ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
מי הוסיף שם ומי יכהן בקנדה

הכירו: אלו ארבעת האדמו"רים החדשים מספינקא

וזרח השמש: שבוע לאחר הסתלקותו של הרבי הישיש מספינקא בני ברק זצ"ל מתבהרת התמונה של ממשיכיו ארבעת הבנים שיכהנו באדמו"רות. 'בחדרי חרדים' עם הרשימה המלאה מהבן הגדול בקנדה ועד הבן הרביעי שיכהן כאדמו"ר מספינקא סאסרעגן

הכירו: אלו ארבעת האדמו"רים החדשים מספינקא
האדמו"רים החדשים מספינקא צילום: שוקי לרר ויוסי גולדברגר

עם הסתלקותו של האדמו"ר הישיש מספינקא בני ברק זצ"ל הוכתרו ארבעה מבניו לשמש כאדמו"רים. במסע הלוויה בשבוע שעבר הכתיר האדמו"ר ממעליץ שהוא גיס הרבי זצ"ל את הבנים לשמש כאדמו"רים. 

אין זה סוד שהשם הנפוץ ברשימת האדמו"רים בציבור החסידי הוא השם 'ספינקא' כעת יתווספו עוד ארבעה אדמו"רים חדשים שחלקם הוסיפו לעצמם שמות. 

'בחדרי חרדים' מביא את שמותם של הבנים שהוכתרו לשמש כאדמו"רי ספינקא 

בנו, האדמו"ר הרה"צ רבי יוסף ירחמיאל כהנא מספינקא מונטריאול

הוכתר לאדמו"ר מספינקא מונטריאול קנדה, האדמו"ר החדש לא הגיע לארץ ולא השתתף בלוויה אלא ישב שבעה במעונו במונטריאול.

הוא חתנו של האדמו"ר מטאהש זצ"ל, קבע מושבו לאחר נישואיו בקרית טאהש בקנדה, ומשמש כבר רבות בשנים כראש הכוללים בקרית טאהש, בנוסף ימשיך מעתה באדמו"רות בשם ספינקא במקום מושבו.

חלק מהאדמו"רים החדשים בשבעה

בנו, האדמו"ר הרה"צ רבי מנחם יהודה (לייבל) כהנא מספינקא בני ברק

הוכתר לאדמו"ר מספינקא בני ברק, במקומו של אביו האדמו"ר זצ"ל בבית המדרש אוהל נחמן ספינקא ברחוב יהושע ב"ב, ע"ש סבו האדמו"ר הגה"צ רבי נחמן כהנא זצ"ל ששימש שם באדמו"רות.

האדמו"ר החדש הוא חתנו של האדמו"ר מפוריסוב, נודע כאדם מורם מעם וידע בתורת הנגלה והנסתר. איש אמת, האדמו"ר משמש כמשפיע ומשגיח רוחני בישיבת גדולה לומדי תורה מכנובקא-בעלזא בב"ב וידוע כמסור מאוד לבחורים. 

אחד התלמידים מספר ל'בחדרי חרדים' כי הרבי ידוע כמי שמתייחס בצורה שווה לכולם ויראת השם בוערת בליבו. האדמו"ר ימשיך לשמש כמשגיח בישיבה, ויגיע בימים הקרובים חזרה לשמש כמשפיע, לדברי הבחורים "לבחורים מאוד קשה לוותר עליו ופנו לצוות הישיבה שיחזור לשמש כמשגיח גם לאחר השבעה והכתרתו באדמו"רות. "הדמות של רבי לייבל משרה אווירה רצינית ועילאית בישיבה".

בנו, האדמו"ר הרה"צ רבי מאיר יעקב ישראל ישורון כהנא מספינקא סוליצא

הוכתר לאדמו"ר מספינקא סוליצא, שהיה חמיו של האדמו"ר רבי נחמן כהנא מספינקא זצ"ל, האדמו"ר הוא חתנו של האדמו"ר מטעמשוואר ירושלים זצ"ל, שהיווה דמות עילאית מהדור הקודם, האדמו"ר ינהל עדתו ובית מדרשו ברחוב חפץ חיים בב"ב לשמחת לב אוהדיו בעיר, בנוסף האדמו"ר משמש כר"מ בישב"ק לומדי תורה מכנובקא-בעלזא ב"ב, ומו"ץ בבית ההוראה שבראשות הפוסק הגרמ"ש קליין.

בטיש עם אביהם הרבי זצ"ל. צילום: שוקי לרר

בנו, האדמו"ר הרה"צ רבי יקותיאל כהנא מספינקא סאסרעגן

הוכתר לאדמו"ר מספינקא סאסרעגן, ע"ש סביו האדמו"ר רבי יעקב ישראל ישורון שהיה האדמו"ר מסאסרעגן זצ"ל, האדמו"ר החדש ינהיג את בית מדרשו בשכונת החדשה ברמה ד' שבעיר בית שמש לשם יעבור לגור לקראת החגים של חודש תשרי. 

האדמו"ר החדש מספינקא סאסרעגן הוא חתנו של הרה"צ רבי יהודה ניישלאס אב"ד סערדאהעלי ומו"ץ בעדה החרדית, האדמו"ר משמש רבות בשנים כאב"ד ספינקא וכאחד מראשי הכולל שע"י קהל 'שבט הלוי' בב"ב, הוא תלמידו של מרן פוסק הדור הגר"ש וואזנר זצ"ל, האדמו"ר שימש כל השנים כמוקרבו ויד ימינו של אביו האדמו"ר זצ"ל וידו לא זזה מיד אביו בתקופת אשפוזו ובימי חוליו. 

הבנים במסע הלוויה. צילום: שוקי לרר

ספינקא בני ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד