י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פרעות תשפ"א • צפו

הדו קיום בשכונה החסידית השקטה- נפרם: עשרות נפגעו

תושבי חיפה בכלל וחסידי סערט ויזניץ' המתגוררים במקום - בפרט, שפשפו הלילה את עיניהם בתדהמה | המהומות הארציות והמתיחות הכללית הגיעו עד אליהם הביתה, יותר נכון עד לחניון למטה | כלי רכב הוצתו בסמוך לבנייני המגורים ועשרות נזקקו לטיפול רפואי | "‏הופקרנו לפורעים" | צפו

הדו קיום בשכונה החסידית השקטה- נפרם: עשרות נפגעו
החניון בחיפה צילום: משה ריינר

חסידות סערט ויז'ניץ נכנסה גם היא לקלחת המהומות בערים מעורבות, הלילה הוצתו בזדון מספר כלי רכב בחנייה מתחת ובסמוך לשני בנייני מגורים בני 9 קומות בהם מתגוררות משפחות חרדיות ברוכות ילדים, ברחוב אהבת ישראל בחיפה, בשכונת חסידי סערט ויז'ניץ.

האש בחניון בחיפה הלילה הוצתה בכוונה על ידי פורעים שככל הנראה נטלו חלק במהומות הגדולות בין יהודים לערבים. מדובר כבאות והצלה תחנת חיפה נמסר כי חוקר דליקות שהגיע למקום השריפה ברחוב אהבת ישראל שבחיפה קבע על פי מצלמות אבטחה בחניון כי השריפה התחילה בעקבות הצתה.

חובשים ופראמדיקים של מד"א, העניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים, בני ציון, כרמל ורמב"ם 59 נפגעים במצב קל משאיפת עשן רובם ילדים.

חובש בכיר במד"א עידו סורוקה, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו בחניית הבניין אש ועשן סמיך ומספר מכוניות שנשרפים, הייתה המולה עשן רב, רוב הדיירים בהם ילדים רבים ירדו עצמאית ועל ידי הוריהם מהדירות כשעל פניהם פייח ולאחר ששאפו עשן וחלק מהדיירים נזקקו לחילוץ, עשינו מיון בשטח וצוותים גדולים של מד"א שהגיעו החלו לטפל בנפגעים ששאפו עשן במתן חמצן, ופינינו אותם לבית כשמצבם קל".

מדוברות הצלה כרמל נמסר, כי כונני ארגון הצלה הוזעקו לרחוב אהבת ישראל בחיפה בעקבות דיווח על שריפת בחניון של בניין מגורים. יחד עם פראמדיקים של מד"א העניקו הכוננים טיפול רפואי ראשוני לכ-60 נפגעים, ביניהם מספר רב של ילדים, אשר נפגעו כתוצאה משאיפת עשן, והם פונו במצב קל לבתי החולים רמב"ם, כרמל ובני ציון בעיר.

מהמרכז הרפואי בני ציון נמסר הבוקר כי "20 נפגעים משאיפת עשן - 13 ילדים ו-7 מבוגרים מטופלים כעת בחדר המיון במרכז הרפואי בני ציון. מצבם קל. הנפגעים פונו למרכז הרפואי בני ציון כתוצאה משריפה של כלי רכב בחנייה בסמוך לשני בנייני מגורים ברחוב אהבת ישראל בחיפה".

דודי זילברשלג איש תקשורת מתושבי המקום כתב בחשבון הטוויטר שלו "‏הופקרנו לפורעים, חניון של שני בנייני מגורים המאוכלסים בלמעלה מ-350 ילדים הוצת בחיפה. בשעה 04:10 נחתה אצלנו בתנו הגדולה עם משפחתה על למעלה מעשרה נפשותיה שמילטו עצמם מהעשן שאפף את הבתים. לא נעים להתעורר למראה ילדים מפוייחים המתקשים לנשום, עוד פחות נעים לדעת שזה אפילו לא יטופל".

עוד כתב זילברשלג, "‏חיפה משוועת למנהיגות אחראית, המרקם העדין של הדו קיום החיפאי נפרם. הפרעות בעיר אינן מאפיינות את ערביי העיר רובם המוחלט חפץ בדו קיום, מיעוטם מאופיין בזיקה לגורמים פליליים שיש להם גרעין קשה בעיר שמרסק חיים גם בקרב ערביי חיפה. לא נראה שמשטרת חיפה בשליטה".

חיפה סערט ויז'ניץ פורעים ערבים דודי זילברשלג שומר החומות שריפה דו קיום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד