י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
על רקע המבצע בעזה

סיסמאות אנטישמיות רוססו על דלת בית הכנסת

בעוד המבצע בעזה מתנהל, לצד ההיטפלות ליהודים מצד ערבים בתוך מדינת ישראל, קיימת דריכות רבה גם בקהילות היהודיות בעולם מחשש למעשי נקם מצידם של פלסטינים או כאלה שמזדהים איתם | דגלי ישראל נשרפו מחוץ לבית כנסת בגרמניה

סיסמאות אנטישמיות רוססו על דלת בית הכנסת
אילוסטרציה צילום: Pixabay

בעיר נוריץ' שנמצאת כ-160 ק"מ צפונית-מזרחית ללונדון, רוססו על דלת בית הכנסת המקומי כתובות נאצה נגד ישראל ובעד הפלסטינים.

המשטרה המקומית הגדילה את הסיורים באזור בעקבות האירוע שהתרחש בלילה שבין חמישי לשישי, כך דיווח העיתון ה'ג'ואיש כרוניקל', "אני עצוב מאוד מכך ועצוב על כך שאנשים עם שנאה כל כך גדולה, שזה מניע אותם לבצע פשע כזה", אמר הרב בנימין שלדרייק, רב בית הכנסת.

הרב שלדרייק הוסיף כי המשטרה לקחה דגימות של הצבע מהדלת ותיעוד ממצלמות האבטחה, "זה מקום מנומנם, אנחנו לא ציפינו לזה, זו הפעם הראשונה שבית הכנסת ממוקד לאירוע אנטישמי, אם כי רבים מאיתנו בקהילה ובכלל זה אני חווים אנטישמיות".

הרב אמר כי הוא קיבל הודעות תמיכה רבות כולל ממסגד מקומי, שגינה את הוונדליזם. צוות ניקיון ממועצת העיר נוריץ' הסיר את הגרפיטי. "זה עצוב ומזעזע לראות ולא נסבול שנאה מסוג זה בעירנו. אנו עומדים בסולידריות מוחלטת עם הקהילה היהודית שלנו בנוריץ' ועם אנשים מכל הרקעים והדתות", אמרה דוברת העיר נוריץ'.

כזכור משטרת גרמניה בלמה ביום רביעי האחרון כ-200 בני אדם, שניסו להתקרב לבית כנסת בעיר גלזנקירכן, כאשר רבים ממשתפי הצעדה הפריחו סיסמאות נגד ישראל, ודגלי ישראל נשרפו מחוץ לשני בתי כנסת נוספים.

כתובות נאצה אנטישמיות בגרמניה בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד