י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
פרצופו האמיתי נחשף

יאיר שרקי עימת את האימאם המסית מלוד עם נאומיו בערבית • צפו

בעוד בכפר כנא שבצפון נעצר השייח' כאמל חטיב על דברי ההסתה. בלוד הבוערת השייח' ממשיך האימאם יוסף אלבאז להתסיס. ובעור במסגד נטפו דרשותיו ארס ושנאה, באולפני התקשורת הוא השמיע קול ממלכתי, עד שיאיר שרקי עימת אותו עם נאומיו

יאיר שרקי עימת את האימאם המסית מלוד עם נאומיו בערבית • צפו
אימאם יוסף אל-באז צילום: מתוך שידורי ערוץ 13

בעוד עירו בוערת ומשוועת להשבת הסדר, האימאם של לוד יוסף אלבאז, הדמות המוסלמית המשפיעה בעיר מתסיס את השטח ומסית נגד יהודים במסגד שבראשותו. מנגד בהופעותיו הרבות בתקשורת הישראלית שם הוא מתארח כמידי כמה שעות בתוכניות השונות, הוא השמיע דברים סותרים. וכך בטלוויזיה ניסה להישמע ממלכתי אבל במסגד הוא המשיך והסית.

בתיעוד מדבריו במסגד, נשמע המטיף אומר: "הוכחתם כי יסודותיו של מסגד אלאקצא נטועים עמוק בליבותיכם, הו עובדי אללה. אנחנו איננו הטרוריסטים, אתם הטרוריסטים. אנחנו לא הרוצחים, אתם הרוצחים. אנחנו לא הפושעים, אתם הפושעים. אנחנו איננו המחבלים, אתם המחבלים".

עוד הוסיף והסית: "ובכן עובדי אללה, אללה זיכה אתכם בכבוד בעיר הזאת. אללה גידל ופיאר אתכם והוסיף לשבחיכם. זיכה אתכם כאשר נפל השהיד הראשון מקרבכם, שהיד שנפל למען המסגד אלאקצא המבורך. אנחנו אומרים כי מסגד אלאקצא יישאר המסגד שלנו ישאר כך שאין לשום יהודי זכות להיות בו או בעפר מחוצה לו אפילו אם יהרג אצלנו שהיד בכל יום, המסגד יישאר רק למוסלמים לבדם, ישאר כך גם אם ייפול אצלנו שהיד בכל יום. ואולם מדוע נפל אותו השהיד? מדוע הוא נהרג וקיפח את חייו? מת מסיבה אחת, משום שבעיר הזאת שולטת כנופיה של טרוריסטים, כנופיה של מחבלים, כנופיה של פושעים".

למחרת, ביום שישי התראיין האימאם אל-באז ל'חדשות 12', וניסה שוב לשדר ממלכתיות מעושה, אך העיתונאי יאיר שרקי שנכח באולפן עימת אותו עם דבריו בשפה הערבית: "אנחנו רואים בפייסבוק שלך בערבית, לפי מה שמתרגמים לנו, משתמש בביטוי 'מדינת אויב' כלפי מדינת ישראל", סיפר שרקי והמשיך, "מספר על שיחה עם אחד "הגיבורים" באל-אקצא".

"ואתה אומר שהוא אמר לך 'לכיבוש יש אמצעי דיכוי... אך אנחנו אלה שנקבע את פני המלחמה. החלטתו שהכיבוש לא יצליח אלה לאחר שיפלו שהידים, והכיבוש הציוני יחוש במתים שאנחנו נביא עליו ועל קיומו' - אתה כתבת את הדברים האלה?", שאל שרקי.

לאור מתקפתו של שרקי, הסיר השייח' את הכפפות, ולראשונה הביע את דעתו המסיתה באולפני הטלוויזיה: "אני כתבתי האלה כן. ואני חוזר על אותם דברים. אני חושב שמה שגרם לזה זה מדינת ישראל, לא אנחנו. ואני אומר לך - היד המושטת לשלום שאתה מדבר אליה, לא מחזיקה רימונים ורימוני גז לעבר אנשים שמוחאים מחאה לא לגיטימית. זאת לא יד שמושטת לשלום. אנחנו מתייחסים למדינה כמדינת אויב, כי היא גרמה לזה!" אמר לסיכום.
 

יאיר שרקי הסתה לטרור שומר החומות שידורי הסתה יוסף אלבאז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד