י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בפרט במדינות מוסלמיות

מאבק עולמי: הפגנות סוערות נגד ישראל ברחבי העולם

ברחבי העולם, ובפרט במדינות מוסלמיות, נערכו אתמול הפגנות סוערות נגד ישראל, בעקבות סבב ההסלמה הנוכחי והמצב ההומניטרי הקשה ברצועת עזה. בעצרות המחאה הניפו המפגינים דגלים פלשתיניים, תמונות של מסגד אל-אקצה ושלטים ועליהם כתובות בסגנון "להציל את שייח' ג'ראח". בכמה מקומות אף הציתו המפגינים את דגלי ישראל

מאבק עולמי: הפגנות סוערות נגד ישראל ברחבי העולם
המחאה בנוי יורק צילום: מתוך הסרטון

חלק מההפגנות נגד ישראל בגלל המבצע בעזה, התקיימו מול הנציגויות הדיפלומטיות של ישראל: בטורקיה הפרו אלפי אזרחים את סגר הקורונה, ויצאו למחות מחוץ לשגרירות הישראלית בבירה אנקרה, ובפתח הקונסוליה באיסטנבול. הם צעקו סיסמאות כמו "החיילים הטורקים – לעזה", "מוות לישראל, מוות לאמריקה".

בעמאן, בירת ירדן, הפגינו זה היום השלישי ברציפות אזרחים רבים מול השגרירות הישראלית. דגל ישראל הוצת. גם בביירות, בירת לבנון, נערכה הפגנה פרו-פלשתינית והוצת דגל ישראל, וכן במרוקו, כוויית ותוניסיה.

בעיר קראצ'י שבדרום פקיסטן השתתפו עשרות בהפגנה נגד ישראל, ושרפו את דגלי ישראל וארצות הברית. "ישראל היא מדינה לא לגיטימית", נכתב על אחד השלטים.

בג'קרטה, בירת אינדונזיה – המדינה בעלת האוכלוסייה המוסלמית הגדולה בעולם – נערכה הפגנה בחזית שגרירות ארצות הברית, מתוך הנחה שהיא עדיין ידידת ישראל.

גם במדינות מערביות נערכו מחאות נגד המדיניות הישראלית ברצועת עזה ובירושלים, והבעת תמיכה בפלשתינים. במדריד, בירת ספרד, נערכה הפגנה קטנה מחוץ לשגרירות ישראל. "ישראל רוצחת את העם הפלשתיני", קראו המפגינים, והניפו דגלים. חלקם נשאו תמונות של פלשתינים שנעצרו על-ידי כוחות הביטחון בישראל.

בלונדון ערכו פרו-פלשתינים "עצרת למען ירושלים" סמוך למעון ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, ברחוב דאונינג. חלק מהמפגינים הציתו רימוני עשן. הפגנה נערכה מול משרדי החברה הישראלית "אלביט מערכות", העוסקת בתעשייה ביטחונית, בדרישה שתסגור את מפעליה באנגליה.

בדרום אפריקה, התומכת במוצהר בפלשתינים מאז תום משטר האפרטהייד הלבן ב-1994, השתתפו מאות בצעדת מחאה בקייפטאון. הפגנה נוספת נערכה ביוהנסבורג ביוזמת ארגון החרם על ישראל, BDS. "אנשים מתים, עוזבים את בתיהם, נפגעים וסובלים מיחס לא הוגן", אמרו הנאספים, "האירועים בישראל מזכירים לנו את אכזריות המשטרה במשטר האפרטהייד שהיה אצלנו".

בארגון הקהילה הישראלית-אמריקנית (IAC) אמרו אתמול כי לא יעברו בשתיקה על מה שהתרחש מחוץ לנציגויות הדיפלומטיות בערים גדולות בארצות הברית, ותכננו שלוש הפגנות ענק לתמיכה בישראל: בלוס אנג'לס (בשד' ווילשיר), בניו יורק (בכיכר טיימס) ובאזור ווסט פאלם ביץ', פלורידה. זאת, כאמור, בתגובה למחאתם הקטנה אך המתוקשרת של מאות פעילים פרו-פלשתינים מחוץ לקונסוליה הישראלית בלוס אנג'לס ובמנהטן, ניו יורק, וכן מול השגרירות בוושינגטון הבירה. "עמדו לצדנו נגד הטרור והצטרפו להפגנת ההזדהות עם ישראל שתתקיים מחוף לחוף", אמרו ב-IAC. "נבוא עם דגלים ושלטים. תהיה נוכחות משטרתית. אם תשבו בבית ולא תעשו כלום, לא נצליח להשפיע".

קודם לכן, בעת שהקיפו פעילים פרו-פלשתינים את בניין הקונסוליה בלוס אנג'לס, חששו הישראלים להגיע למקום. לדברי נציגי הקונסוליה, מדובר במחאה מאורגנת ומתואמת עם כוחות המשטרה בעיר. "הלכנו לשם ומיד חזרנו. זה פשוט היה מפחיד! מאות פלשתינים ואפס ישראלים", סיפרו.

דובר הקונסוליה, יונתן בר-אל, אמר: "למדינת ישראל עומדת הזכות והחובה לעמוד מול המתקפות הללו בשטחה, ואנו קוראים לכל מי שחיי הפלשתינים יקרים לו, להפנות את זעמו כלפי האחראי האמיתי למצב - החמאס ושאר ארגוני הטרור. אין לכל ההפגנה הזאת שום השפעה על שגרת העבודה בקונסוליה. כבר מחר מתוכננת הפגנת תמיכה בישראל, ואנו שמחים על כך. כל התומכים בהחזרת המצב לקדמותו צריכים לקדם את המציאות כפי שהיא, ולא את הנרטיב הפלשתיני השקרי".

ליד הקונסוליה הישראלית במנהטן הונפו אגרופים, ומפגינים עטופים בדגלי כחול-לבן התעמתו עם תומכי הפלשתינים. השוטרים נאלצו להתערב, כדי להשליט סדר

ישראל מחאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד