י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אפקט המבצע בעזה

גרמניה: המשטרה חסמה מאות מפגינים שקראו קריאות גנאי בסמוך לבית כנסת

כ-200 מפגינים נגד ישראל צעדו לכיוון בית כנסת בגרמניה, שם קראו קריאות גנאי נוראיות נגד ישראל. המשטרה הדפה את המפגינים, אשר הניפו דגלי פלסטין, טורקיה ותוניסיה

גרמניה: המשטרה חסמה מאות מפגינים שקראו קריאות גנאי בסמוך לבית כנסת
המשטרה בגרמניה צילום: Unsplash

כ-200 מפגינים אנטישמיים צעדו בסמוך לבית הכנסת בגלזנקירשן במערב גרמניה, ביום רביעי, כך דיווחה סוכנות הידיעות הגרמנית DPA.

השוטרים לא התערבו למרות קריאות גנאי ואיומים נגד ישראל, "המטרה העיקרית הייתה להגן על בית הכנסת", אמר דובר המשטרה. "בתחילת ההפגנה לא היו מספיק שוטרים במקום כדי לעצור חשודים מהקהל שהלהיטו את הרוחות, אך כשהגיעו שוטרים נוספים ההפגנה כבר התפרקה. ביום חמישי בערב הודיעה המשטרה כי חקרה חשוד, גרמני-לבנוני בן 26 מגלזנקירשן.

ראש עיריית גלזנקירשן קארין וולג', ממפלגת SPD, גינתה את האירועים. "אנחנו לא סובלים כאן שנאה, תסיסה, אלימות או אנטישמיות." הבישוף המקומי הדגיש כי "לא במקום להביא את הסכסוך מארץ הקודש אלינו".

ביום רביעי בלילה נופץ חלון של בית הכנסת במנהיים, סמוך לפרנקפורט, כך על פי דיווח של אתר החדשות SWR.

שר החוץ הגרמני, הייקו מאס, הבטיח "ביטחון בלתי מעורער" לבתי כנסת בגרמניה בראיון לתקשורת הגרמנית ביום חמישי. שר החוץ, שהטיל את האשמה על חמאס, אמר כי תהיה "אפס סובלנות להתקפות על בתי כנסת בארצנו".

נשיא גרמניה, פרנק וולטר שטיינמאייר, הדגיש את התחייבות גרמניה להגן על יהודים, "שום דבר לא יכול להצדיק איומים על יהודים בגרמניה או התקפות על בתי כנסת בערים גרמניות.

גרמניה שומר החומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד