ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
צפו בדבריו

נתניהו מכנס דיון בהול: לסכל את האנרכיה ברחובות

מלחמת האזרחים ברחבי ישראל: ראש הממשלה בנימין נתניהו קטע את הדיוניים הביטחוניים בגזרה הדרומית ומכנס דיון בהול בנושא האלימות בין אזרחי המדינה בבת ים, עכו, לוד וערים נוספות • נתניהו: ״נחזיר את המשילות לרחובות״ | צפו

נתניהו מכנס דיון בהול: לסכל את האנרכיה ברחובות
נתניהו במליאה צילום: דוברות המליאה

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתייחס הערב (רביעי) למהומות ברחבי ישראל וקורא להרגעה: "מה שקורה בערי ישראל בימים האחרונים הוא בלתי נסבל. אנחנו ראינו פורעים ערבים מציתים בתי כנסת, מציתים מכוניות, מסתערים על שוטרים, פוגעים באזרחים שלווים וחפים מפשע".

לדבריו, "זה דבר שאנחנו לא יכולים לקבל אותו, זו אנרכיה. שום דבר לא מצדיק את זה, ואגיד לכם יותר מזה, שום דבר לא מצדיק לינץ' של ערבים ביהודים, ושום דבר לא מצדיק לינץ' של יהודים בערבים".

"אנחנו לא נקבל את זה. זה לא אנחנו האלימות הזאת. אנחנו נחזיר את השלטון ואת המשילות לערי ישראל בכל מקום. בכל הערים, בערים מעורבות, בערים יהודיות, בכל מקום".

"אני הנחיתי את המשטרה לאמץ סמכויות שעת חירום, לתגבר בכוחות מג"ב וגם כמובן לעשות עוצר כפי שדרוש".

עוד הוסיף ראש הממשלה: "אני הולך עכשיו לכנס ישיבת חירום כדי לתת עוד סמכויות למשטרה, עוד גיבוי לשוטרים, לתת להם עוד כוחות. אני מתכוון להזרים גם כוחות צבא לפי החוק הקיים ובמקרה הצורך – נחוקק חוק נוסף. אנחנו צריכים לומר לשוטרים ולחיילים שאנחנו שולחים אותם כדי לשמור על הסדר – אנחנו נעשה הכל כדי שיהיה לכם את הסמכויות ואת הכוחות הדרושים לביצוע המשימה".

"לאזרחי ישראל אני אומר – זה לא מעניין אותי אם הדם שלכם רותח. אתם לא יכולים לקחת את החוק לידיים. אתם לא יכולים לבוא ולקחת אזרח ערבי פשוט ולנסות לעשות בו לינץ' – בדיוק כפי שאנחנו לא יכולים לראות אזרחים ערבים עושים זאת לאזרחים יהודים – לא יהיה. הדבר הזה הוא דבר שאני בטוח שמשותף לרוב אזרחי ישראל".

"אנחנו נמצאים במאבק בשתי חזיתות. בחזית אחת מול החמאס וכולנו מאוחדים והחמאס יורה טילים ורקטות שפוגעים במידה שווה גם ביהודים וגם בערבים. בואו נתלכד יחד לעשות את המשימה שדרושה לנו כאזרחי המדינה שלנו – להשיב בחזרה את המשילות, לחסל את האנרכיה הזאת ולשמור ולהשיב את הביטחון והשקט שכולנו ראויים לו". כך נתניהו הלילה סמוך לחצות.

בנימין נתניהו שומר החומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד