י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
יופעלו טיסות חילוץ

שומר החומות | מקלב הגיע לשדרות לחזק את תושבי הדרום

סגן שרת התחבורה הגיע לדרום לחזק את תושבי המקום, והתייחס למצב הביטחוני כמו גם הישראלים הרבים התקועים בחו"ל "אנחנו מציעים לחברות התעופה הזרות המסרבות לנחות בארץ שדות תעופה חלופיים, לא נשאיר אזרחים בחו"ל, נפעיל טיסות חילוץ אם נצטרך"

שומר החומות | מקלב הגיע לשדרות לחזק את תושבי הדרום
אורי מקלב בדרום צילום: באדיבות המצלם

סגה"ש אורי מקלב יצא הבוקר (חמישי) אל דרום הארץ וביקר בעיר שדרות ובישוב משמר הנגב, זאת במטרה לחזק את התושבים במקום.

מקלב פתח את ביקורו בדרום ביישוב משמר הנגב שם נועד עם נציגי התושבים ושמע מהם את הקשיים היומיומיים והתמודדות הבלתי פוסקת מול גלי מתקפות הרקטות מעזה אל ישובי הדרום. התושבים סקרו בפני הרב מקלב את הצעדים המתבקשים מהממשלה בכדי למגר את הטרור ולחזק את תחושת הביטחון לתושבים.

משם המשיך מקלב אל זירת נפילת הטילים הבוקר בעיר שדרות וסקרו את הפגיעות הישירות בבתיהם של התושבים כאשר במקום כל העת נמצאים כוחות הביטחון אנשי תקשורת רבים ואנשי 'מס רכוש' אשר הגיעו לאמוד את הנזקים הכבדים לרכוש במקום. כן הגיעו לזירת האסון בו מצא את מותו ילד כבן שש שעה שהיה בחדר הבטחון אך רסיסים חדרו את הממ"ד.

"הגענו לכאן לחזק את התושבים במקום ואת הקהילה בעיר, אנחנו בפני אתגר שיתכן ויקח זמן רב, אנחנו לא יודעים כרגע לאן פנינו מועדות כמה זמן יקח המבצע ומה יהיו השלכותיו בעורף" אמר סגה"ש מקלב והתייחס לתקרית אמש בה נהרג ילד כבר שש מחדירת רסיס אל הממ"ד בו שהה, "אנשים חשבו שהם מוגנים ולא היו מוגנים, יש לבצע בדיקה מהירה ולבחון האם זה מקרה נקודתי או כשל רחב יותר והממשלה צריכה לתת לכך פתרון בזמן מהיר, הסכנה כאן היא יום יום שעה שעה".

במהלך דבריו התייחס סגן שר התחבורה אורי מקלב אל צמצום הטיסות אל ישראל: "כרגע המציאות היא שחברות תעופה זרות אינם מוכנות לנחות בישראל בגלל המצב הבטחוני, הם חוששים. ולכן אנחנו מצעים להם שדות תעופה חלופיים בצפון או בסמוך לעיר אילת, אנחנו בעיצומו של מו"מ מול החברות ובמידה ולא ישא פרי אנחנו לא נשאיר אזרחים ישראלים בחו"ל בעת הזו, נפעיל טיסות חילוץ על ידי חברות תעופה ישראליות".

לאחר מכן נועד סגה"ש מקלב וצוותו עם ראש העיר שדרות מר אלון דודי אשר סקר את הפעילות הנעשית למען התושבים בחמ"ל המיוחד של העיר.

מקלב חתם את ביקורו במקום במפגש עם אנשי הרווחה והחוסן המקומי אשר עובדים שעות ארוכות למען בטחונם הנפשי של תושבי וילדי העיר סדרות. מקלב שיבח את פעילותם ואמר כי יש להם תפקיד מפתח בשמירת החוסן של התושבים בזמנים אלו.

אורי מקלב שומר החומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד