י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"נחרד מהוונדליזם"

מנהיג קתולי: "התקפות על בתי הכנסת - אנטישמיות טהורה"

מנהיג קתולי בכיר בגרמניה יוצא להגנת בתי הכנסת שחוללו במדינה | "התקפות על בתי כנסת הן אנטישמיות טהורה שאי אפשר להצדיק בשום דרך"

מנהיג קתולי: "התקפות על בתי הכנסת - אנטישמיות טהורה"
דגל ישראל מונף בברלין צילום: אנטוניה ימין

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', שלושה אירועים אנטישמיים התרחשו ביום שלישי בלילה בערים בון, דיסלדורף ומינסטר במדינת נורדריין-וסטפאליה המערבית, דגלי ישראל נשרפו מחוץ לבתי כנסת. המשטרה עצרה 13 בני אדם בעיר מינסטר, לאחר שהמשטרה קיבלה דיווח על קבוצה של מעל 10 אנשים עם מראה מזרח תיכוני, כשהם צועקים סיסמאות ושורפים דגל ישראל מול בית הכנסת.

בעיר בון עצרה המשטרה שלושה גברים בקשר לשריפת דגל ישראל מחוץ לבית כנסת, חלון בדלת בית הכנסת נופץ. שלושת הגברים בין הגילאים 20-24 הודו כי שרפו דגל ישראל, וכן זרקו אבנים לעבר חלונות בית הכנסת, "משום שהיו נסערים מהאירועים בישראל".

בדיסלדורף הודיעה המשטרה על שריפה באנדרטת אבן לזכר בית כנסת שנהרס על ידי נאצים במהלך ליל הבדולח הידוע לשמצה, בנובמבר 1938.

יוזף שוסטר, נשיא המועצה המרכזית של יהודי גרמניה, נפגש בפרנקפורט עם גיאורג בטשיג, יו"ר ועידת הבישופים הגרמנית, ואמר כי הוא "נחרד מהוונדליזם", אנו מצפים מהאנשים בגרמניה לסולידריות עם ישראל והקהילה היהודית" הוסיף.

הבישוף גיאורג באצינג בגרמניה, גינה בתגובה את התקיפות נגד בתי כנסת בגרמניה, "התקפות על בתי כנסת הן אנטישמיות טהורה שאי אפשר להצדיק בשום דרך" אמר המנהיג הקתולי.

דבריו הגיעו לאחר שמחוקקים ומנהיגים דתיים גרמנים גינו ביום רביעי ונדליזם נגד בתי כנסת, וחילול אנדרטה סמוכה לבית כנסת אחר שנהרס על ידי הנאצים בשנת 1938. הבישוף הוסיף, "איננו יכולים לאפשר לקשור סכסוך פוליטי עם קנאות דתית, אין שום דרך להתעלם עם הבאת הסכסוך מישראל לגרמניה".

יוזף שוסטר, נשיא המועצה המרכזית של יהודי גרמניה, שכאמור נפגש בפרנקפורט עם גיאורג בטשיג, יו"ר ועידת הבישופים הגרמנית, קרא בנוסף להגנה רבה יותר על היהודים בגרמניה, שרשמה עלייה של 13% בפשעים אנטישמיים בשנת 2020, לאחר שרשמה למעלה מ-2,000 תקריות בשנה שעברה.

הבישוף הבכיר בגרמניה גיאורג באצינג גינה את התקריות. "התקפות על בתי כנסת הן אנטישמיות טהורה שאי אפשר להצדיק בשום דרך" אמר המנהיג הקתולי. הוא גם קרא להפסיק את האלימות בין עזה לישראל, וקרא לשני הצדדים לחזור לשולחן המשא ומתן. כך דווחה סוכנות הידיעות רויטרס.

ועידת הרבנים האורתודוכסית בגרמניה (ORD) פרסמה כי "לא תמיד מסכימים עם המדיניות הישראלית, אך יהודים החיים כאן בגרמניה ובאירופה הם בהחלט לא האנשים הנכונים שבהם ניתן לכוון ביקורת על מדינת ישראל".

שר הפנים הפדרלי הורסט סיהופר מהאיחוד החברתי הנוצרי (CSU), הגיב בחריפות גם לוונדליזם, "לא נסבול את שריפת דגלי ישראל או התקפות על מוסדות יהודיים על אדמת גרמניה, אנו נילחם בשנאה אנטישמית בכל האמצעים החוקתיים. לעולם לא ניתן לאלץ את היהודים לחיות בפחד בארצנו"

שרת המשפטים הגרמנית כריסטין למברכט מהמפלגה הסוציאל-דמוקרטית (SPD) כינתה את ההתקפות כ"חרפה", והוסיפה: "צריך לזהות את המבצעים ולהעמידם לדין, יש להגן היטב על בתי כנסת ואתרים יהודיים". במקביל, גינתה למברכט את הרקטות שמשגר חמאס על אזרחים בישראל והדגישה כי "לישראל יש את הזכות להגן על עצמה".

בית כנסת אנטישמיות בגרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד