י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
תיעוד קשה מבת ים

צפו: פורעים יהודים מבצעים לינץ' בנהג ערבי

אחרי מספר ימים בהם צעירים ערבים ערכו פרעות בערים המעורבות ובעיקר בעיר לוד, ברשת הופצה הודעה הקוראת ליהודים להגיע לטיילת בעיר בת ים כדי "להחזיר את הכבוד היהודי" | לאחר שערכו ונדליזם בעסקים ערביים, שלפו הפורעים נהג ערב שניסה להימלט והיכו אותו קשות | צפו בתיעוד הקשה

צפו: פורעים יהודים מבצעים לינץ' בנהג ערבי
‏‏הלינץ' בבת ים צילום: צילום מסך

לאחר מספר ימים בהם ערביי ישראל הטילו את אימתם בערים המעורבות, השחיתו בתי עסק, שרפו בתי כנסת, כלי רכב רבים והיכו קשות יהודים מזדמנים, צעירים יהודים זועמים החלו הערב לקחת את החוק לידיים ולהשיב מלחמה שערה.

המקום המרכזי בו התאספו מאות צעירים יהודים היא העיר בת ים. בתיעודים רבים שהגיעו מהמקום נראים צעירים משחיתים חנויות בבעלות העיר ברחבי העיר ובעיקר באזור הטיילת.

אך האירוע התדרדר במהרה. לאחר הונדליזם והפרעות, התנפלו הפורעים בטיילת על רכב בו זיהו נהג ערבי, הנהג ניסה להימלט תוך נסיעה מהירה לאחור, וכשכשל, שעט חזרה קדימה. הפורעים במקום החלו לצעוק כי הערבי ניסה לבצע פיגוע דריסה, וכשהנהג נתקע ברכב מולו ולא יכול היה להמשיך, הוא נשלף מרכבו והוכה קשות תוך שהוא מדמם על הקרקע.

בכל אותה העת שוטרים לא נראו במקום ועל פי הדיווח בכלי התקשורת השונים, אנשי המשטרה המשיכו לאירועים ביפו ורק אחרי זמן ממושך חזרו והחלו לנסות ולהשליט סדר.

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' פרסם הודעה לאחר האירוע הקשה: "צפיתי עכשיו בסרטון שאני לא מסוגל להעלות כאן של יהודים שעושים לינץ' בעובר אורח ערבי תמים ואני מזועזע ומתבייש עד עמקי נשמתי. אנחנו בימים קשים, מותקפים, עומדים מתוסכלים מול אזלת יד משטרתית ועיוותי דין משפטיים. אבל לכל הרוחות, איך יהודים מסוגלים להיות אכזריים כאלה?! נורא ואיום".

אחד מבתי העסק שנפגעו קשה בעיר, הוא סניף רשת הגלידות 'ויקטורי' שבבעלות ערבית, בו הצעירים כילו את זעמם. מנגד, כל העת שוטרים מנסים לפזר את הפורעים באמצעות רימוני הלם ואמצעים נוספים.

בתוך כך מתפרסמת הודעה שהופצה ברשת שמזמינה צעירים יהודים להגיע לטיילת בת-ים כדי לבצע פעולות נקם נגד ערבים.

"שלום לכל אזרחי מדינת ישראל היהודים", נכתב. "הנכם מוזמנים לקחת חלק בקטלה המונית על ערבים שתתקיים היום בשעה 18:00 בטיילת בת ים (בויקטורי)".

המארגנים אף מציינים באילו כלי תקיפה להצטייד: "נא הגיעו עם הציוד המתאים: אגרופנים, חרבות, סכינים, קרשים, סלעים, אקדחים ורכבים מוגנים עם מגן חזירים הכול. כמובן לחבוש כיפה, ציצית, טלית ודגלי ישראל".

לדברי המארגנים, "היום מחזירים את הכבוד היהודי הביתה. אני מבקש להישמע להנחיות, ולא להרביץ לשוטרים (גם אם הן מדברים ערבים, רוב הסיכויים הם דרוזים - שזה אומר שהם שלנו)". לסיום הם מבקשים, "נא להפיץ בקבוצות".

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' הוציא הודעה בה הוא מתנער ממסע הנקם של הצעירים היהודים: "‏אחיי היהודים. חדל!!! אנחנו לא כמוהם!! אסור לנו להיגרר לאלימות הזו חלילה. הגנה עצמית מול טרור ופורעים כן, אלימות יזומה והרס רכוש בשום אופן לא!! אסור להידרדר לאנרכיה".

הראשון לציון הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף גינה: "אזרחי ישראל החפים מפשע מותקפים על ידי ארגוני טרור, הדם אמנם חם, הלב סוער, המראות קשים. אבל אסור לנו להיגרר לפרובוקציות ולפגיעה באדם או ברכוש".

הוא המשיך: "על פי תורת ישראל אין שום היתר לקחת את החוק לידיים ולפעול באלימות, יש להותיר את מלאכת השבת הסדר על כנו לידי משטרת ישראל שזהו תפקידה. עלינו להיות אור לגויים ולא חלילה להיפך".

"‏כששר הבט"פ מגבה יהודים שלוקחים את החוק לידיים ומתיר את דמם של האזרחים הערבים", תקף יו"ר 'הרשימה המשותפת' איימן עודה והמשיך, "אלה התוצאות: פעילי ימין קיצוני פוגעים בבני אדם וברכוש ברחבי הארץ".

"המשטרה נעדרת לחלוטין מהשטח. מה שמותר בשטחים הכבושים, מותר עכשיו גם בלוד, בבת ים, בחיפה, ביפו ובערים נוספות. חייבים לעצור את הטירוף", הוסיף.

לעומת המגנים, יו"ר 'עוצמה יהודית' איתמר בן גביר סירב לגנות: "‏האחריות הבלעדית לאירועים הערב בלוד, בת ים, טבריה ועכו היא של המשטרה שגילתה אוזלת יד בטיפול בטרור של התנועה האיסלאמית, הביאה את ההמונים לצאת לרחובות לאחר שנוכחו לדעת שהמשטרה הפקירה את תושבי לוד. כאשר הציבור חש בחוסר ביטחון ומערב פרוע הוא לוקח יוזמה ומרים את החוק מהרצפה".

בת ים אלימות ונדליזם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד