ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
המנהיגים שוחחו

ביידן לנתניהו: "אני מקווה שהאלימות תפסק מהר"

הנשיא ביידן עדכן כי הוא שוחח עם ראש הממשלה נתניהו ואמר לו בשיחתם כי "לישראל הזכות להגן על עצמה מפני אלפי רקטות שנורו לשטחה" | תקוותו היא ש"האלימות הזו תגיע לסיומה במוקדם ולא במאוחר"

ביידן לנתניהו: "אני מקווה שהאלימות תפסק מהר"
נתניהו וביידן צילום: חיים צח, לע"מ

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן פרסן הודעה לתקשורת, שבה עדכן כי שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על המצב הביטחוני המתדרדר שבה נתונה ישראל. ביידן אמר כי "לישראל הזכות להגן על עצמה מפני אלפי רקטות שנורו לשטחה". הוא גם הביע תקווה כי "האלימות תגיע לסיומה במוקדם".

מוקדם יותר שוחח ראש הממשלה נתניהו עם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן והודה לו על התמיכה האמריקנית בזכות ההגנה העצמית של ישראל, זכות שמזכיר המדינה חזר עליה בשיחה.

מוקדם יותר אמר דובר חמאס, פאוזי ברהום, כי חמאס מוכן להמשיך במערכה עד טיפת הדם האחרונה: "לנו, לבכירינו ולאנשינו יש את הזכות, את הנשק ואת העם. אנחנו במצב של נצחון צבאי ומורלי. נמשיך עד שנכריע את המערכה הזו מול ישראל."

בתוך כך, כלי תקשורת במצרים מדווחים כי שר החוץ המצרי, סאמח שוכרי, קיים שיחת טלפון עם שר החוץ הישראלי גבי אשכנזי והדגיש בפניו כי על ישראל לעצור את התקפותיה בשטחים הפלסטיניים כי חשוב לפעול כדי להרחיק את עמי האזור מהסלמה נוספת ומשימוש באמצעים צבאיים.

גם בגזרה העזתית התקיימו שיחות, מנהיג חמאס, אסמאעיל הניה, שוחח בטלפון עם שר החוץ הקטרי אודות "ההתפתחויות האחרונות". כך על פי הודעה רשמית של חמאס. מוקדם יותר דיווח ערוץ אל-ג'זירה כי שר החוץ הקטרי שוחח היום גם עם תור וניסלן, שליח האו"ם למזרח התיכון על הצורך הדחוף בהפחתת ההסלמה בין ישראל והפלסטינים, כך מדווחת רשת אל-ג'זירה.

ביבי נתניהו הפסקת אש ג'ו ביידן שומר החומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד