י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
2,000 תביעות כבר הוגשו

מכה קשה: 'שומר החומות' - ההיבט הכלכלי

אם לא היה די בשנת קורונה בכדי לפגוע במאות אלפי בעלי עסקים ובכלכלת ישראל, כעת נראה כי הסבב הנוכחי רק מעמיק את הבור הכלכלי במשק | אלפי תביעות למס רכוש כבר הוגשו זאת לצד עלות הלחימה והטילים שמרקיעים שחקים

מכה קשה: 'שומר החומות' - ההיבט הכלכלי
בית ביהוד שנפגע בסבב האחרון צילום: Flash90

מבצע ׳שומר החומות׳ בהיבט הכלכלי - נזקים כבדים נגרמו בשלוש היממות האחרונות. יותר מ-2,000 תביעות לנזק של רכוש כבר טופלו. 10 מבנים נהרסו כליל, עשרות דירות ניזוקו מאוד, מעל 100 מכוניות נשרפו ללא אפשרות לתקנן. עוד מאות דירות ורכבים ניזוקו באלפי שקלים כל אחת מהן.

צוותי מס רכוש כבר חישבו אומדן נזקים ראשון של הפרעות בימים האחרונים, כשערבים משתוללים והורסים רכוש יהודי, הנזקים הגיעו למאות מיליוני שקלים, צוותי מס רכוש חישבו אומדן נזקים ראשון בעקבות ירי הטילים והמהומות שפרצו בערים מעורבות.

מרשות המסים נמסר כי נזקים הנגרמים ממהומות כאלה נחשבים כנזק מפעולות טרור ומפוצים על ידי מס רכוש. העלות למשק עקב המבצע מגיעה כבר למאות מיליוני שקלים, בעיקר בשל הפעילות הצבאית. למשל, כל טיל של כיפת ברזל המיירט את הטילים הנורים מעזה עולה 100 - 50 אלף דולר. כמו כן נגרם נזק רב למשק עקב השבתת כרבע מהמפעלים בסובב רצועת עזה, אך גם במקומות רחוקים יותר. אי התייצבות של עשרות אלפי הורים לילדים במקומות העבודה בשל ביטול הלימודים של ילדיהם גורם לנזק נוסף של מיליוני שקלים. כך מדווח הבוקר גד ליאור במוסף 'ממון' של ידיעות אחרונות.

הפיצוי על הצתת רכב זהה לפיצוי למי שהעסק שלו נפגע מטיל. המדינה מפצה את האזרחים על נזק שנגרם להם מפעולת איבה. יש להניח כי האירוע יוגדר כפעולת איבה מכיוון שבוצע על רקע לאומני.

הביטוח הלאומי בשיתוף משרד הבריאות נותן סיוע למי שמרגיש מצוקה וחרדות בעקבות אירוע איבה במרכזים מיוחדים ובמרפאות לבריאות הנפש, כולל אבחון וטיפול ראשוני. סיוע כזה אינו מותנה בהגשת תביעה להכרה בפגיעה כפגיעה בעקבות אירוע איבה. עוה"ד נתן רון ודוד לסגולד מציינים כי נפגע חרדה עשוי לקבל הכרה מהמוסד לביטוח לאומי כ"נפגע פעולות איבה".

תביעת פיצויים שומר החומות כלכלת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד