י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
זכאות כחוק

החזר מס על תרומות: כל מה שצריך לדעת

מי שתורם מעל סכום מסוים זכאי להחזר מס. זה הכלל העומד מאחורי חוק מס ההכנסה בנושא תרומות

החזר מס על תרומות: כל מה שצריך לדעת
חישוב מס צילום: FREEPIK

אם יש תחום בו החזר המס הוא זניח ושולי ובטח לא כזה שחייבים לעשות הכול על מנת להשיגו זה החזר מס על תרומות.

במקרים אחרים כמו החזר מס שכירים או החזר מס שולי ואחרים, מדובר על פי רוב בעובדים או אזרחים הזקוקים לכסף שהרי החזר מס שלילי ניתן למי שמיעט לעבוד באותה שנה למשל.

לעומת זאת החזר מס על תרומות הוא החזר המס ה'עשיר' ביותר כלומר כזה שממילא אינו מהווה סכום משמעותי מדי עבור בעליו, נותן התרומה, שכן מטרת התרומה אינה להזדכות על המס אלא לעזור למישהו, לתרום לרווחת אלה שאין ביכולתם לעשות זאת עבור עצמם.

יחד עם זאת החזר מס על תרומות ובמיוחד כאשר מדובר בתרומות בסדר גודל של עשרות, מאות ולפעמים גם מיליוני שקלים הניתנים כתרומה, הוא החזר מס בשיעור משמעותי מאוד של עד 35%! כך שאין מה למהר לוותר עליו.

החזר מס על תרומות – כולם מרוויחים

המדינה מכירה במשמעות התרומה ולמעשה הטבת מס זו או החזר מס על תרומות זה בשווי 35% מהווה גורם מדרבן שרק עוזר לאנשים אשר שוקלים לתרום, לעשות זאת ביודעם שלא רק יסייעו לאחרים אלא גם יוכלו לקבל החזר מס על תרומות הנחשב כהוצאה מוכרת לכל דבר וכך יוכלו לתרום אף יותר.

מה זה החזר מס על תרומות?

מי שתורם מעל סכום מסוים זכאי להחזר מס. זה הכלל העומד מאחורי חוק מס ההכנסה בנושא תרומות. מעל איזה סכום? תרמתם מעל 190 שקלים למוסד ציבורי מוכר ללא מטרות רווח? על פי פקודת המס מגיע לכם החזר מס על תרומות!

כן, בהחלט נחמד לשמוע זאת במיוחד עבור מי שתורם סכומי כסף רבים כל שנה, שכן החזר המס הוא שנתי וניתן לקבל החזר מס על תרומות עבור כל שנה בה תרמתם ויתרה מזאת: החזר מס על תרומות כמו החזר מס שכירים, החזר מס משפחות חד הוריות ואחרים, ניתן לקבל עד 6 שנים אחורה משנת המס הנוכחית ואף בתוספת ריבית על הסכום שנצבר.

איך יודעים אם המוסד שתרמתי לו נכלל בפקודת מס הכנסה עבור החזר מס על תרומות

כאמור החזר מס על תרומות הוא החזר מס בשיעור של 35% הניתן על כל תרומה מעל 190 שקלים אך בבואכם לבצע את התרומה עליכם לבדוק לפני כן אם המוסד אליו בכוונתכם לתרום עומד בקריטריון המגדיר אותו כעמותה ללא רווחה (ע"ר) או כחל"ץ – חברה לתועלת הציבור.

רק במקרים אלה בהם המקום או הגוף אליו התכוונתם לתרום מוגדר ככזה החזר מס על תרומות יאושר עבור תרומתכם ותקבלו את הכסף החלקי בחזרה בתום שנת המס.

ניתן לבדוק באתר רשות המיסים את הסטטוס של כל מוסד ומוסד ולבדוק האם באותה שנה בה תרמתם הוא עמד בתנאים להיחשב כמוסד ציבורי לתועלת הציבור או כעמותה ללא רווח ואז תוכלו ליהנות ולקבל החזר מס על תרומות על תרומתכם לאותו מוסד!

חברת זכותך! מטפלת בכל סוגי החזרי המס המיוחדים: החזר מס על תרומות, החזר מס בגין משיכת מוקדמת של כספי קופת גמל ועוד.

אנו בחברת זכותך נשמח לתרום את הידע והניסיון הרב שלנו בתחום ולסייע לכל מי שזקוק לכך לקבל החזר מס בגין כל סיבה שהיא: החזר מס על תרומות, החזר מס בגין מחלה קשה, החזר מס על משיכת רווחי והון ועוד שורה ארוכה של החזרי מס שרק משרד רואי חשבון ויועצי מס בכיר המכיר על בוריו את עולם המס, יכול לקיים עבור לקוחותיו.

אין ספק שכל מי שתורם, אפיל סכום פעוט, זכאי לכבוד והוקרה ותרומתו היא ברכה אמיתית המסייעת למי שזקוק לכך. בכל זאת נחמד לדעת שתרומות אלה אף מזכות את התורם בהחזר מס די משמעותי בסך 35% מסך התרומה, דבר שרק גורם לו לרצות להמשיך לתרום גם בשנים הבאות. בהחלט צעד חכם של המדינה שמבינה שזהו מצב בו כולם מרוויחים ונהנים ואין מה להתבייש בכך אלא לעודד זאת וכל מי שביכולתו לתרום בוודאי ימשיך לעשות זאת גם ללא החזר המס אך טוב לדעת שמגיע לך החזר מס על תרומה.

חשוב לדעת: אפשר להגיש בקשה לרשות המס להחזר מס על תרומות בקלות ולקבל את החזר המס לאחר אישור הבקשה.

צריכים עזרה בנושא? חברת זכותך! תשמח לסייע לכם לקבל החזר מס על תרומות עד 6 שנים אחורה בצורה רטרואקטיבית בקלות ובמהירות!

"תרמתי כבר במשרד" – החזר מס על תרומות

שכיר יכול לתרום בבית אך גם במקום עבודתו כמובן ועל מנת שיוכל גם הוא ליהנות מהחזר מס על תרומות עליו לציין זאת בפני המעסיק ולדאוג לכך שהתרומה תיכלל בתלוש השכר החודשי. רק כך הוא יוכל קבל את החזר המס על התרומה שביצע באותו חודש או אותה שנה.

עוד חשוב לדעת: תרומה יכולה להתבצע בסכום של עד 30% מגובה השכר או עד 9 מיליון ושלוש מאות אלף שקלים לערך, הנמוך מהשניים. במידה וברצונכם לתרום סכום גדול מזה בתרומה אחת, באפשרותכם להעביר את יתרת התרומה החורגת מעבר לשלושים האחוז אל 3 השנים הבאות וכך לתרום את מלוא הסכום באותה שנה וליהנות מהחזר המס המלא המגיע לכם על תרומה זו.

למי אפשר לתרום וליהנות מהחזר מס על התרומה?

ניתן לתרום כמובן למי שרוצים וכל תרומה תתקבל בברכה אך על מנת ליהנות מהחזר מס על תרומות, התרומה צריכה לעבור אך ורק למוסדות ציבוריים מוכרים ומאושרים הרשומים ברשות המס ככאלה, בין אם הם מוגדרים כעמותות רשומות ללא מטרות רווח או מוסדות וגופים המוכרים כחברות לתועלת הציבור. רק אז תהנו מהחזר מס על תרומות בשווי 35% מסך התרומה. יש לציין את שם המסד בטופס החזר המס שעליכם למלא ולהגיש לרשות מהס.

לא מוצאים את הטופס הרלוונטי באתר רשות המיסים? לא בטוחים אם המוסד אליו תרמתם עומד בהגדרה המזכה אתכם בהחזר מס על תרומות? פנו אל חברת זכותך! ונשמח לבצע עבורכם את בדיקת זכאות להחזר מס על תרומות ללא עלות ולהגיש עבורכם את הבקשה למתן החזר מס בהקדם.

נשמח לייעץ לכם בכל נושאי החזרי המס מכל סוג לרבות החזר מס לחברות, החזר מס לעוסקים מורשים, החזר מס לשכירים ועוד.

כל תרומה ולו הקטנה ביותר נחשבת והעיקר הכוונה

לסיכום, תרומה היא מעשה נאצל ויקר המציאות שלא רבים מרבים לעשות. נכון, לא כולם יכולים להרשות זאת לעצמם לתרום אך מי שיש באפשרותו לתרום ועושה זאת זכאי למלוא ההערכה, התודה והכבוד, ואם המדינה יכולה לעודד תרומות נוספות, אין ספק שהחזר מס על תרומות הוא צעד נבון וחשוב שרק גורם לתורמים להמשיך לתרום כל שנה למוסד המועדף עליהם וגם ליהנות מהחזר מס משמעותי בתום שנת המס בה תרמו.

יש ביכולתכם לתרום? כל תרומה ולו הקטנה ביותר חשובה ועוזרת למי שקיבל את התרומה, גם אם מדובר בעשרה שקלים. הכוונה היא החשובה ואם נלמד את ילדינו לתרום כפי יכולתם למי שאין ביכולתו, רק נרוויח את היותם בני אדם ערכיים וטובים יותר בעתיד ונוכל להמשיך לסייע לאנשים הזקוקים לכך. כן ירבו התורמים אך הלוואי ולא נזדקק לתרומות כלל ויום אחד כל אחד יוכל להתקיים בכבוד בכוחות עצמו ובלי כספי תרומה. בהצלחה. 

החזר מס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד