י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"כיסיתי אותו בגופי והצלתי אותו"

רופא מוסלמי נפצע כשהגן על יהודי מפני לינץ'

בימים מתוחים שכאלה בין יהודים לערבים, רופא ערבי הפך לגיבור, כאשר חרף את נפשו להציל יהודי שנכנס בשוגג לטמרה והפך מטרה ללינץ אכזרי ברכבו | "עשינו את זה כדי להציל את חייו אפילו בידיעה שניפצע ונקבל מכות", סיפר הרופא המוסלמי, המתנדב באיחוד הצלה

רופא מוסלמי נפצע כשהגן על יהודי מפני לינץ'
ד"ר מוחמד עוואד צילום: באדיבות המצלם

ד"ר מוחמד עוואד, רופא מוסלמי ומתנדב איחוד הצלה, הגן על גבר יהודי מפני ניסיון לינץ' שבוצע בו ביום רביעי האחרון בעיר טמרה. 

עוואד, שנפצע בעצמו באורח קל, חילץ ופינה את הגבר היהודי מידי הפורעים הערבים, כאשר חצץ בגופו בין הפצוע היהודי לפורעים המוסלמים. כך דיווח האתר Jerusalem post.

הצעיר היהודי נפצע בינוני עד קשה ומדוברות איחוד הצלה מחוז צפון נמסר, כי צוות אמבולנס של איחוד הצלה המורכב מפרמדיק וחובש ערביים הצילו יהודי מלינץ' בטמרה.

ד"ר מוחמד עוואד, רופא מתנדב ב'איחוד הצלה' מסר: "כשהגעתי לזירה יחד עם חובשים נוספים חילצנו את הפצוע מידי תוקפיו. הצלנו אותו תוך סיכון חיינו ופיננו אותו למרכז הרפואי רמב"ם בחיפה".

אחד מהתושבים הזעיק אמבולנס, כשהגיע ד"ר עוואד, היהודי כבר החל לדמם, "כשהתחלנו להיכנס למקום שמענו שהוא יהודי. זה לא משנה לנו, נכנסנו להפגנה בכל כוחנו ומצאנו את האיש הסובל מדקירה בצווארו", סיפר. הגבר היהודי הועבר בסופו של דבר לבית החולים רמב"ם בחיפה במצב בינוני עד קשה.

"אנשים כל הזמן ניסו להכות אותו גם אחרי שהעמסנו אותו וניסינו להכניס אותו לאמבולנס. כיסיתי אותו בגופי שלי וכך הצלתי את חייו. הצלנו את חייו של האיש הזה, וחילצנו אותו מהלב של הכפר וההפגנות. עשינו את זה כדי להציל את חייו אפילו בידיעה שניפצע ונקבל מכות", סיכם עוואד.

טמרה לינץ רופא ערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד