י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
קראו לבצע טבח ביהודים

בעוד הקנצלר הודיע על תמיכה - 2,500 הפגינו נגד ישראל

בעוד נשיא מדינתם קנצלר אוסטריה סביסטיאן קורץ מנהל קשר הדוק עם ראש הממשלה נתניהו ומגבה אותו בכל דבר ועניין, מאות מאזרחיו יצאו לרחובות בכדי להפגין נגד מבצע 'שומר החומות' שמנהלת ישראל ברצועת עזה | חלק מהמוחים קראו לבצע טבח ביהודים

בעוד הקנצלר הודיע על תמיכה - 2,500 הפגינו נגד ישראל
הפגנות נגד ישראל צילום: איגוד הסטודנטים היהודים האוסטרי

כ-2,500 מפגינים יצאו לרחובות אוסטריה וקראו קריאות גנאי נגד ישראל בגלל המבצע בעזה, המפגינים ממוצא פלסטיני קראו לבצע טבח ביהודים במהלך עצרת ביום חמישי, כך דיווחו כלי תקשורת באוסטריה.

במהלך העצרת שהתקיימה ברחוב מריה-הילפר, נשמעו קריאות אנטישמיות, המפגינים החזיקו את דגלי ארגון הטרור הפלסטיני חמאס, והשוו את התקיפות הישראליות לשואה. זו הייתה אחת העצרות האנטישמיות הגדולות בשנים האחרונות. "זו לא ביקורת פוליטית, אלא תסיסה אנטישמית", כתב הסופר האוסטרי דורון רבינוביץ בטוויטר.

ההפגנה הביאה לדאגה בקהילה היהודית בווינה שחוששת כי יבצעו בחבריה פעולות נקם ח"ו. "זה באמת מטריד אותנו כיהודים צעירים להתמודד עם אנטישמיות, מפגינים מהללים את היטלר ואיומי מוות ברחוב וברשתות החברתיות", אמרה לארה גוטמן, נשיאה משותפת של ארגון הסטודנטים היהודים האוסטרים. היא הדגישה כי "לכל אחד יש את הזכות להביע בצורה ביקורתית לגבי המדיניות הישראלית ולהפגין נגדה, אבל זה בשום פנים ואופן לא חייב ללכת יד ביד עם ארגונים ושגרירויות אנטישמיות".

זמן קצר לאחר תחילת הצעדה נשמעו צעקות כמו "רוצחים ילדים בישראל" או "לבצע טבח", "אתם היהודים, צבא מוחמד יחזור בקרוב". הם קראו בגלוי לאינתיפאדה חדשה, היו שם תומכי חמאס וכן תומכי דאעש, "המדינה האסלאמית" והאחים המוסלמים. היו ביניהם אנשים המקורבים לארגון "הזאבים האפורים" או למפלגת השלטון הטורקית AKP בראשות רג'פ טאיפ ארדואן. פעילי AKP בולטים שתומכים בגלוי בהתקפות הטילים של חמאס על ישראל בפייסבוק.

בנוסף הצטרפו פעילים מקבוצות שמאל שונות שפעילות נגד הציונות, אנשים מקבוצת BDS המקדמת חרם וסנקציות על ישראל, הקבוצה לבודד את מדינת ישראל מבחינה כלכלית, תרבותית ופוליטית.

על רקע ההפגנות, קנצלר אוסטריה סביסטיאן קורץ הביע תמיכה בלתי מסויגת בישראל, כאשר דגלי אוסטריה והאיחוד האירופי לצד דגל ישראל התנופפו על גג בנין הקנצלר הפדרלי בוינה, הקנצלר קורץ הכריז על סולידריותו עם ישראל וגינה בחריפות את מתקפת הטילים על ישראל והדגיש את זכותה של ישראל להגנה על אזרחיה.

שומר החומות סבסטיאן קורץ פעילים פרו פלסטינים אוסטריה תקיפות בעזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד