י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
גיס חמישי

פרעות תשפ"א הלילה השני: מהומות בכל רחבי ישראל • צפו בתיעודים

בעוד כלי התקשורת ורשויות הביטחון במדינה מפנים את עיניהם ועינינו, למתרחש בעזה ובעוטף, הפכה המדינה כולה לזירת מלחמה אחת גדולה | צפו בתיעודים מכל רחבי הארץ

פרעות תשפ"א הלילה השני: מהומות בכל רחבי ישראל  • צפו בתיעודים
מגינים על בית הכנסת ברמלה צילום: Yossi Aloni/Flash90

לפני מספר שבועות החלו הערבים המתגוררים בירושלים בירת ישראל, לתעד עצמם מציקים לבעלי חזות חרדית. תוך שהם מפרסמים את התיעודים ברשתות החברתיות ומתסיסים את השטח. בימים אלו, חווים אזרחי ישראל בכל רחבי הארץ גל מהומות ופרעות, בדגש על הערים המעורבות, אך לא רק.

בעוד כלי התקשורת ורשויות הביטחון במדינה מפנים את עיניהם ועינינו, למתרחש בעזה ובעוטף, הפכה המדינה כולה לזירת מלחמה אחת גדולה. ובעוד אזעקות נשמעו הלילה גם צפונית למרכז הארץ. ערביי הערים השונות הופכים את כל הארץ לכדור אש ואלימות.

האירועים הם רבים, כמעט ולא ניתנים לכימות, להלן ריכזנו חלק קטן מאירועי השעות האחרונות והלילה.

ירושלים

בעיר בה הכל התחיל, דיווח המשטרה הבוקר על 2 אירועים בזה אחר זה. על פי דוברות המשטרה, בפעילות חכמה של משטרת ישראל, זוהתה תקיפת אדם על ידי קבוצת חשודים בדרך שכם בירושלים. בעקבות התקיפה נזקק הקורבן לטיפול רפואי והחשודים עצמם נמלטו מהמקום. כוחות משטרה החלו מיד בפעילות ובסריקות לאיתורם של החשודים ובתוך זמן קצר הם אותרו, נעצרו והועברו לחקירת המשטרה.

הפצוע בדרך שכם\\צילום: דוברות המשטרה

במקביל כוחות משטרה הוזעקו הבוקר אל רחוב נביאים "קטן" בירושלים שם דווח אודות תקיפת חיילי צה"ל על ידי מספר מתפרעים אלימים, כאשר אחד מהם היכה חייל בראשו באמצעות קביים. שוטרים שהגיעו במהרה למקום, הותקפו גם הם על ידי החשודים והצליחו לבצע את מעצרם של 3 חשודים בגין תקיפת החיילים והשוטרים.

במשטרת ירושלים הבהירו: "משטרת ישראל תפעל ללא מורא לאיתור חשודים בעבירות פליליות, תוך שימוש ביכולות העומדות לרשותנו וזאת במטרה למצות עם אלו את הדין".

לוד

מירושלים עברו המהומות והאלימות לעיר לוד שבמרכז הארץ, שם אף הוטל עוצר בשעות הלילה. עוצר שלא מנע מושביה הערביים של העיר לתקוף את תושביה היהודים. תוך גילוי אוזלת יד של רשויות הביטחון. יצויין כי אוזלת היד מתגלה בזירות שונות ברחבי הארץ.

הבוקר, (רביעי) גבר בן 34 שצעד לתפילת שחרית בעיר לוד, נדקר בפלג גוף עליון סמוך לשוק בלוד ע"י חשוד שנמלט, הפצוע פונה ע"י לבית החולים אסף הרופא במצב בינוני כך עפ"י גורמי רפואה.

ראש עיריית לוד, יאיר רביבו, אמר הבוקר אצל קרן מרציאנו ואודי סגל, כי המצב נורא. "אדם נדקר בדרכו לבית כנסת סמוך למסגד, עברנו את אחד הלילות הקשים ביותר, הנזקים עלולים להיות בלתי הפיכים". רביבו גם אמר בראיון ל׳103׳: "ההסתה במסגדים מטורפת. אם אני הולך ברחוב עכשיו, כנראה שלא אצא בחיים. לרמת השנאה, הטינה והאיבה שמושמעת כלפיי אין אח ורע. אם ראש עיר במרכז הארץ לא יכול ללכת ברחוב שלו, יש פה בעיה קשה".

למרות העוצר, הודה רביבו כי: "אמש היו 9 אירועי ירי. במשך שנים אני בא ואומר שהנשקים בחברה הערבית יתהפכו עלינו. מדובר על אנשים שיושבים בחלון ויורים בכל מי שעובר".

תושבת אחת השכונות בעיר סיפרה ל'בחדרי' כי "הם יוצאים מבניין, יורים בנשק חם ובורחים חזרה לבניין. עד שמישהו יגיע לעזור אין דרך לדעת מי זה היה".

חיפה

תושביה היהודים של חיפה, בדגש על חסידות סערט ויז'ניץ נכנסו בלילה האחרון גם היא לקלחת המהומות בערים מעורבות, הלילה הוצתו בזדון מספר כלי רכב בחנייה מתחת ובסמוך לשני בנייני מגורים בני 9 קומות בהם מתגוררות משפחות חרדיות ברוכות ילדים, ברחוב אהבת ישראל בחיפה, בשכונת חסידי סערט ויז'ניץ.

האש בחניון בחיפה הלילה הוצתה בכוונה על ידי פורעים שככל הנראה נטלו חלק במהומות הגדולות בין יהודים לערבים. מדובר כבאות והצלה תחנת חיפה נמסר כי חוקר דליקות שהגיע למקום השריפה ברחוב אהבת ישראל שבחיפה קבע על פי מצלמות אבטחה בחניון כי השריפה התחילה בעקבות הצתה.

טמרה

אמש בעוד כלי התקשורת הצבועים היו עסוקים כולם להפנות מבט בודד ויחיד, על אירוע חמור של תקיפת ערבי בבת ים. יהודי בן 50, שכל חטאו הוא: כניסה לעיר טמרה עם מדבקת 'נחמן מאומן' כמעט ונרצח על ידי פורעים ערביים.

האיש בן 50, תושב גוש שגב, נכנס עם רכבו בטעות לטמרה. האספסוף זיהה אותו כיהודי בעקבות המדבקה על הרכב. הם החלו לתקוף אותו, והוא נחבל קשות, כולל דקירה בצוואר.

בשעת הפינוי אמש מצבו היה מוגדר בינוני. והוא חולץ ברגע האחרון מהלינץ' ע"י אמבולנס מקומי מטמרה שהבחין במהומה ואנשיו חילצו אותו מהרכב.

באר שבע

משטרת ישראל ביצעה במהלך הלילה מעצרם של 22 מפרי סדר בבאר שבע. חקירתם עדיין נמשכת בתחנת המשטרה ועפ"י החלטת הקצין הממונה חלקם צפויים להגיע מהלך היום בפני בית המשפט.

"משטרת ישראל תאפשר את חופש המחאה כל עוד היא עומדת בלשון החוק ותנהג באפס סובלנות כלפי המפרים אותו" הצהירו במשטרת באר שבע.

דוברות המשטרה

דוברות המשטרה

ערד

באזור העיר ערד, והיישובים היהודיים הסמוכים, הצטרפו השכנים הבדואים למהומות, תוך שהם גורמים למצור על יישובים, וחסימת כבישי הגישה. בתיעוד המצורף ניתן לראות כביש שכל עמודי התאורה כופפו על מנת למנוע את תנועת הרכבים.

ירוחם

גם בצומת ירוחם, התגודדו בשעות הלילה ערבים שהבעירו צמיגים והשליטו טרור בעיר.

יצויין, כי בתוך כך ממשיכים הערבים לפגוע בכוחות משטרה הנכנסים להשליט סדר גם בכפרים ובערים שלהם עצמם, וכפי שתוכלו להיווכח בתיעודים מתקוע וכפר קאסם.

שומר החומות מהומות אנרכיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד