ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
פעולות הנקם היהודיות

הראשון לציון והפוליטיקאים מגנים את האלימות

בעקבות פעולות הנקם הערב על ידי אנשי ימין קיצוניים בכמה ערים מעורבות יהודים וערבים, בהם עכו, לוד, בת ים ורמלה, גינויים חריפים נשמעים מצידם של הרב הראשי לישראל וכן הפוליטיקאים מכל סיעות הבית

הראשון לציון והפוליטיקאים מגנים את האלימות
הגאון רבי יצחק יוסף צילום: יעקב כהן

בעקבות הפרעות בלוד ועכו יוצא הראשון לציון והרב הראשי לישראל הגאון רביי צחק יוסף בקריאה שלא להיגרר לפרובוקציות.

"אזרחי ישראל החפים מפשע מותקפים על ידי ארגוני טרור, הדם אמנם חם, הלב סוער, המראות קשים" אמר הרב יוסף "אבל אסור לנו להיגרר לפרובוקציות ולפגיעה באדם או ברכוש".

"על פי תורת ישראל אין שום היתר לקחת את החוק לידיים ולפעול באלימות", כותב הראש"ל. 

"יש להותיר את מלאכת השבת הסדר על כנו לידי משטרת ישראל שזהו תפקידה. עלינו להיות אור לגויים ולא חלילה להיפך".

יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד גינה את הפרעות ואמר: "‏האלימות לא תנצח אותנו. האלימות לא תנהל את חיינו. פורעי לוד ועכו אינם מייצגים את כל ערביי ישראל, פורעי בת ים ואנשי לה פמיליה, להב״ה וכהנא חי הם חבורת גזענים עלובה שאינה מייצגת את היהודים בישראל".

"‏כששר הבט"פ מגבה יהודים שלוקחים את החוק לידיים ומתיר את דמם של האזרחים הערבים", תקף יו"ר 'הרשימה המשותפת' איימן עודה והמשיך, "אלה התוצאות: פעילי ימין קיצוני פוגעים בבני אדם וברכוש ברחבי הארץ".

"המשטרה נעדרת לחלוטין מהשטח. מה שמותר בשטחים הכבושים, מותר עכשיו גם בלוד, בבת ים, בחיפה, ביפו ובערים נוספות. חייבים לעצור את הטירוף", הוסיף.

לעומת שאר הגינויים, יו"ר 'עוצמה יהודית' איתמר בן גביר סירב לגנות: "‏האחריות הבלעדית לאירועים הערב בלוד, בת ים, טבריה ועכו היא של המשטרה שגילתה אוזלת יד בטיפול בטרור של התנועה האיסלאמית".

"הביאה את ההמונים לצאת לרחובות לאחר שנוכחו לדעת שהמשטרה הפקירה את תושבי לוד. כאשר הציבור חש בחוסר ביטחון ומערב פרוע הוא לוקח יוזמה ומרים את החוק מהרצפה", הוסיף

גם ח"כ בצלאל סמוטריץ, יו"ר הציונות הדתית כתב הערב בעקבות יהודים שהרסו חנות בבעלות ערבית בבת ים. "אחיי היהודים. חדל!!! אנחנו לא כמוהם!! אסור לנו להיגרר לאלימות הזו חלילה. הגנה עצמית מול טרור ופורעים כן, אלימות יזומה והרס רכוש בשום אופן לא!! אסור להידרדר לאנרכיה".

ח"כ משה ארבל מש"ס, הגיב גם הוא למראות האלימות על ידי בני נוער בבת ים ומסר: "אני מביע זעזוע ושאט נפש מקומץ מופרע שנוהג באלימות ומשחית רכוש. זו איננה דרכנו.

למרות האירועים הקשים והפרעות מצד ערבים ישראלים בלוד עכו וחיפה אין להתנהגות מהסוג הזה מקום במחננו ובחברה חפצת חיים בכלל.

אני מצפה מהשר לביטחון הפנים וממשטרת ישראל להתחיל להכיר את המושג משילות ולמצות את הדין עם פורעים אלימים בכל מקום ובכל רחבי הארץ". כך ארבל.

שומר החומות הרב יצחק יוסף פעילי ימין קיצוני לה פמיליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד