י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מתסיס את השטח

צפו: חמאס קרא לפלסטינים להגיע לכותל המערבי

"הם באים להתפלל באל-אקצא אתם תבואו להתפלל בכותל". כך קורא סגן מנהיג חמאס בחו"ל לערביי ישראל. לעת עתה בקשתו לא מתממשת בחסדי שמים והודות לכוחות הביטחון הרבים הפרוסים סביב מקום הקודש והמקדש

צפו: חמאס קרא לפלסטינים להגיע לכותל המערבי
מוסא אבו מרזוק צילום: צילומסך

סגן מנהיג חמאס בחו"ל, מוסא אבו-מרזוק קרא למוסלמים להגיע לרחבת הכותל המערבי ולהתפלל שם. "הם באים להתפלל בהר הבית, אז אתם תבואו להתפלל בכותל". הסביר. אבו מרזוק ציין כי רחבת הכותל היא גם מקום קדוש עבור המוסלמים, ולכן הוא קורא למוסלמים להגיע למקום.

לערבים הישראלים המתפרעים אמר: "אתם צריכים לעמוד כולכם ביחד נגד ישראל. הם יותר חלשים ממה שאתם חושבים, המראות של מה שאתם עושים יותר חזקים ממראות של F-16. מראה של ילדה יותר חזק מזה". את הדברים הביא עידו קורן בערוץ הטלגרם של 'כאן פלסטינים'.

אתמול אמר יו"ר הרשות הפלסטינית אבו-מאזן כי "בצל ההסלמה בעזה, אנחנו בוחנים את כל האפשרויות ומקיימים שיחות עם גורמים שונים וגם עם הממשל האמריקני כל יום ואומרים להם: "מספיק! הגיעו מים עד נפש, לכו מאיתנו! עזבו אותנו! עזבו את לבבותינו! ונשאר קוץ בעין שלכם. לא נעזוב את המולדת שלנו ואת המדינה שלנו. סיימו עוד היום את הכיבוש שלכם בארצנו".

אבו-מאזן הוסיף: "העם שלנו אמר את דברו ואנחנו עמם. אנחנו רוצים עתיד ללא כיבוש. בלי תוקפנות והתנחלות ובלי מתנחלים יהודים".

ראש הרשות גם בירך את "ערביי ישראל וירושלים המגינים", כלשונו, על אל-אקצא ועל העיר והצליחו "לכפות את רצונם על כולם". בדברים שנשא בכינוס של ההנהגה הפלסטינית ברמאללה בצל ההסלמה האחרונה, בירך אבו-מאזן את עזה "העומדת איתן" והוסיף כי הרשות פועלת כדי להגן על העם הפלסטיני ומשוחחת מדי יום עם הממשל האמריקני ואומרת לאנשיו: "מספיק, הגיעו מים עד נפש". הוא הוסיף כי הרשות חוזרת ואומרת גם לאמריקנים וגם להנהגה בישראל: "עזבו אותנו, שלום וביטחון לא יגיע באמצעות נשק אלא באמצעות שיח".

אתמול אמר בכיר חמאס, אוסאמה חמדאן, בראיון לרשת 'אל-מיאדין' הלבנונית כי חמאס דוחה את עקרון "שקט בתמורה לשקט", וכי היא דבקה בעמדתה שעל ישראל להפסיק את "הטיהור האתני", כדבריו, שהיא מבצעת בירושלים. עוד הוא הוסיף כי חמאס הסבירה זאת למתווכים בסבב הלחימה האחרון, והבהיר כי לא מופעלים כרגע כל לחצים על חמאס לשנות את עמדתה בעניין זה.

ארגון חמאס פעיל חמאס הכותל המערבי מוסא אבו מרזוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד