י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
העיתונאים שתרמו למשפחות הרוגי מירון

לייבל'ה חוזר: מהדורה מיוחדת בצל ההסלמה

חדש ימינו כקדם: אחרי שבועיים של פגרה בעקבות אסון מירון הנורא, לייבל'ה מנסה לחזור לשגרה עם כל הסיפורים החמים של השבוע | והשבוע: מי ישב על הרצפה במרחב המוגן בכנסת? מי יצא לארה"ב לראשונה מאז הקורונה? מה הג'וב החדש של הח"כ לשעבר; השר לשעבר שהגיע לאכול טשולנט בפתח תקווה; והכתב הפוליטי שהביא את אחיו לגבעת רם

לייבל'ה חוזר: מהדורה מיוחדת בצל ההסלמה
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

אחרי שבועיים בהם לייבל'ה הסתגר בביתו והתאבל על מ"ה חללי אסון מירון הקשה והטראגי, הוא חזר השבוע לרגל המצב להסתובב בחוץ ולשמח קצת את עם ישראל בשעתו הקשה.

כשלייבל'ה הגיע לסמטאות מאה שערים הוא ראה את התושבים תופסים את הבטן וגועים מצחוק. לנוכח תמיהתו, הסביר אחד התושבים: "ראינו את הודעת דובר צה''ל על חיסול הבכירים בעזה. הבנו שמדובר ב,בכירים" כמו "הבכירים" שהמשטרה עוצרת במאה שערים. אומנם זה מעיד שמצבינו רע, אבל לפחות הציונים שומרים על חוש הומור'', צחק ולא יסף.

ומכאן לשאר החדשות ובהם מה שפספסנו וגם מה שהתחדש השבוע. לייבל'ה מתנצל בפני הקוראים ששיגעו אותו שאי אפשר להכנס לשבת או שאי אפשר להוציא שבת בלי לייבל'ה, אבל מה לעשות, היה אבל כבד באסון מירון ולא היה שייך כלל לכתוב את המדור, בהוראת רבנים ומחנכים.

אם חשבתם שח"כ לשעבר מנחם לייזר מוזס איש מירון בפני עצמו נשאר ללא עבודה הרי שטעיתם. החל מהשבוע הוא חנך מדור חדש מזכרנותיו במגזין 'עמי' באנגלית שם יפורסמו דבריו בסדרת פרקים.

בצל אסון מירון שזעזע את כל עם ישראל, נראו בין עשרות אלפי התורמים למשפחות. ניתן היה לראות את אנשי התקשורת המובילים בישראל, הפרשן מס' 1 בישראל עמית סגל מחדשות 12 והכתב חיים (דב) לוינסון מעיתון 'הארץ'. לייבל'ה התרגש ותרם אף הוא. 

בכנסת ישראל בעת הישמע האזעקה שפילחה את ירושלים, קראו שומרי הכנסת והמאבטחים במגאפונים לרדת למרחבים מוגנים מי שירד והרגיש במרחב מוגן הוא זקן הפרשנים החרדים יעקב ריבלין שעדיין לא נס לחו. ריבלין נצפה יושב והוא על הרצפה. 

צמד היועצים בכנסת, עו"ד עקיבא חופי ועו"ד גיל גולן, החליטו ללכת על הכי בטוח שיש וישבו ליד השומר הססגוני.

ברחובות בורו פארק ראה לייבל'ה את מוטל'ה קרליץ האיש שלנו בקרן ההסעות ובטבריה ובכל מה שקשור לעסקנות אמיתית במגזר החרדי. מוט'לה ראש עיריית ב"ב לשעבר הרגיש שהמדרכות בברוקלין יותר נקיות מעירו.

ומי שניצל בתאונה יחד עם מוטי שטיינמץ הוא המנצח רובי בנט שנצפה מנהל שיחות על השדרה ה- 13 בברוקלין.

את החזן העולמי איצ'ה מאיר הלפגוט ראה לייבל'ה בשדה התעופה בניו יורק עושה את דרכו לישראל.

ועוד חדשות מארה"ב: הרבי מפיטסבורג היה אמור לטוס חזרה לישראל מלוס אנגל'ס השבוע, אך התברר בחנייה בניו יורק שטיסת יונייטד לא תמריא בעקבות המצב בישראל. הרבי ופמלייתו עברו לטיסת אל על בחצות. בטיסה פגש הרבי את סגן השר ח"כ מאיר פרוש והשניים שוחחו בענייני השעה.

לייבל'ה מצא תמונה אחרת של סגן השר פרוש, יחד עם הרה"צ רבי חיים מאיר הגר מויז'ניץ ברחוב שלמה המלך, שהגיע לארץ לחג השבועות במחיצת אביו.

ובו בזמן שכולם כוססים ציפורניים בהמתנה לראות כיצד והאם יקים נפתלי בנט ממשלה עם הערבים, תפס לייבל'ה את מוטי בבצ'יק בשיחה עם המתווך של בנט ולפיד שלום שלמה.

ביציאה מהאירוע המרכזי לציון יום ירושלים בישיבת 'מרכז הרב' בירושלים ראה לייבל'ה את העורך הראשי של עיתון 'בקהילה' שלמה קוק כשהוא מציג את עמיתו העורך הראשי של ישראל היום בועז ביסמוט בפני הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף.

ללייבל'ה נודע כי ביסמוט אמר לרב יוסף: "כיהודי ספרדי, אני גאה לומר: אתה הרב שלנו!".

את הח"כ הכי צעיר אולי בש"ס יוסי טייב, הצרפתי של כולנו, ראה לייבל'ה בתחנת הדלק של נווה אילן מנפח את הגלגל ברכבו.

ואת ח"כ יצחק פינדרוס יו"ר סיעת 'יהדות התורה' ראה לייבל'ה בשבוע שעבר בקרית אתא שבצפון. לאחר שניחם את משפחות הרוגי מירון הוא הגיע לביקור אצל יו"ר 'דגל התורה' בקרית אתא אלקנה ויסנשטרן חבר מועצת העיר.

את ח"כ יעקב טסלר איש חסידות ויז'ניץ ראה לייבל'ה השבוע בבני ברק בשיחת טלפון ברכבו.

ואת סגן ראש העיר בני ברק יהושע (שיקי) מנדל גם הוא איש ויז'ניץ, ראה לייבל'ה מנקה את שמשת הרכב.

מי שהגיע השבוע לכנסת ראה את ארי קלמן הכתב הפוליטי של 'בחדרי חרדים' כשהוא צועד עם עוד יהודי עם חליפה מסודרת, מתברר כי מדובר באח של ארי שכלל אינו דומה לו והוא מנהל רשת של חדשות בארה"ב וכעת הוא הצליח להשתחל לישראל ואחיו לקח אותו לסיבוב בגבעת רם.

אפרופו קלמן, ארי שלנו הצליח בשהותו בארה"ב לסיים רישיון נהיגה בשעה טובה ללא חונך וללא מלווים.

בכנסת עצמה ראה לייבל'ה את העיתונאי ישכר זלמנוביץ עם הקמפיין של המועמד לנשיאות המדינה יהודה גליק שהודבק על גבו השזוף של ישכר שעתידו לפניו.

במניין יום כיפור קטן הקבוע בכותל המערבי השבוע למרות שהיה ריק ראה לייב'ה את הקבועים ראש עיריית מודיעין עילית יעקב גוטרמן מצד אחד וסגן ראש עיריית ירושלים יוסי דיטש מהצד השני.

לאחר שהתחבק באולפן החדשות עם חבר הכנסת עיסאווי פריג' מ'מרצ' נצפה שר החינוך בדימוס שי פירון נצפה מתענג ממעדני השבת של שאבעס מלאבס בפתח תקווה.

אפרופו פתח תקווה, איש השיווק שלנו מוטי לוי נצפה השבוע בתיעוד מצער כשהוא מסתתר עם בנו הפעוט מפני הטילים שהתעופפו על פתח תקווה. הדבר נגע ללב של לייבל'ה והוא החליט יותר לסנגר על עם ישראל. 

 

ולאור ההסלמה, מי שהצטייד באקדח הוא המפיק המוזיקלי האגדי נטע לוין שנודע גם כאיש עסקים חובקי עולם שלצד עבודתו עם מוזיקאים נתקל מידי פעם גם בערבים. השבוע הוא לא לקח סיכונים והצמיד לעצמו אקדח ברישיון. 

בשבת האחרונה שהו חסידי ויז'ניץ שנתנו את ליבם לתנו לבבכם של ויז'ניץ, הבניין הגדול של החסידות בבני ברק. החסידים שהו במלון 'רוח הגלילית' בגורן עם הרבי, בערב שבת בבית המדרש נלכדו בעדשה מוטי כהן שלנו ממעדני זהבה ואברימי פלדמן סוכן הנסיעות המפורסם. השניים למדו קודם כניסת הרבי לבית המדרש.

מי שנצפה מברך, הוא העיתונאי אלי ביתאן, שהתחתן בשעה טובה בליל ל"ג בעומר בדרום, שבוע בלבד לפני פרוץ הטילים ומספר שעות לפני אסון מירון.

השבוע בבית שמש הוא פגש את הפרקליט של המגזר ישראל ענדען ואלי נתן לו ברכה בחמימות השמורה לחסידי גור.

העיתונאי יעקב מלמד הכתב המוכשר של חדשות JDN נצפה השבוע נוהג ברכב לראשונה לאחר שעבר טסט בהצלחה רבה, לא לפני שהמריא למסע בניו יורק. לייבל'ה רק לא בדק האם היה נהג מלווה או שכבר קיבל אישור לנהוג לבד, אבל מה שבטוח הוא נוהג כבקיא ורגיל. 

העיתונאי דביר עמר מ'בשבע' ו'שביעי' המכונה כמשה ויסברג של המגזר הדתי לאומי (ואכן הוא באמת כך), נצפה השבוע בטקס הענקת תואר לרעייתו יחד עם השחקן הישראלי אורי גבריאל.

שני עיתונאים בכירים מאוד נצפו השבוע יחד בלוד מדווחים מהשטח, הראשון ברנו טגניה הידוע לכולם כעיתונאי מקצועי ומיוחד והשני שעוד יותר מקצועי הוא יאיר לוי שניהם נראו מדווחים יחד למצלמות ונקלטו בעדשה של חדשות 12.

הפתעה חגיגית ומושלמת נערכה בליל שישי האחרון במשרדי יחסי הציבור של יוסי רוזנבוים בפאתי בית וגן. יום הולדת לחיים אבוביץ הרל"ש המסור של הבוס, למקום הובא שף פרטי והצוות והעובדים לצד החסידים אכלו כמו שרק הם יודעים.

אפרופו אוכל, הנגיד הצעיר ר' אברמי זופניק שהגיע לל"ג בעומר לארץ יחד עם שורת נגידים צפה רוכש בשר טוב בחנות 'פיקדלי' בשכונת רוממה בירושלים. זופניק סיפר כי הוא לוקח את הבשר בצידניות לניו יורק כי אין כזה גם שם.  

זופניק נצפה ביציאה מהחנות עם רכב BMW שלקח אותו לכל המקומות בארץ.

ועדיין בירושלים והאוכל, איש הפיצה המיתולוגית מפיצה אורי נצפה השבוע בגאולה נערך לרגל חג השבועות עם המתכון הכי סודי של הרוטב.

צילום: שלומי טריכטר

הצלחה כבירה לקמפיין גיוס הכספים של ויז'ניץ שגייסו סכום עתק של למעלה מעשרה מיליון שקלים לטובת בית המדרש באלעד. הקמפיין נוהל ע"י פיני לוין מחברת מצ'י והעסקן שלומי וייס שהוביל את העסק נראה מחויך מתמיד בקבלת השיק.

ראש תחום חרדים בג'וינט הרב יצחק טרכנגוט העושה רבות למען עולם התורה, הגיע השבוע להתייעצות וקבלת ברכה מחבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי שרגא שטינמן.

יושב ראש 'נתיבי רפואה' יהודה רבינוביץ פגש במהלך הקניות לשבועות בשפע ברכת השם את הנגיד הגדול ראובן צביאלי.  

את הרב'ה החביב מבארדיטשוב ראה לייבל'ה בין סבבי ניחום אבלים אצל משפחות שקרוביהם נהרגו באסון מירון הגיע לשמחה משפחתית יחד עם מקרובו מנכ"ל המוסדות יוסף חיים אינדורסקי. 

ולפינת המזל טובים השבועית

ברכת מזל טוב לרב יענקי קניבסקי נכדו ונאמן ביתו הקרוב של שר התורה הגר"ח קנייבסקי, לרגל שמחת הולדת בתו ביום חמישי בבוקר במרכז הרפואי של גדולי ישראל – 'מעייני הישועה' בבני ברק. ללייבל'ה נודע כי עדיין לא ברור האם הקידושא רבא השבת או בשבת הבאה ופרטים יעודכנו בהמשך.

אפרופו הרב קנייבסקי, לייבל'ה יודע לספר כי דקות לפני אסון מירון היה אמור המסוק שלקח את יענקי וקבוצה נוספת מבחירי תלמידיו לתפילה באתרא קדישא מירון לנחות במנחת אלא שהגרוע מכל קרה והקבוצה עשתה את דרכה חזרה מבלי להתפלל אצל רבי שמעון בהילולא. 

ברכת מזל טוב לסגן ראש עיריית ירושלים והח"כ לעתיד אברהם בצלאל לרגל שמחת בר המצווה לבנו שנערכה השבוע בשעה טובה.

ועוד שמחות בירושלים דודי זוהר חבר מועצת העיר של 'דגל התורה' חגג את שמחת הבר מצווה. מי שנצפה בשמחה מתברך מהסבא הגדול הרב הצדיק רבי אורי זוהר הוא איש יחסי הציבור יחיאל אברהם.

ברכת מזל טוב למשה שלזינגר, מנהל השיווק למגזר החרדי במכבי, לרגל שמחת הולדת הנכדה.

שמחה גדולה השבוע בעולם התורה בעל ה'אש דוד' הרב דוד פאיירסטון ממונסי ומשרידי תלמידי מיר ברכפלד וירושלים, שהתארס השבוע עם הכלה החשובה למשפחת ברקין בניו יורק. הווארט נחגג בבית הנגיד הרב טאבאק.

ברכת מזל טוב לאיש החינוך הנודע הרב אברהם מנחם אייזנבאך מנהל ומייסד מרכז "מגדלור" ליעוץ קהילתי ומנהל מוסדות זוטשקא לרגל הולדת הבת.

ברכת מזל טוב למנכ"ל עיתון הפלס שמוליק אלישיב, לרגל שמחת בר המצווה לבנו שנערכה השבוע ולרגל שמחת אירוסי בתו.

ברכת מזל טוב למנכ"ל עיתון חדש בבית שמש יצחק אלתר, לרגל אירוסי בנו מוישי אלתר בשעה טובה.

ברכת מזל טוב למנהלת האקטואליה ועורכת המהדורה המרכזית ברדיו קול חי הגב' אסתי פלד, לרגל הולדת נכדתה בשעה טובה.

ולסיום, עורך הדין ומגשר שמעון שלי מבית שמש העתיק השבוע את משרדו לבית החולים אסף הרופא (שמיר) לרגל הולדת בתו בשטעו"מ. לייבל'ה מאחל המון מזל טוב, ושמחות עד בלי די. 

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד