י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בנט משלם מחיר על ה'בגידה'

מוכנים לבחירות חמישיות? זו תמונת המנדטים

לאחר קריסת ממשלת השינוי אמש, מתפרסם סקר מנדטים חדש לקראת האפשרות שיתקיימו בחירות בקרוב - ולפיו לגוש נתניהו יחד עם 'ימינה' יש יתרון קל בתמונת הגושים, כשבנט צונח ומתקרב אל עבר אחוז החסימה | הנתונים המלאים

מוכנים לבחירות חמישיות? זו תמונת המנדטים
בחירות 2021 לכנסת ה-24 צילום: צלמי פלאש 90

שעות לפני הודעתו הדרמטית של נפתלי בנט כי אין היתכנות להקמת ממשלת שינוי, נערך סקר מנדטים, שמתפרסם היום (שישי) ומשקף את הזעם הציבורי כלפיו, עם זאת 'הליכוד' ו'הציונות הדתית' של בצלאל סמוטריץ' מתחזקת.

על פי הסקר שערך מכון הסקרים 'דיירקט פולס' שבנהלת שלמה פילבר, אם הבחירות לכנסת ה-25 היו מתקיימות היום, 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו מתחזקת ל-33 מנדטים, ומנגד גם 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד עולה מ-17 ל-19 מנדטים, ומתקרבים לקידומת שתים.

המפלגה השלישית בגודלה בכנסת, במידה והבחירות היו מתקיימות היום, היא ש"ס, ששומרת על כוחה עם 9 מנדטים. מי שמפתיע לאחר התנגדותו לממשלה שנשענת על רע"מ, הוא בצלאל סמוטריץ' שמגיע ל-8 מנדטים.

'העבודה' בראשות מרב מיכאלי שומרת על כוחה עם 7 מנדטים, כך גם 'יהדות התורה' עם 7. 'ישראל ביתנו' של אביגדור ליברמן עולה במנדט וגם היא על פי הסקר עם שבעה מנדטים.

'הרשימה המשותפת' מתייצבת על 6, ו'כחול לבן' של בני גנץ יורדת מ-8 לששה מנדטים. מפלגת 'רע"מ' של מנסור עבאס מתחזקת ל-5, ובתחתית נמצאות 'תקווה חדשה' של גדעון סער, שיורדת במנדט מ-6 ל-5 מנדטים.

מי שצונח באופן דרמטי הוא נפתלי בנט יחד עם 'ימינה', שמגיע אל 4 מנדטים על סף אחוז החסימה. כך גם 'מרצ' שהפתיעה בבחירות האחרונות עם 6 ומקבלת בסקר הנוכחי ארבעה מנדטים בלבד.

סקר מנדטים בחירות לכנסת מכון הסקרים דיירקט פולס נפתלי בנט מפלגת ימינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד