י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הרב אמנון יצחק: "מוזיקה? רק ממאה שערים"

הרב אמנון יצחק ממשיך במתקפה כנגד המוזיקה החסידית: בהרצאותיו היומיות הוא יוצא חוצץ כנגד כל הזמרים חסידיים - גם מרדכי בן דוד • ומה עם מידד טסה? "נתנו לו הזדמנות לעשות תשובה" • שמח בעיירה

הרב אמנון יצחק. צילום: ארכיון בחדרי חרדים
הרב אמנון יצחק. צילום: ארכיון בחדרי חרדים

הקהל המגיע לדרשותיו של הרב אמנון יצחק, זוכה בשבועות האחרונים לשמוע תקליט חדש: פגעי המוזיקה החסידית.

מעיר לעיר ומהרצאה להרצאה נושא הרב אמנון יצחק מידי ערב הרצאה שהנושא המרכזי שלה הוא: זמרים במוסיקה החסידית, הופעות וערבי שירה.

את המתקפה החל הרב אמנון יצחק נגד הזמר ציון גולן.

לפני כשנה התחייב הזמר שלא להרקיד בפני קהל מעורב. רבנים, ביניהם הגר"ע יוסף והגר"מ מאזוז, ראש ישיבת 'כסא רחמים' - קיבלו אותו בחיבוק רב וברכו על ההחלטתו. מנגד, הרב אמנון יצחק החליט שהזמר לא חזר בתשובה ויצא נגדו.

המציאות בשטח טיפה שונה. כך, לדוגמא, בערב שהתקיים בראשון-לציון לפני יותר משבוע, שם אמור היה גולן להופיע במסגרת מחזמר מוסיקלי, בו ישנם גם קטעים שלא לרוח ההלכה, החליט ציון שלא לא לעלות לבמה. זאת, למרות חוזה העבודה שחתם עם מפיקי המחזמר.

בסוף הערב עלה גולן ואמר: "אני מצטער. דעתם של הרב עובדיה יוסף ורבנים נוספים לפיהם אני הולך ונוהג אומרים כי הלכתית אסור להופיע במקום כזה".

אך אם היה נדמה כי כאן זה נגמר, טעות.

הרב אמנון יצחק ממשיך לעבור מעיר לעיר ומצטט פסיקות הלכה נגד זמרים כמו ליפא שמלעצר, מרדכי בן דוד וזמרים נוספים מהשורה הראשונה במוסיקה החסידית.

בסוף השבוע האחרון, במהלך כנס התעוררות שנערך בבית שאן, פנתה אחת המשתתפות, נערה בת 18, אל הרב אמנון יצחק ושאלה: "מה הבעיה עם הדיסק החדש של חיים ישראל? הרב. זאת המוסיקה היחידה שאני יכולה לשמוע".

הרב הפציר בה דקות ארוכות: "אם לא תישברי את הדיסק הזה. את תיכנסי לגינהום. מה תגידי אז? תישברי. אני אשלם לך 100 שקל". לאחר ויכוח שארך 7 דקות בין הנערה לרב, החליטה הנערה כי אכן תשבור את הדיסק.

באותה הרצאה, קם אחד מן הקהל ושאל: "מה הרב אומר על הזמר מידד טסה? הוא בחור ישיבה", הסביר השואל.

הרב אמנון ענה לו: "לגביי מידד טסה אנחנו דיברנו עם האמרגן שלו, אנחנו בשלב זה נותנים לו הזדמנות נוספת לחזור בתשובה. אין לי תשובה החלטית לגביו".

בסיום ההרצאה פתר הרב את שאלת רבים, לאיזו מוסיקה ניתן להאזין? "יש במאה שערים זמר שמשתייך לשומרי אמונים. המוסיקה שלו היא על טהרת הקודש והצניעות. ממנו אפשר שלא לחשוש".

אמש, התקיימה הרצאה נוספת באחת מהערים החרדיות בארץ, שם פתח הרב אמנון את הרצאתו בהבאת ציטוטים ופסיקות הלכתיות. לאחר מכן הקרין הרב לקהל קליפ וידיאו, בו נראה הזמר ליפא שמעלצר מופיע על גבי במה אחת עם בחור שחור שיודע לחקות את שיריו.

עם תום הקרנת הקליפ, שאל הרב את הקהל: "האם זה זמר חרדי? ששר 'הקב"ה'? אם תורידו את המילים, מה תשמעו. מוסיקה חסידית או לועזית".

באותה הזדמנות תקף הרב את שירו החסידי של מרדכי בן דוד, הלהיט המפורסם 'משיח'. "האם נראה לכם נורמלי שכשיבוא המשיח, נשיר לו 'משיח משיח משיח'. אם ייכנס אל תוך האולם הרב עובדיה יוסף ונשיר לו 'עובדיה. עובדיה. עובדיה' - זה נשמע נורמלי?"

לטענת הרב אמנון, אנשי המוסיקה החסידית הפכו לרבניהם של בני הנוער, ו"חייבים לעשות לזה סוף. זאת מכת מדינה", אמר באחת מהרצאותיו בימים האחרונים. "בשביל זה אני מדבר נגד זה כל הזמן. חייבים לשים לזה סוף".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 116 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד