י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
עדכונים שוטפים

צה"ל תקף בעוצמה ברצועת עזה; אזעקות רבות בדרום ובשפלה

ירי ללא הפסקה מהרצועה: מטחי רקטות נורו לעבר אשדוד, והשפלה בשורה של מטחים - לאחר שצה"ל הודיע כי פתח במתקפה עוצמתית באמצעות כוחות אוויריים וקרקעיים | גורמים ביטחוניים: "נשקלת ברצינות האפשרות להכניס כוחות לרצועה" | קשישה נפטרה בדרכה לממ"ד 

צה"ל תקף בעוצמה ברצועת עזה; אזעקות רבות בדרום ובשפלה
יירוטים בשמי אשקלון צילום: אדי ישראל, פלאש 90

צה"ל הודיע בלילה (בין חמישי לשישי), כי פתח בהתקפה רחבה ברצועת עזה, נגד יעדים של ארגוני הטרור. בהודעת דובר צה"ל נמסר כי "כוחות אוויריים וקרקעיים של צה"ל תוקפים כעת ברצועת עזה". זמן קצר לאחר מכן הורה צה"ל לתושבי עוטף עזה המתגוררים עד 4 ק"מ מהרצועה להישאר בתוך המרחבים המוגנים.

בתגובה לתקיפה הנרחבת, שיגר חמאס עשרות רקטות לעבר ישובים רבים בדרום ובשפלה. באשקלון נפל כשלוש רקטות. לא ידוע כל נפגעים אך נגרם נזק רב.

מוקדם יותר נשמעו אזעקות מספר פעמים באשדוד, אשקלון ובאזור השפלה. גם היום המשיך צה"ל לשנע כוחות גדולים לעבר הגבול בשל ההיערכות לכניסה קרקעית לרצועה. במערכת הביטחון אמרו בשעות האחרונות כי האפשרות של כניסה קרקעית נמצאת על הפרק.

מוקדם יותר עדכן דובר צה"ל כי החל מהבוקר אותרו וסוכלו לפחות שבע חוליות ומשגרי נ"ט של ארגון הטרור חמאס. חוליות הנ"ט של ארגוני הטרור הותקפו באזורים שונים לאורך ולרוחב רצועת עזה ובין היתר בעיר עזה, חאן יונס, בית חנון, שג׳אעיה וג׳באליה. "צה"ל ממשיך לתקוף בשטח רצועת עזה, לפעול אל מול איום הנ״ט ולהשמיד את יכולות האויב", מסר דובר צה"ל.

לראשונה הלילה תקיפה משולבת מהקרקע ומהאוויר: 160 מטוסי קרב תקפו יחד עם כוחות שיריון ותותחנים 150 מטרות באמצעות 450 פצצות מהאוויר בשילוב ארטילריה. כך על פי דובר צה"ל, תת-אלוף זילברמן, שמסר כי התקיפה המשולבת החלה סמוך לחצות ונמשכה כ-40 דקות.

בין המטרות שהופצצו הלילה: עיר תחתית בצפון הרצועה המתוארת כ"מטרו של חמאס" שהשקיעו שנים בחציבתה ונועדה להגנה על עזה, ואתרים לייצור ושיגור רקטות. כמו כן, לוחמי כיפת ברזל יירטו מל"ט בדרום הרצועה, 7 חוליות נ"ט סוכלו ביממה האחרונה, וככל הנראה חוסל בכיר במערך הנ"ט של הג'יהאד. מספר פעילי חמאס שהיו בעיר התחתית כשהיא הופצצה נמצא בבדיקה.

עדכונים שוטפים:

08:30> במרכז הרפואי הלל יפה טופלו במהלך אמש  5 בני אדם עקב הפרות סדר במוקדים שונים. כולם במצב קל. 3 כבר שוחררו לאחר קבלת טיפול. השאר עדיין מטופלים במיון.

08:15> כלי תקשורת מקומיים בעזה דיווחו על למעלה מ-450 תקיפות ישראליות בצפון הרצועה. יותר מ -50 פצועים הגיעו לבית החולים בית חאנון בצפון רצועת עזה.

08:15> משרד הבריאות של ארגון הטרור חמאס: 115 בני אדם נהרגו ברצועת עזה מתחילת ההסלמה, בין ההרוגים 27 ילדים ו-11 נשים. בנוסף, כ-600 בני אדם נפצעו .

07:30> מטח אל עבר יישובי העוטף, אשקלון ואשדוד.

07:00> לוחמי ההגנה האווירית יירטו מל"ט שחצה משטח הרצועה לשטח מדינת ישראל. חיל האוויר היה במעקב אחר הכלי עד הפלתו.

04:50> למיון המרכז הרפואי ברזילי הגיע פצוע במצב בינוני בן 57 לאחר פגיעה ישירה בבית, עם פציעה בבטן. הועבר לחדר ניתוח.

02:30> טירוף: מטחים כבדים שלא פוסקים, לעבר העיר אשקלון. אשדוד ואשקלון תחת מתקפה חסרת תקדים. נזקים כבדים לבניינים בעיר.

02:25> ארה"ב הוציאה אזהרת מסע לאזרחיה השוקלים לטוס לישראל מחשש ל"עימותים בין חמושים וחוסר שקט אזרחי"

02:20> מטחים בלתי פוסקים לאשקלון: אדם נפצע קשה מרסיסים, נערכות סריקות בחיפוש אחר נפגעים נוספים.

בית באשקלון שספג פגיעה ישירה הלילה

02:15 > יישובי העוטף ואשקלון סופגים אש כבדה מהרצועה.

01:10 > הירי נמשך אל כלל יישובי העוטף והשפלה.

01:10 > בעקבות פעולות כבדות של צה"ל ברצועה: מטח דרמטי לדרום הארץ.

00:44>בהתאם להנחיות פיקוד העורף המתעדכנות, תושבי יישובי עוטף עזה במרחק של עד ארבעה קילומטרים מגבול הרצועה, מתבקשים להישאר במרחב המוגן עד להודעה חדשה.

00:17> צה"ל: כוחות אוויריים וקרקעיים של תוקפים כעת ברצועת עזה.

00:10 > מטוס קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו מוקדם יותר היום מספר מבנים בהם מאוכסנים אמצעי לחימה רבים של ארגון הטרור חמאס וארגון הטרור הגיאהד האיסלמי. אחד ממחסני האמל"ח שהותקפו, היה בביתו של פעיל מהמערך הימי של ארגון הטרור חמאס.

23:55 > דובר צה"ל: במהלך הימים האחרונים וכחלק ממאמץ המהלומות הרב ממדי, תקף צה״ל באמצעות מטוסי קרב מבנים של יחידת הסייבר של חמאס בעיר עזה, שאותרו והופללו בפעילות משותפת של אגף התקשוב וההגנה בסייבר ואגף המודיעין.

23:49 > במסגרת המטח האחרון: זוהתה נפילה בשכונת מגורים בבאר שבע, ללא נפגעים.

23:42 > דובר צה"ל: בשעה האחרונה, צה"ל זיהה ותקף שתי חוליות נ״ט נוספות במרחב רצועת עזה. החל מהבוקר, סוכלו סך הכל שבע חוליות נ"ט.

23:40 > טרגדיה במושב שתולים: באחת האזעקות האחרונות ביישוב, נחבלה קשישה בת 87 בדרכה לממ"ד. היא עברה פעולות החייאה ממושכות, אולם פראמדיק מד"א נאלץ לקבוע את מותה במקום.

23:30 > אזעקות נשמעות כעת ביישובים: אופקים, בטחה, גילת, פדויים, עומר, באר שבע - מזרח, באר שבע - מערב, באר שבע - צפון וחצרים.

23:02 > אזעקה כעת באזור עוטף עזה: זמרת ושובה, כפר עזה, נחל עוז, סעד, עלומים.

22:56 > משרד הבריאות בעזה: 103 הרוגים בתקיפות צה"ל ברצועה, 580 נפצעו.

22:38 > שוב: ירי לעבר אשדוד והשפלה

22:35> מד"א: לא התקבלו קריאות על נפגעים במטחים האחרונים, למעט מקרים בודדים של אנשים שנחבלו קלות בדרכם למרחב המוגן ומספר נפגעי חרדה.

22:30 > דיווח ראשוני על נפילה ברמלה. אין נפגעים

22:27 > צה"ל: תקפנו את מטה מנגנון ביטחון הפנים של ארגון חמאס.

22:22 > מטחים כבדים בדקות האחרונות לעבר נתב"ג וסביבותיה. מטוסים שהיו בדרכם לישראל נכנסו להמתנה וחגים מעל הים עד לאישור נחיתה. לעת עתה הנמל נסגר להמראות ונחיתות. לאחר שרובן הועברו לשדה התעופה רמון. 

22:13> המטחים נמשכים: ירי לעבר השפלה, אזעקה בלוד.

22:03> מטח כבד לעבר אשקלון, אשדוד ודרום השפלה. דובר הזרוע הצבאית של חמאס: ירינו 90 רקטות.

 

שומר החומות עדכונים שוטפים שיגור רקטות אזעקות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד