י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"דם יהודי נעשה הפקר"

לוד מדממת: יהודי נדקר בגבו בדרך לתפילה; השר אוחנה יגיע לעיר

האירועים ביממה האחרונה הסיטו את הזרקורים מהנעשה בעיר לוד, אך המצב בשטח נפיץ מתמיד | למרות העוצר הלילי, מהומות ועימותים קשים נרשמו ברחבי העיר כשלכל זה מצטרף הבוקר הדיווח על יהודי שצעד לתפילת שחרית הבוקר בעיר לוד ונדקר בגבו ע"י ערבי סמוך למסגד מקומי

לוד מדממת: יהודי נדקר בגבו בדרך לתפילה; השר אוחנה יגיע לעיר
כוחות משטרה בלוד\\הנדקר צילום: Avshalom Sassoni/Flash90 -באדיבות המצלם

ברקע הלינצ'ים המחרידים בימים האחרונים והמצב הביטחוני המתוח ששובר שיאים, פיגוע דקירה מזעזע נוסף בלוד, יהודי שעשה את דרכו הבוקר לתפילה נדקר בגבו בידי ערבים, ראש עיריית לוד תוקף: "עברנו את אחד הלילות הקשים ביותר. הנזקים עלולים להיות בלתי הפיכים".

בצל ההסלמה בערים מעורבות בין יהודים לערבים, גבר בן 34 שצעד לתפילת שחרית הבוקר בעיר לוד, נדקר בפלג גוף עליון סמוך לשוק בלוד ע"י חשוד שנמלט, הפצוע פונה ע"י לבית החולים אסף הרופא במצב בינוני כך עפ"י גורמי רפואה.

ראש עיריית לוד, יאיר רביבו, אמר הבוקר אצל קרן מרציאנו ואודי סגל, כי המצב נורא. "אדם נדקר בדרכו לבית כנסת סמוך למסגד, עברנו את אחד הלילות הקשים ביותר, הנזקים עלולים להיות בלתי הפיכים". רביבו גם אמר בראיון ל׳103׳: "ההסתה במסגדים מטורפת. אם אני הולך ברחוב עכשיו, כנראה שלא אצא בחיים. לרמת השנאה, הטינה והאיבה שמושמעת כלפיי אין אח ורע. אם ראש עיר במרכז הארץ לא יכול ללכת ברחוב שלו, יש פה בעיה קשה".

עוד אמר רביבו, ראש עיריית לוד, יאיר רביבו, "אמש היו 9 אירועי ירי. במשך שנים אני בא ואומר שהנשקים בחברה הערבית יתהפכו עלינו. מדובר על אנשים שיושבים בחלון ויורים בכל מי שעובר".

תושבי העיר תוקפים בשיחה עם 'בחדרי' את התנהלות כוחות האכיפה בעיר, לטענתם הנוכחות המשטרתית הדלילה במקומות המועדים לא מרתיעה את התוקפים. "אנחנו כבר כמה ימים נצורים בבתים, מפחד שהגרוע מכל עומד להתרחש", הרחובות שוממים ויציאות לקניות נערכות בחיפזון ובשקט. ואם בימים הראשונים למהומות היה נראה כי הלחץ התקשורתי והזעם הציבורי עושה את שלו הרי שהמצב בעיר נותר קטסטרופלי כפי שהיה, "הם יוצאים מבניין, יורים בנשק חם ובורחים חזרה, עד שמישהו יגיע לעזור אין דרך לדעת מי זה היה". מתארת בפחד אחת התושבות.

בפוסט אחר שפרסם אחד התושבים הוא מתאר את הזוועות אמש מנקודת מבטו, "כותב אליכם אחרי פטרול של 6 שעות ברצף, בזמן שלא היה שוטר או חייל ברחוב הגנו על יותר מ-200 אירועי תקיפה הכוללים אירועי דקירה, כיבוי הצתות של רכבים, הרחקה משכונת אלישיב של פורעים שבאו עם בקבוקי תבערה ואש בעיניים". התושב מספר כי נפגע בעצמו מיידוי אבנים "לא הלכתי לטיפול רפואי כי יש לי מחויבות להמשיך ולהגן". את התיאור חותם האזרח בבקשה מיוצאי צבא לבוא ולהתארח במקום בכדי לסייע בהגנה על בתי התושבים.

לאור המצב הרעוע בעיר, בשעה האחרונה הודיע השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, כי יקיים הערכת מצב עם פיקוד המשטרה בחפ״ק מג״ב בלוד בשעה הקרובה.

בתוך כך, שר הביטחון גנץ חתם על צו גיוס ל-10 פלוגות מג"ב במילואים בכדי לתגבר את כוחות המשטרה, ואמר כי "חיילי צה"ל לא יעסקו בשום פעולת שיטור ואכיפה"

על רקע ההתפרצות האלימה והלאומנית, חתם שר הביטחון בני גנץ על צו המאשר גיוס של 10 פלוגות מג"ב נוספות במילואים, זאת לאחר הסטת הכוחות והגיוס שנערכו שלשום.

עוד החליט שר הביטחון, לסייע למשטרת ישראל ולמג"ב בכל מה שנדרש, לרבות בהליך הגיוס, במעטפת הלוגיסטית, באימון ובחיול הפלוגות בכדי להכניסן לכשירות באופן מהיר ואפקטיבי.

לצד זאת, קבע שר הביטחון כי "אף חייל צה"ל לא יעסוק בפעולות שיטור, שאינן חלק ממשימותיו של צה"ל כצבא העם".

שר הביטחון גנץ אמר הבוקר לאחר לילה נוראי של עימותים. "אנו בשעת חירום על רקע לאומני - ובעת הזו נדרש תגבור מאסיבי של כוחות בשטח, שיוזרמו באופן מיידי, וישליטו חוק וסדר. עם זאת, פעולות השיטור ואכיפת הסדר הציבורי, אינן תחליף לאחריות ההנהגה להרגעת הרוחות. אמש פגשתי 30 ראשי רשויות ערביות, וגם היום אמשיך במאמצים עם מנהיגים מהציבור הערבי והיהודי, בכדי לצנן את השטח, ולהפסיק את ההסתה והשיסוי שקורע את החברה הישראלית מבפנים".

שומר החומות לוד יאיר רביבו אמיר אוחנה בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד