כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
חוזר בו מההאשמות

המשטרה: "דברי המפכ"ל על בן גביר - הוצאו מהקשרם"

לאחר שצוטט כמי שטען כי יו"ר 'עוצמה יהודית' אחראי לפרעות מהצד היהודי, המשטרה מסרה כי דברי מפכ"ל המשטרה הוצאו מהקשרם: "הוא ציין שעל נבחרי הציבור לנהוג באחריות" | בנוסף טענו: "כל ניסיון להפוך את המפכ"ל לצד במגרש הפוליטי, משולל כל יסוד"

המשטרה: "דברי המפכ"ל על בן גביר - הוצאו מהקשרם"
המפכ"ל קובי שבתאי צילום: דוברות המשטרה

ברקע מספר מוקדים בשבוע החולף בהם נרשמו התפרעויות מצד יהודים, ביום חמישי האחרון מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי צוטט כמי שמאשים את יו"ר 'עוצמה יהודית' איתמר בן-גביר בפרעות.

אלא שאתמול (שישי) המשטרה הוציאה הבהרה, לפיה המפכ"ל כלל לא התכוון להאשים את בן-גביר: "דברי המפכ"ל שפורסמו אמש המייחסות למפכ"ל אמירות שקושרות בין ח"כ בן גביר לאינתיפאדה, הוצאו מהקשרם".

עוד טענו במשטרה לאחר ציטוט של שבתאי: "המפכ"ל ציין שעל נבחרי הציבור לנהוג באחריות ולקרוא להרגעת הרוחות. כל ניסיון להפוך את המפכ"ל לצד במגרש הפוליטי משולל כל יסוד".

"ובכלל זה ניסיון ליחס אשמה לנבחרי ציבור בפתיחת המהומות. המפכ"ל קורא לכולם לפעול להשבת הסדר והרגעת הרוחות", הוסיפו.

כאמור המפכ"ל צוטט ב'חדשות 12' כמי שאומר בהערכת מצב שהתקיימה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון פנים אמיר אוחנה, כי מי שאחראי לפרעות הוא איתמר בן-גביר, יו"ר 'עוצמה יהודית' וחבר הכנסת מטעם 'הציונות הדתית'.

"מי שאחראי לאינתיפאדה הזו זה איתמר בן-גביר", צוטט המפכ"ל והמשיך, "זה התחיל עם ההפגנה של להבה בשער שכם שהוא ארגן, המשיך עם פרובוקציה בשייח ג'ארח".

"עכשיו הוא מסתובב עם פעילי להבה בעיר. אנחנו אתמול הצלחנו להרגיע את יפו, ואז הוא הגיע", תקף שבתאי על פי הציטוט בערוץ.

קובי שבתאי בן גביר פורעים שומר החומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד