י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"גאים להיות יהודים"

סטודנט יהודי הותקף באכזריות ע"י קבוצה אנטישמית

סטודנט יהודי באוניברסיטת ניו מקסיקו הותקף קשות בחבלות בראשו והובהל לבית החולים עם דימום פנימי וזעזוע מוח | המשטרה חוקרת את נסיבות התקיפה, אך לטענת בני משפחת הסטודנט - יהודים מישראל, המניע לתקיפה הינו פשע שנאה טהור

סטודנט יהודי הותקף באכזריות ע"י קבוצה אנטישמית
רוני ספונר צילום: באדיבות המצלם

סטודנט יהודי מהעיר אלבקרקי תלמיד שנה א' באוניברסיטת ניו מקסיקו נלקח לבית החולים שם טופל עקב פציעות קשות, כולל דימום פנימי וזעזוע מוח.

רוני ספונר, סטודנט שהוכה קשות עקב היותו יהודי, אמר לערוץ KOB 4 שהוא הוכה על ידי קבוצת צעירים במהלך מסיבה בתחילת החודש, ספונר לבש חולצה שעליה כתוב סלוגן בעד יהודים.

לטענת ספונר, החשודים גנבו גם את נעליו ואת השעון החכם שלו, "הם לא סתם ניסו לקחת את הדברים שלי, הייתה תחושה של משהו. היה צריך להיות איזה כעס מאחורי זה" הוסיף. ספונר סיפר לערןץ KOB 4 שהוא מישראל והוא יהודי.

רוני ספונר.

לדבריו, התוקפים צעקו השמצות אנטישמיות. דובר מטעם משטרת אלבקרקי אמר כי "מוקדם לדעת אם ההתקפה היא פשע שנאה".

רוני ומשפחתו פרסמו תמונות של פציעותיו ברשת בכדי להעלות את המודעות, "אני כאן כי אני רוצה לתאר מסר, להיות גאה במי שאני, זה מה שזה, בגלל זה אני רוצה לעשות את זה" אמר. ההתקפה קיבלה תשומת לב ממספר קבוצות, כולל הליגה נגד השמצה.

"אנו זועמים ונחרדים מההתקפה האלימה נגד סטודנט מאוניברסיטת ניו מקסיקו ומהאנטישמיות לכאורה שגרמה להתקפה", אמר סקוט לוין, מנהל אזורי של הארגון. "זה מתועב שמישהו יותקף פשוט בגלל מי שהוא, אנו מבקשים מאכיפת החוק לחקור באופן מלא את התקיפה הזו, כולל הטענות לאנטישמיות. וכן אנו מעודדים את התובעים להמשיך ולטעון על אשמת פשעי שנאה אם ​​מהראיות בתיק עולה כי התלמיד הותקף על ידי הקבוצה בגלל זהותו היהודית".

אחיו ליאור כתב בחשבון הפייסבוק שלו "קבוצה של 4-6 אנשים (חלקם ממוצא ערבי) תקפה את אחי, קבוצת האנשים ראתה את החולצה שלבש באותה עת, והמתינה לזמן הנכון לתקוף את אחי, תוך שהיא מעירה הערות על היותו יהודי, הם היכו אותו שוב ושוב במשך כמה דקות וגנבו לו את השעון ואת הנעליים, רוני הגיע בסופו של דבר לבית החולים עם דימום בראש פנימי ופנים וגוף חבולים, לסיום ההודעה שלי, אני רוצה לומר דבר אחד, המשפחה שלי ואני תמיד נהיה גאים להיות יהודים, ושום דבר לא יגרום לנו לשנות את העובדה הזאת".

סטודנט יהודי אנטישמיות במקסיקו תקיפה אכזרית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד