י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בשיחה עם נתניהו

מפכ"ל המשטרה מצביע: זהו האשם באינתיפאדה

על רקע ההסלמה במבצע מול החמאס, במשטרת ישראל מתמודדים עם התפרעויות מהצד הערבי והיהודי ולפי הדיווח הערב, מפכ"ל המשטרה מאשים את איתמר בן-גביר כאחראי להתפרעויות היהודיות: "מסתובב עם פעילי להב"ה בעיר" | גם בכירים במשטרה מאשימים אותו כגורם מתסיס: "גורם מוביל לאינתיפאדה"

מפכ"ל המשטרה מצביע: זהו האשם באינתיפאדה
מפכל המשטרה ובן גביר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר קרוב לשבוע שבו מתקיימים פוגרומים והפרות סדר, בעיקר מצד הערבים וגם מצד היהודים, הערב (חמישי) פורסם כי מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי, מצא את האשם להפרות הסדר מצד היהודים.

על פי הדיווח ב'חדשות 12', המפכ"ל שבתאי צוטט אומר היום, בהערכת מצב עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון פנים אמיר אוחנה, כי מי שאחראי לפרעות הוא איתמר בן-גביר, יו"ר 'עוצמה יהודית' וחבר הכנסת מטעם 'הציונות הדתית'.

"מי שאחראי לאינתיפאדה הזו זה איתמר בן-גביר", צוטט המפכ"ל והמשיך, "זה התחיל עם ההפגנה של להבה בשער שכם שהוא ארגן, המשיך עם פרובוקציה בשייח ג'ארח".

"עכשיו הוא מסתובב עם פעילי להבה בעיר. אנחנו אתמול הצלחנו להרגיע את יפו, ואז הוא הגיע", תקף שבתאי על פי הציטוט בערוץ.

בנוסף, גם ב'חדשות 13' דווח כי הפלת האשמה על בן-גביר, באה מצד בכירים במשטרה שאמרו לנתניהו: "איתמר בן-גביר הוא גורם מוביל לאינתיפאדה יהודית".

יו"ר 'עוצמה יהודית' ח"כ בן גביר צייץ בטוויטר בתגובה: ‏"הבוקר קראתי לפטר את המפכ"ל שהפקיר את חיי תושבי לוד ועכו, וכתגובה הוא מתדרך נגדי ומאשים אותי בהתפרעויות של הערבים שהתחילו הרבה לפני שהושבעתי לכנסת. אילו במשטרה היו משקיעים את הזמן שהם משקיעים ביחסי ציבור בהגנה מפני הפורעים, מצבנו היה הרבה יותר טוב", הוסיף.

מטעמו של מפכ"ל המשטרה נמסר בתגובה: "יש גורמים שמתסיסים את השטח, והוא קורא לכל הצדדים לגלות איפוק". ממשטרת ישראל נמסר: "דברי המפכ"ל שפורסמו אמש המייחסות למפכ"ל אמירות שקושרות בין ח"כ בן גביר לאינתיפאדה, הוצאו מהקשרם. המפכ"ל ציין שעל נבחרי הציבור לנהוג באחריות ולקרוא להרגעת הרוחות. כל ניסיון להפוך את המפכ"ל לצד במגרש הפוליטי משולל כל יסוד, ובכלל זה נסיון ליחס אשמה לנבחרי ציבור בפתיחת המהומות. המפכ״ל קורא לכולם לפעול להשבת הסדר והרגעת הרוחות".

מפכ"ל המשטרה איתמר בן גביר אינתיפאדה קובי שבתאי פעילי ימין קיצוני לה פמיליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד