י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אפקט עזה בעולם

דגלי ישראל נשרפו מחוץ לבתי כנסת בגרמניה - כתובות נאצה בספרד

מאבק תודעתי עולמי: בעוד אזרחי ישראל מותקפים במטחי רקטות כבדים, בעולם יש מי שממנף את ההסלמה לאנטישמיות נגד יהודים | בגרמניה, בספרד ובעוד מקומות, בתי כנסת רוססו ודגלי ישראל נשרפים בזה אחר זה

דגלי ישראל נשרפו מחוץ לבתי כנסת בגרמניה - כתובות נאצה בספרד
כתובות נאצה בספרד צילום: הפדרציה היהודית של ספרד

אירועים מטרידים באירופה בצל ההסלמה הנוכחית, דגלי ישראל נשרפו מחוץ לבתי כנסת, כתובות נאצה רוססו על קיר בספרד בגנות ישראל ובעד הפלסטינים.

האירועים הללו הם הראשונים הקשורים לאנטישמיות באירופה מאז הסלמת הסכסוך הישראלי-פלסטיני בו נהרגו שישה ישראלים ולפחות 50 פלסטינים בחילופי האש בין צה"ל לארגוני הטרור בעזה.

בגרמניה עצרה המשטרה 13 בני אדם בעיר מינסטר במדינת נורדריין-וסטפאליה, לאחר שהמשטרה קיבלה דיווח על קבוצה של מעל 10 אנשים עם מראה מזרח תיכוני, כשהם צועקים סיסמאות ושורפים דגל ישראל מול בית הכנסת.

בעיר בון עצרה המשטרה שלושה גברים בקשר לשריפת דגל ישראל מחוץ לבית כנסת. סוכנות הידיעות היהודית JTA דיווחה, כי חלון בדלת בית הכנסת נופץ.

התקרית בספרד אירעה בסאוטה, מובלעת של ספרד בצפון אפריקה הסמוכה למרוקו, בנוסף לסלוגן "תשוחרר פלסטין", נכתבו גם אותיות AUAH כינוי "אללה הוא אכבר" בערבית.

הפדרציה של הקהילות היהודיות בספרד גינתה את כתובות הגרפיטי שהופיעו ביום שלישי, 11 במאי, בחזית בית הכנסת. בהודעה מטעם הפדרציה נאמר. "כנציגים של יהודי ספרד, אנו מבקשים מהשלטונות להעמיד לדין התנהגויות אלה ולנקוט באמצעי הגנה חזקים כלפי קהילותינו, הקהילות היהודיות הספרדיות חיות בשלום ובהרמוניה עם שכנינו ואיננו מקבלים את הכתובות המאשימים הללו".

כתובות נאצה ספרד גרמניה השחתת דגל ישראל שריפת דגל ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד