י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שומר החומות - הסוף?

גורם מדיני מתייחס לדיווחים על הפסקת האש

לפני שבוע בדיוק התפוצצה המתיחות הביטחונית, ומבצע 'שומר החומות' יצא לדרכו. על פי דיווחים שונים גורם ביטחוני אמר כי ישראל כבר מוכנה לדון בהפסקת אש בכפוף לנצירת האש על ידי חמאס לתקופה ארוכה והשבת הבנים | אך עד מהרה יצאה ההכחשה "הקבינט לא דן בהפסקת אש"

גורם מדיני מתייחס לדיווחים על הפסקת האש
ירי רקטות, פגיעה ישירה צילום: איחוד הצלה, פלאש 90

לאחר 7 ימי לחימה של מבצע 'שומר החומות' דיווח עיתונאי כאן 11 יואב זהבי כי ‏גורם ישראלי אמר לאתר החדשות הבריטי פיננשיאל טיימס: "הקבינט דן בהצעה של חמאס להפסקת אש ארוכת טווח שתכלול גם את השבת גופותיהם של השבויים והנעדרים ברצועה".

תוך זמן קצר מפרסום הידיעה הופצה ההכחשה, לפיה גורם מדיני טוען כי הקבינט לא דן בהפסקת אש. הכחשה זו מצטרפת לשאר המסרים שהופצו במהלך ימי הלחימה, כי ישראל לא תקבל מאף אחד הוראות איך להגן על ביטחונה.

עם זאת ציין הגורם כי "נושא השבויים והנעדרים הוא תמיד מרכיב משמעותי במדיניותנו".

בתוך כך דווח כי ‏הרמטכ"ל אביב כוכבי זימן את ראשי הרשויות בעוטף עזה למפגש שיתקיים אחר הצהריים היום (ראשון). ישנם כאלו שקישרו בין הדיווח על הפסקת אש, לבין הפגישה עם ראשי הרשויות. אך כאמור, הדיווח על הפסקת האש הוכחש לעת עתה.

מוקדם יותר הבוקר דיווחנו כי צור, אחיו של הדר גולדין הי"ד שנהרג במבצע 'צוק איתן' וגופתו עדיין בעזה, קרא שוב להחזיר את את אחיו ואת שאר הנעדרים בעזה.

"‏אני לא ישן כבר יומיים. לא יכול להיות שאנחנו עמוק בתוך המבצע והאדמה לא רועדת מקריאה שלא משאירים חיילים מאחור".

בשבוע שעבר, התראיין צור ל'חדשות 12', ושם אמר: "האזרחים שלנו הם לא הפקר. האזרחים בעזה ובישראל הם לא הפקר. עכשיו ברגע זה כל הצוותים שמתכנסים להפסקת אש, אבל אסור שיהיה סבב קהיר כמו ב'צוק איתן'! בסבב קהיר של 'צוק איתן' התפשטנו מכל היעדים שלנו".

"אנחנו מנהלים פה שיח כאילו אנחנו סוג של פחדנים. אנחנו דורשים שכל מי שנמצאים בסביבה, למרות הציניות הפוליטית, שיהפכו שולחנות ויפרצו דלתות, ולהשיב את הבנים", סיכם.

כזכור, מבצע 'שומר החומות' יצא לדרכו לפני שבוע בדיוק, ביום ירושלים. וזאת לאחר יריית רקטה על ידי החמאס לירושלים בירת ישראל ביום חגה. המתיחות הביטחונית כבר הייתה לפני זה מורגשת במשך מספר שבועות, עת פרץ לחיינו 'טרור הטיקטוק' בו תיעדו עצמם נערים ערביים מכים בעלי חזות יהודית, ומשתפים ברשתות החברתיות.

המתיחות עלתה וגאתה עם תחילת ימי הרמדאן, ובשילוב סאגת המחסומים בשער שכם. והפלונטר בשכונת שייח' ג'ראח בירושלים. כל אלו הובילו להתפוצצות הצפויה.

במהלך השבוע האחרון נהרגו ונפצעו ישראלים רבים. אזעקות נשמעו באזורים רבים ברחבי הארץ. תוך שהמרכז הופך להיות מטווח כבימי שגרה בעוטף עזה.

צה"ל בתגובה תקף בעוצמה ברחבי הרצועה. ועל פי גורמים שונים מדובר בתקיפות שלא זכורים כמותם ברצועה. עשרות מחבלים ובנייני תפעול של החמאס הושמדו במהלך התקיפות, כולל גם ה'מטרו', פרוייקט הדגל של החמאס.

הפגנות ענק התקיימו ברחבי העולם על ידי מפגינים פרו פלסטיניים. ובמקביל החלה התסיסה בכל רחבי הארץ, ובוצעו לינצ'ים רבים באזרחי ישראל היהודיים, על ידי ערבים המתגוררים בארץ. תוך הרס וונדליזם מחריד, וגילוי אוזלת יד חמורה על ידי משטרת ישראל.

שומר החומות הפסקת אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד