כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בנט מתקפל

דרמה פוליטית: ממשלת השינוי ירדה מהפרק

ברקע ההסלמה מול חמאס ומול ערביי ישראל, יו"ר 'ימינה' נפתלי בנט מוריד מסדר היום את ממשלת השינוי | בנוסף דווח כי צוות המו"מ של 'הליכוד' ו'ימינה' נפגשו: נוכח מצב החירום. ממשלת השינוי לא תוכן להתמודד

דרמה פוליטית: ממשלת השינוי ירדה מהפרק
נתניהו/בנט/לפיד צילום: יונתן זינדל/מרים אלסטר, פלאש 90

תפנית פוליטית דרמטי הערב (חמישי). יו"ר 'ימינה' ח"כ נפתלי בנט אומר בשיחות עם מקורביו כי אופציית ממשלת השינוי ירדה מהפרק מבחינתו, כשהוא מנמק בכך כי המצב הביטחוני לא מאפשר זאת.

ב'כאן חדשות' דווח כי בנט אמר זאת למקורביו כי בעקבות ההתפרעויות והפוגרומים בכמה ערים מעורבות, הוא החליט כי לא ייתן את ידו ואת יד מפלגתו להקמת קואליציית שינוי, על פי הרכבה המסתמנת.

"נוכח מצב החירום בערים המעורבות, ממשלת שינוי בהרכב המתוכנן לא תוכל להתמודד", אמר למקורביו והמשיך, "דרוש כוח, הכנסת צבא ומעצרים. דברים שאי אפשר לעשות כשנשענים על מנסור עבאס". כך בנט.

למרות הודעתו של בנט למקורביו, ב'חדשות 12' דווח כי הראשון הודיע כי לא ילך לממשלת השינוי לאחר שהבין כי כמה חברי כנסת מתוך מפלגתו הודיעו לו כי לא ילכו איתו לשם, ומי שבעיקר עמדה על רגליה היא איילת שקד, ועל פי הדיווח השנים נפגשו היום בתל אבי, ושם התקבלה ההחלטה הסופית.

בעקבות החלטתו שלא ללכת לממשלת השינוי, צוותי המשא ומתן של 'ימינה' נפגשו במהלך היום עם צוותי המשא ומתן של 'הליכוד', ששני הצדדים דנו במטרה לבחון את אופציית הקמת הממשלה, שבה יהיו בין היתר גדעון סער ויאיר לפיד.

מלבד אופציית הרכבת הממשלה עם נתניהו, עדיין עומדת על הפרק אופציית הבחירות החמישיות, ואף בחירות ישירות, כשעל פי דיווח של הפרשן הפוליטי עמית סגל, לאופציה האחרונה יש רוב בכנסת.

בנט עדכן את מחזיק המנדט להרכבת הממשלה, יאיר לפיד בהחלטתו, והאחרון צפוי לשאת הערב הצהרה בשעה 21:00, ובה הוא צפוי להתייחס לנושא, וגם לנושאים הביטחוני.

יו"ר רע"מ ח"כ מנסור עבאס התראיין הערב לחדשות 12 ואמר כי בנט עדכן אותו על החלטתו.

נפתלי בנט ממשלת בנט לפיד המנדט להרכבת ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד