזוזות מהמשקופים של הבית. יש משפחות שהתאחדו ביחד, ומחזיקים ביחד מקלות וסכינים"

צפו: נתנאל מתעד ובוכה - "רוצים אותנו בשקיות"
הת"ת בלוד שנשרף צילום: נתנאל איזק

במקביל להתחממות הביטחונית באזור הר הבית ושכונת שייח' ג'ראח, התחממות שהובילה להתפרצות מתקפת הטילים והרקטות על ערי ישראל מוקדם יותר השבוע. החלו גם מהומות בערים המעורבות, לוד, רמלה ועוד. במוקד העימותים, עמדו המהומות הקשות בעיר לוד.

צפו בתיעוד של איזק בתלמוד התורה השרוף:

סגן ראש עיריית לוד, נתנאל איזק, זעק היום (רביעי) בשיחה עם 'כאן 11' מחוץ לבית הכנסת 'בית ישראל' שהוצת במהלך הפרעות: "אנחנו לאורך שנים מתריעים על עוד עליה ועוד עליה באלימות, זיקוקים הצתות של כלי רכב, ירי בנשק חי, הטרדות... והנה פתאום בבת אחת שלשום יוצא המון זועם, מתוזמן, מתואם היטב, עם קרשים, עם סלעים עם בקבוקי תבערה, מציתים פחים".

איזק המשיך ותיאר את התחושות הקשות בעיר: "אנשים מורידים מזוזות מהמשקופים של הבית. יש משפחות שהתאחדו ביחד, שהחזיקו ביחד מקלות וסכינים. הם פחדו שעוד רגע יבואו לשחוט אותם. מדברים על לב מדינת ישראל 5 ק"מ מנתב"ג אני לא מדבר על איזו עיר באירופה. חילצנו ספרי תורה שהיו פרוצים לעיני כל".

"אנשים מפחדים לצאת לרחובות, אנשים חיים חשש ופחד. אבל גם באמונה. חיים באמונה" הצהיר איזק, ושחזר את ליל המהומות הראשון: "שלשום היה אירוע חמור, תקפו יהודים עם אבנים. התקשרו למשטרה כמעט שעה ועשרים דקות, לא הגיעה ניידת יש הקלטות. אנשים התחננו תבואו, שלא יהיה פה פוגרום" תקף.

"תלמוד תורה בית כנסת מכינה קדם צבאית. יש לי ילד בכיתה ד' בתלמוד תורה. בקבוק תבערה נפל איפה שהוא יושב, הספרים עם השם שלו שרופים. מה אני אמור להגיד לו? גם את המעט שיכלו להגן, לקחו למעצר. רוצים אותנו בשקיות ניילון. הגנה עצמית זה פשע – איפה אנחנו חיים?" אמר איזק כשקולו נשנק, תוך שהוא תובע מנבחרי הציבור לדאוג לשחרור העצורים היהודים שהגנו על עצמם, ונעצרו לאחר שנאלצו לירות בפורעים הערביים.

לוד שומר החומות מהומות נתנאל איזק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד