י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הפרעות בבת-ים

"אני מתחנן" • ראש הישיבה במסר לתלמידיו

בעקבות הפרעות והלינץ׳ על ערבי שביצעו תושבים יהודים אתמול בבת ים, ראש הישיבה בעיר שלח מסר אל תלמידיו ואל הוריהם, ובו ביקש מהם שלא להשתתף בהפגנות האלו: "כל עניינם זה איך אני הולך מכות" | לאחר מכן נימק: "המדינה שלנו זה קידוש ה' - ומי שמפרק אותה עושה חילול ה'"

"אני מתחנן" • ראש הישיבה במסר לתלמידיו
הרב שי נחום צילום: מתוך פייסבוק

על רקע ההסלמה בדרום, הרב שי נחום, ראש ישיבת 'אדרת' בבת ים, ביקש היום (חמישי) מתלמידיו שלא ללכת להפגנות בעיר, זאת לאחר שאתמול התקיימה בעיר הפגנה יהודית אלימה, שבמהלכה ביצעו לינץ׳ בערבי חף מפשע, וניפצו חלונות של חנויות ערביות.

במסר מצולם פנה הרב נחום ואמר: "הורים ותלמידים יקרים, אני מדבר אליכם ממש בלב מורתח. אנחנו נמצאים במציאות מאוד מאוד מורכבת במדינה שלנו".

לדבריו, "יש כאלה שחושבים שהבעיה זה האזעקה או טילים מחמאס ומעזה, זאת לא הבעיה העיקרית. הבעיה העיקרית שלנו זה לשמור על המדינה שלנו - על המוסדות שלה ועל השלטון שלה".

"לצערי הרב, היום השלטון מאוד מאוד חלש. יש הרגשה שאנחנו מתקרבים לאנרכיה, ו'איש הישר בעיניו יעשה', אך חובה עלינו לחזק את המדינה שלנו. לא לתת לכל מיני גורמים וקבוצות, לא משנה מאיזה מגזר הם באים, לפרק את המדינה שלנו מבפנים".

עוד הוסיף, "המדינה שלנו היא כל מה שיש לנו. הקב"ה נתן לנו אות בחסד גדול, ואנחנו צריכים להודות אליה ולשמור עליה ולחזק אותה. אירועים כמו שאנחנו חשופים אליהם בתקופה האחרונה בלוד, בעכו, בירושלים ועכשיו ראינו בבת ים דווקא מצידנו - אלה האירועים שמפרקים מדינה שמזלזלים בכל חוק ושמירה על סדר. שבאים פשוט לפרוק אנרגיות שליליות ולהוציא כלפי כל אחד שעובר או חנות, בלי שום קשר למי זה - זה פשוט בושה וחרפה, וחילול ה' שאין כדוגמתו".

"המדינה שלנו היא קידוש ה', ומי שמפרק אותה עושה חילול ה'. אני מתחנן אליכם ומבקש מכם - לא להשתתף בכל מיני הפגנות, שבעצם כל עניינם זה בעצם איך אני הולך מכות, מפרק חנות, שורף רכב או מרביץ לעובר אורח רק בגלל שהוא ערבי".

"אנחנו כן צריכים לעודד את המשטרה ואת צה"ל לעשות את עבודתה, כי כל הסיפור שקורא כאן נובע מחוסר המשילות ומחולשת המשטרה, ואנחנו צריכים אלה דווקא שמחזקים אותנו". דברי ראש ישיבת 'אדרת'.

בת ים לינץ שומר החומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד