י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
תוקף את הקיצוניים

הדיין: "מי שאומר שאסון מירון בגלל הפאות - זה שיגעון"

הדיין ממונסי שנערץ באחרונה על ידי רבים בארה"ב, השומעים את שיעוריו התייחס לאסון מירון וטוען שיש כאלו האומרים שהאסון התרחש בגלל פאות הנשים הלא צנועות | לדבריו, זה שטויות ושיגעון • צפו בוידאו מדבריו 

הדיין: "מי שאומר שאסון מירון בגלל הפאות - זה שיגעון"
הזירה המדממת במירון צילום: דוד כהן - פלאש 90

הגאון רבי שמואל ניימן ממונסי, דיין מפורסם במקום, שמוסר שיעורים וסביבו התקבצו מעריצים רבים, השומעים את שיעוריו המועברים בשידור חי על ידי 'תורה טיים', יצא כנגד אלו שאומרים כי אסון מירון התרחש בגלל ענייני צניעות. 

בתיעוד וידאו שהופץ משיעורו, נשמע הרב ניימן אומר: "אומרים שכל האסון במירון היה בגלל שנשים חובשות פאות, זה שיגעון והוא מסובב על כל הראש בדעותיו, מאיפה הם יודעים?". 

"מי קבע שזה אסור? מי החליט שזה אסור", אומר הרב ניימן, "אנשים אומרים שיש להם הוכחה שזה אסור, והם מביאים ראיה מהאסון במירון, וטוענים שהאסון קרה בגלל הפאות".

הרב ניימן סיפר: "ראיתי באחד העיתונים שבוע שעבר, כי אסור להגיד ברכה בסמוך לאשה עם פאה, כי זו עבירה וזה אסור, זה כאילו היא מסתובבת עם השיער שלה, זה שטויות ובלבול מוח אחד גדול, אפשר להגיד שזה עניין של צניעות וכו', אפשר להגיד שזה לא מתאים, אבל שזה אסור? שאסור להגיד ברכה במקום כזה?". 

לדבריו, "אנשים אוהבים להכריח אחרים להתנהל לפי השיטות שלהם, אפשר להגיד לשני שאתה לא אוחז ממנו, ושאתה חושב שצריך להתנהג אחרת, אבל להכריח?? והם חושבים שאם הם ידברו בקיצוניות אז כולם יקשיבו להם, אבל כלל ישראל לא טיפש, תגידו מה שאתם רוצים, אבל אל תמציאו הלכות".

הרב ניימן, הוא בנו של הגאון רבי אברהם ניסן ניימן, הדומ"ץ של חסידות ויז'ניץ במונסי ושיעוריו נחשבים לפופולריים מאוד בקרב הציבור החסידי, הוא נחשב לדיין שלא מפחד להגיד דברים שלא נשמעים. 

אסון מירון תשפ"א פאות צנועות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד