י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"לפרוץ את תקרת הזכוכית"

הפרשן מעריך: חמאס יצא למערכה - במטרה לחטוף חייל

בעקבות ההסלמה בעזה, הפרשן לעניין פלסטינים טוען כי המערכה של חמאס מול ישראל, הגיעה ככל הנראה בעקבות רצונם של האחרונים לחטוף חייל | לדעתו החלטת חמאס לחטוף חייל היא: "כדי לשפר את הקלפים שלו בהסדרה"

הפרשן מעריך: חמאס יצא למערכה - במטרה לחטוף חייל
מחבלים בעזה צילום: באדיבות המצלם

לאחר שבימים האחרונים המערכה של חמאס מול ישראל עלתה, הלילה (בין חמישי לשישי) גל ברגר, הפרשן לענייני פלסטינים ב'כאן חדשות', טוען כי חמאס נלחם כדי לחטוף חייל, אשר יביא לו קלפים טובים בכל מה שקשור להסדרה.

"שברתי את הראש בימים האחרונים להבין אם יש פה מטרה סמויה שאנחנו מפספסים. התחלתי לגלגל לעצמי בראש תרחיש, שהכי הגיוני שנהיה לי בראש. יש מטרה פה נסתרת של חמאס, הרבה מעבר לפעולת ההסתה בירושלים.

"יכול מאוד להיות שחמאס קבע לעצמו יעד", אמר ב'כאן 11' והמשיך, "להיכנס למערכה עם ישראל כדי אולי באמצעות המערכה הזאת - להביא לחטיפה חדשה, כדי לשפר את הקלפים שלו מול ישראל, בכל מה שקשור להסדרה".

הפרשן הסביר למה הוא מתכון: "הסדרה, אנחנו יודעים, יש לה תקרת זכוכית מאוד ברורה, וההסדרה נמצאת מבוי סתום הרבה מאוד זמן. חמאס רוצה פרויקטים גדולים שישראל לא מוכנה לתת לו, כיוון שהיא אומרת 'תחזיר את גופות החיילים ואת הנעדרים קודם לכן'"

"וכדי להזיז את המבוי הסתום הזה, יכול להיות שראשי חמאס אומרים לעצמם שהדרך היחידה לשבור את הקיפאון של ההסדרה, ולהגיע לפרויקטים הגדולים - זה להביא עוד חייל חי שיהיה לנו ביד", טען והמשיך, "אז אנחנו נהיה בעמדה הרבה יותר טובה לכפות על ישראל את התנאים שלנו".

יכול להיות שזאת הדרך היחידה, שהם חושבים לעצמם, לפרוץ את תקרת הזכוכית הזאת של ההסדרה. כיוון שאין מה לעשות ההסדרה תקועה. הם מדברים על פרויקטים גדולים, וישראל מדברת על פרויקטים קטנים", הוסיף.

גם בטוויטר טען כך: ‏"אפשרות שמהרהר בה ביממה זו: חמאס יצא למערכה בעת הזו באופן יזום ומתוכנן במטרה לחטוף חייל. דף קיבל החלטה שיש תקרת זכוכית להסדרה-> ישראל לא תתן לו פרויקטי ענק בלי הגופות והנעדרים".

"ולכן צריך לשפר עמדות. כל התסריט סביב ירושלים זו הסחה. הם רוצים לגרור אותנו פנימה, או לפרוץ החוצה ולחטוף", סיכם.

חייל צה''ל שומר החומות חמאס גל ברגר חטיפת חייל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד